Citat:
Ursprungligen postat av
neuron-drone
Många forskare har aspergers och de följer den vetenskapliga metoden, dvs motbevisas deras teori, då är det så.
Tegnell spottar dessa vetenskapsmän i ansiktet. Han må ha drag av aspergers, men främst är han psykopat/narcissist.
Han har inte ens lojalitet inför sitt eget ämbete. Då är det något större fel i skallen än aspergers. Hans skrytsamma stil är inte heller ett tecken på aspergers. Visst han kan ha det men då har han även grava antisociala personlighetsstörningar. En vanlig aspie skulle brutit ihop vid det här laget men är man narcissist och psykopat har man inga gränser och ingen respekt för andras liv. Aspergare brukar inte vara beräknat onda.
Den vetenskapliga metoden gör inte att alla vetenskapspersoner tycker samma sak. Det finns extremt mycket konflikter inom vetenskapen bland personer som är experter på samma ämne. Det är fel att tro att bara för du följer vetenskaplig metod så kommer alla inom samma ämne tycka att du har rätt automatiskt. Dom vetenskapliga konflikterna inom samma disciplin kan vara oerhört stora och hårda, just för att alla är så otroligt inlästa på det specifika ämnet, samt prestige och ego såklart. Sen skiljer det mycket från ämne till ämne, tex samhällsvetenskap vs naturvetenskap. Inom naturvetenskap brukar folk vara bättre på att erkänna fel eftersom du kan göra upprepade experiment, men även inom mattematik så finns interna konflikter. Epidemiologi är just svårt att göra upprepade experiment med tex samt att nya virus kommer hela tiden med olika egenskaper. Vilket gör det svårt att bevisa "att det verkligen är såhär". Tillskillnad från ett fysik experiment tex som du kan upprepa 100ggr om o får samma resultat.
Det kan absolut vara som du säger. Jag har dålig koll på relationen mellan Asp och psykopater. Men jag antar att dom korrelerar på nått sätt just pga känslokallhet vissa Aspare kan ha? Tegnell har ju en familj? Så helt kall kan han ju inte vara eller psyko tror jag? Men det är intressant påpekande helt klart du kommer med.