2020-04-18, 20:06
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
Man låter de gamla dö helt enkelt.
Det visar på det jag och flera med mig misstänkt.

Jag kommer sprida detta vidare.

Det tycks vara Stockholms Sjukhem som skickat ut videon.

"Stockholms Sjukhem är en idéburen vårdgivare som ägs av en stiftelse och bedriver vård inom en rad olika områden ..."

Förmodligen denna:
https://www.stockholmssjukhem.se/topplankar/forskning-och-utbildning/kunskapsstod-covid-19
Citera
2020-04-18, 20:07
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Men sjuåringar? Om inte föräldrarna är hemma och har möjlighet att hjälpa barnet?
De ska naturligtvis ha barnomsorg, precis som i våra grannländer. Frågor på det?
Citera
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Så vi har en högerregering alltså?
Nej hur i all världen tänkte du då??

Offentlig sektor konfiskerar 46% av BNP, hur kan någon då får får sig att Sverige är annat än långt till vänster.
Och du har FHM som kommenderar.

Höger vill inte ha någon överhet som dikterar. De vill ta eget ansvar.
Högermänniskor ägnar sig rimligen åt självisolering. Och försöker bedriva näringsverksamhet så gott det går. T ex restauranger som börjar köra ut mat.
Citera
Medlem
Citat:
Ger man riktlinjer om Morfin och lugnande istället för Syrgas, så ja.
Det är att avliva.

Gamla är ju en "kostnad," vi måste satsa på Araberna istället.

Är ju inte direkt dyrt eller svårt att ge syrgas heller.

Verkar skumt.

Respirator och IVA-plats kan kanske diskuteras för och emot för sköra mycket gamla.

Men syrgasbehandling!?!
Citera
2020-04-18, 20:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag har varit en hängiven Sverigedemokrat i många år och ser mig själv som empatisk, det finns dock gott om skithögar som röstar på samma parti som jag gör. Jag tror inte på något sätt att alla som röstar
SD är änglar precis som jag inte tror att alla som röstar på t ex V är några ondskefulla troll. Det finns alla de typer i alla läger. I denna frågan verkar det dock mer handla om vilka människor som låter paniken råda snarare än logiken.

V och alla kulturmuppar har gjort mig grymt besviken i detta. Det visar sig att dessa människor bara tänker på pengar. Det handlar dock inte om politik, utan om skillnaden mellan hjärtlösa människor, som av någon sjuk anledning dyrkar Tegnell, och vi andra empatiska och vidsynta.

Fast många VILL att Tegnell ska ha rätt (fast hur länge ska de vänta?) och blundar därför för alla nedslående fakta.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavydutybody
Ges till och med ut instruktionsvideos om hur man snabbast gör det med bl a morfin.

26 min in:

https://www.youtube.com/watch?v=Ve5BcknAz3I

Fruktansvärt att se på. Känns otroligt att Sverige nu plötsligt tillämpar aktiv dödshjälp bara för att man inte har sjukvårdsresurser.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ger man riktlinjer om Morfin och lugnande istället för Syrgas, så ja.
Det är att avliva.

Gamla är ju en "kostnad," vi måste satsa på Araberna istället.
Tror väl knappast man ger morfin istället för syrgas men när syrgasen inte räcker till och förloppet är väldigt långt gånget, med extrema smärtor och andnöd och erfarenhetsmässigt bara en möjlig kvarstående utgång ges i vissa fall morfinet med ett huvudsyfte efter noggrann överläggning.

Grundläggande palliativ vård, väldigt tragiskt men det mest humana av två onda ting.
Citera
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Vi ska ha en laglös arbetsmarknad?
??
Var läser du att arbetsgivare och arbetstagare inte skall kunna skriva avtal med varandra?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
FULLT med ungdomar ute. Det är fotbollsturneringar och STORA samlingar. Vad fan är det här, seriöst? Sen undrar vi varför det dör fler här dagligen än vad det gjort under hela pandemin i Norge. Det här kommer bara att förlängas och dra ut på tiden.

Det får mitt blod att koka. Får onda tankar om att man vill gå ut och slå ihjäl varenda en av dom. Jag har aldrig känt sådan avsky mot mänskligheten som nu.
Varför hatar du mänskligheten när det bara är svenskar som är klandervärda.

Man får det samhälle man förtjänar.
Citera
2020-04-18, 20:09
Medlem
Kvantskallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Är du så korkad så att du inte förstår att ledarskap handlar om att vidta åtgärder även när osäkerhet föreligger. Dessa åtgärder handlar om att balansera, inte bara rusa fram för att göra så mycket som möjligt.

Det är precis jämförligt med när en läkare ska behandla en man med prostatcancer. Det är flera saker som ska beaktas och avvägas, inte bara att eliminera cancern med största möjliga insats. Det är en stor skillnad mellan maximal insats och optimal insats.

Optimal insats för patienten eller? Du behöver inte svara. Det var en retorisk fråga.
Jag köper inte dravlet om att ekonomiska hänsyn skall tillåtas avgöra vem som lever eller dör. Det är är inget annat än unken kvasirationalism. För ett människoliv kan inte värderas i pengar. Att det olyckligtvis förhåller sig så i bland, dvs att läkare pga ekonomiska prioriteringar inom vården måste fatta beslut som går stick i stäv med både läkareden och personlig övertygelse, innebär inte något rättfärdigande i sig av dessa beslut. Det är bara ett sorgligt resultat av en obalans mellan behov och förmåga. Något som går att åtgärda med politisk vilja, en helhetssyn på hälsa, framförhållning och rätt prioriteringar.
Citera
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Nja, takten har ändrats stötvis. Sista hälften av mars var det ca 25%, vid månadsskiftet ändrades det snabbt ner till ca 16% första veckan, därefter ett snabbt skifte ner till 8% som ligger väldigt stadigt sedan 10 april. Jag använder mig givetvis av glidande medelvärde, bara matematiskt utmanade uttalar sig utifrån enstaka dagar. Det vore givetvis väldigt trevligt om det hoppar neråt igen, men det vet vi inte.

Oavsett vad man tycker om Worldometers: Aktiva fall har kulminerat och är på stadig nedgång i Tyskland, Österrike och Schweiz. Kanske i Danmark också, lite tidigt att uttala sig. I Sverige går det bara uppåt.

Vet du att proceduren för friskförklaring är lika i alla länder. Just den kolumnen varierar ju väldigt mycket mellan länder kan man lugnt säga. Vet inte var Worldometer får uppgifterna om Sveriges friskförklaringar ifrån, det är inget som FHM verkar föra uppgifter om i alla fall.
Senast redigerad av Beaver14 2020-04-18 kl. 20:13.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
FULLT med ungdomar ute. Det är fotbollsturneringar och STORA samlingar.
Hur kan du veta att det är ”FULLT” med ungdomar ute om du, som följer regeringens uppmaningar och är laglydig, sitter hemma?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in