2020-04-18, 20:33
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag tror inte man vågar manipulera längre och trycka ned det till 35 döda. Jag gissar på 65 döda i morgon och då alltså officiella siffror 1576 döda totalt och sedan blir det uppjustering för eftersläpningar på måndag.

Eller så kanske vi får ett nytt 100-tal imorgon.....
Citera
2020-04-18, 20:33
Avstängd
[quote=M.J.A|71249517]För er information har Tegnell ca 499 kollegor på FHM där ca 500 är anställda.
Tegnell har en chef i Johan Carlsson. Ytterst ansvarig för myndigheten och samtliga beslut som tas.
Tegnell sköter sitt arbete klanderfritt och står upp för linjen. All cred. Vilket nätmissfoster som helst på inte minst denna sida hade krupit till mamma per omgående och fortsatt håva in sin A-kassa pga undermåliga studier.

Älskar Nobelpristagarna i pandemiforskning här.
Ni är fantastiska att lyssna på [/QUO

Förstår att det är jobbigt att ha autism, men vad majoriteten menar här i tråden när de skriver Dr Tengele är just det du skriver, han och alla hans medarbetare på FMH och även regeringen som bara säger att man ska lyssna på myndigheterna, alltså FMH och Tegnell. De flesta utom kanske autister och aspies förstår det, utan att man behöver förklara.
Citera
2020-04-18, 20:34
Medlem
Kvantskallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag tror inte att du blir smittad om du stoppar fingret i munnen, ögonen eller näsa ska det vara om jag fattat rätt.

Om man har sår på tunga, tandkött och slemhinnor i munhålan så skulle viruset teoretiskt kunna angripa den vägen.
Citera
2020-04-18, 20:35
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
Det läkaren är upprörd över är att man inte ger sken av att i första hand skicka patienter till sjukhus för syrgasbehandling.

Äldreboenden har inte syrgas. Endast sjukhus.

Man ska istället ge Morfin på Äldreboenden, det är i sin tur andningsdämpande.

https://www.youtube.com/watch?v=Ve5BcknAz3I&feature=youtu.be&t=1508

https://www.stockholmssjukhem.se/vard-hos-oss
Inget konstigt med syrgas på boenden, detta kan man även ha hemma, finns i mobila flaskor.

Det behövs någon som är utbildad på hur regleringen fungerar. Finns inget som motsäger kombinationen syrgas-morfin även om dessa har motsatt verkan, syrgas är ju då givetvis förstahandsvalet men är sjukdomsförloppet aggressivt är det bra att vara förberedd med nästa steg, smärtlindring och andningshämning .

Detta är ett väldigt svårt beslut att ta men kan nog i många fall te sig naturligt när man väl är så långt gången.
Citera
2020-04-18, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Snarare att svenskar konkurrerats bort från låglönejobb av ännu billigare arbetare utifrån.

Det är ju så globalisering fungerar. Sen gäller det väl undersköterskor och hemtjänst i viss mån med om man ska dra tillbaka det on topic igen.
Ja, jo, men... inte fan skall det finnas brist på arbetskraft om inte kompetenskrav är problemet?
(Men jag tror vi menar samma sak...)
Citera
2020-04-18, 20:36
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Det är ju upp till alla att köpa munskydd men om man skall ha riktiga som är godkända kommer ingen ha råd med det om vi inte nu skulle få bidrag för det...
Sen fattar inte folk att godkända munskydd med andningsventil är väldigt jobbigt att andas i efter ett tag,
Sen måste man ta av skyddet på rätt sätt....
Munskydd för skydda andra om man själv e smittad duger med vanligt munskydd

Vet inte om det har startat någon inhemsk produktion av munskydd, men till slut måste det ju ske eftersom vi inte har råd att köpa från Kina.
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Mindre fokus på politik.

Vill ni diskutera politik finns det ett delforum i Politik-Inrikes:
(FB) Coronapandemin

I den här forumdelen ska fokus ligga på medicin och hälsoaspekter.

// mod
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
¨

Det blir fler och fler med munskydd för varje dag också. Om Sverige klarar sig utan Italiens skräcksiffror ur den här krisen så är det inte tack vare regeringen och Tengele - utan trots den.
Nu tar folk till egna åtgärder och skiter i vad Dr Tengele och FMH säger. Tror att det kommer att fortsätta så och till slut kommer de att bli helt irrelevanta. Ingen kommer längre att titta på deras förljugna presskonferenser.

Länge sen jag kollade... När Tengele påstod att tunnelbana inte var nån smittrisk så slutade jag.

Han är totalt galen
Citera
2020-04-18, 20:37
Medlem
Precis som förutspått har tråden tydligt bytt fokus, då doomers och allmänt svagbegåvad människor blivit överbevisade bortom alla gränser att viruset inte på låååååånga vägar var så hemskt som de förespråkade.

Nu verkar det mesta handla om att klanka ner på forskare, professorer och yrkesverksamma inom området för bekämpning av detta virus. Även försöka göra politiska utspel.
Bidragstagare som inte uppnått slutbetyg på gymnasiet sitter med alla svaren 🤣 ni är för roliga!

Nä, sluta skäm ut er mer än nödvändigt! Slicka era sår och kryp ner i bäddsoffan i mammas källare....
Citera
2020-04-18, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag håller med. Han lät väldigt spydig och arrogant då han ställde en motfråga till journalisten som frågade om eftersläpning.

- ge mig exempel på något annat land där de rapporterar snabbare.

Så svarad han på PK för någon dag sedan. Tonen var allt annat än ödmjuk.

Lite som Lövfen som blängde och svarade ”- det är inte läge att peka finger nu” på journalisten som frågade vem som var ansvarig.

Det gäller att vara kraftfull när det börjar osa hett och kontrollen av opinionen kan riskeras. Att AT använder en hel rad av härskartekniker i sina anföranden tar inte lång tid att inse.

Men det gäller att ha lite mer finess, resultatet på hans svar om eftersläpning blir att fokus nu blir ännu större på det. Men MSM är inte speciellt kritiska ändå så det lär inte komma upp igen.
Citera
2020-04-18, 20:38
Medlem
Detta framstår allt tydligare som en pestis manufacta.
Citera
2020-04-18, 20:38
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
... Japp?

Det säger ingenting och absolut ingenting om någonting av det som diskuteras.

Hade du någon källa eller hur var det?

Du skrev att Tegnell sköter sitt arbete klanderfritt.

Sverige: 1546 döda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in