Citat:
Ursprungligen postat av
drunknar
Ja det är svårt att bedöma hur rädd HD är för SD eller om hon ens är det över huvud taget. Jag har inte sett något i alla sms och chatmassorna som tyder på att hon är rädd för SD.
Jag tror att SD har varit väldigt stolt över mordet, även om han givetvis inser att han inte kan gå runt och skryta om det. Men han vill få cred för det ändå. Detta är hans stora stund, hans mästerverk. Han har säkert genom åren regelbundet fantiserat om att förgöra folk som han stör sig på och antagligen på just detta sättet. Den inre tillfredställelsen är enorm. Jag tycker att man kan läsa hur han vill att JG ändå indirekt ska veta, eller i alla fall starkt misstänka, att det är han som är mördaren och respektera hans bedrift. Utan att erkänna klart och tydligt vilket är för farligt av självklara skäl.
Instämmer. Han har väl ännu inte sagt: "Jag är oskyldig! Jag skulle aldrig kunna döda LW. Hoppas ni får fast den dåren som gjort det."
Nej, han började direkt med: "Detta kommer aldrig att lösas". Och sen glömde han bort att ringa henne 100 gånger de dagarna hon var "försvunnen". Man kan lära sig att härma sociala koder och beteenden. Men har man ingen empati, så blir det svårt att låtsas att man har det. En stor miss i planeringen.
Plus att varken SD, HD eller JG vittnat om någon som helst rädsla för denna "okända" brutala mördare. Nada. Null.
Till och med i skottlossnings-och bombhuvudstaden Malmö, fylls alla (grannar, vänner, besökande) av skräck när ett mord har skett i närområdet. Om och om igen.
Men i Lilla Hjärsta så geoacachar man lugnt vidare med ett stort leende och lyckliga kramkalas, när en 3-barnsmor har blivit brutalt slaktad några hundra meter från deras hem - detta samtidigt som vuxna män som är grannar med dem, skräckslaget gömmer sig bakom gardinen.
Måtte detta få en lösning SNART för alla barnens skull. För alla grannar. För alla kollegor. För alla som vittnat. Och andra.
#TeamÅsaHiding