Citat:
Ursprungligen postat av
Milldue
Någon mer än jag som känner en viss tillfredsställelse över rubriker som denna
"Den svenske toppdiplomaten och företagsledaren Erik Belfrage gick bort under natten till lördagen i covid-19. Han blev 76 år."
Att även det övre gräddskiktet drabbas av detta..Kanske kan ett antal sådana rubriker leda till att även rika och maktfullkomliga börjar vakna upp och istället tänker på samhället än på sina egna plånböcker.
Jag utgår ifrån att du är ett troll o bara vill provocera.
Det är alltid tråkigt när personer dör i förtid. Erik har vigt sitt liv att tjäna den svenska staten. Dvs både dig o mig.
När det kommer till din attityd mot de välbeställda så bör du ta i beaktande att det välstånd de besitter har skapats av hårt arbete, sparsamhet, planering, disciplin o risktagande. Och att deras välstånd också beskattas o även genererar arbete o försörjning för vänster provokatörer som dig.
Utan skatteunderlag så är det svårt att bedriva kvalitativ o kvantitativ sjukvård.
O Eriks död får illustrera att döden föga tar hänsyn till om man är rik eller fattig. Däremot så tycks man ha en fördel av att vara ung o vältränad om man drabbas av Covid-19.