2020-04-18, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Nej, med fri menar jag fri från arbetsmarknadslagar och kollektivavtal som skapar arbetslöshet.

I länder med fri arbetsmarknad är det konstant låg arbetslöshet. Bara korttidsarbetslöshet när folk byter jobb.

Vi ska ha en laglös arbetsmarknad?
Citera
2020-04-18, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag skulle vilja påstå att man avlivar dem.

Ges till och med ut instruktionsvideos om hur man snabbast gör det med bl a morfin.

26 min in:

https://www.youtube.com/watch?v=Ve5BcknAz3I
Citera
2020-04-18, 20:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Ni missar hela poängen. Det handlar om etik. Det onda vs det goda. Det är därför det blir så laddat. Finns oerhört empatiska högermänniskor och få är rasister vilket vänstervridna människor vill ha det till. I vänsterledet är det dock mer tvetydigt. Har sett mycket mer egoism från vänster och hyckleri när det väl kommer till kritan. Och jag har varit med ett tag.

Jag har varit en hängiven Sverigedemokrat i många år och ser mig själv som empatisk, det finns dock gott om skithögar som röstar på samma parti som jag gör. Jag tror inte på något sätt att alla som röstar
SD är änglar precis som jag inte tror att alla som röstar på t ex V är några ondskefulla troll. Det finns alla de typer i alla läger. I denna frågan verkar det dock mer handla om vilka människor som låter paniken råda snarare än logiken.
Citera
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Jag skulle vilja påstå att man avlivar dem.

Ger man riktlinjer om Morfin och lugnande istället för Syrgas, så ja.
Det är att avliva.

Gamla är ju en "kostnad," vi måste satsa på Araberna istället.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Nja, takten har ändrats stötvis. Sista hälften av mars var det ca 25%, vid månadsskiftet ändrades det snabbt ner till ca 16% första veckan, därefter ett snabbt skifte ner till 8% som ligger väldigt stadigt sedan 10 april. Jag använder mig givetvis av glidande medelvärde, bara matematiskt utmanade uttalar sig utifrån enstaka dagar. Det vore givetvis väldigt trevligt om det hoppar neråt igen, men det vet vi inte.

Oavsett vad man tycker om Worldometers: Aktiva fall har kulminerat och är på stadig nedgång i Tyskland, Österrike och Schweiz. Kanske i Danmark också, lite tidigt att uttala sig. I Sverige går det bara uppåt.

Det går neråt även i Sverige, eller det går inte upp i vart fall.
Citera
2020-04-18, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Ytterligare ett påhitt för att kunna lugna ner folket efter man presenterat över 100 döda idag.
"Var inte rädda, de flesta är smittade nu, det är snart över, bara några andra få till ska dö sen kan ni festa som vanligt igen".

Sen vid 500 döda per dag kommer en stor reportage där man har undersökt alla som dött och man kommit fram att de hade max 1-2 år kvar att leva pga åldern eller sjukdom.
Argumenten kommer vara att dessa människor hade dött av minsta förkylning.

Samtidigt som alla försiktighersåtgärder gör att mindre folk dör av vanliga orsaker, bilkrockar, slagsmål etc.

Så flera människor överlever i Sverige. Vad säger du nu svenne?

Det kommer sväljas med hull och hår, svenskar är såna. De är för fega för att tänka tankar som är skrämmande. Därför fokuserar man på något annat.

Man får det samhälle man förtjänar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Konstigt att någon så rik och välinformerad var kvar i Sverige.
Konstigt att någon ger uppmärksamhet åt ett sånt sjukt inlägg.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
De där moderata bröderna från Staffanstorp är föga populära hos den vänstervridna journalistkåren.

Sportlovet kan ha varit en stor viktig faktor. Men alla de andra åtgärder man vidtagit har säkert varit med o bidragit. Ska bli spännande o se om det utreds närmare o om man kommer ta lärdom.
Jag håller med och det stod ju alla kommuner och regioner fritt att vidta ytterligare åtgärder som passade ens egna förutsättningar, få valde detta.

Detta är ju något som alltid gäller vad man än gör, det finns lagkrav och andra styrande faktorer men aldrig så att det är förbjudet att lägga sig ovanför miniminivån såklart.
Citera
2020-04-18, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Hmmm, det låter ju mycket obehagligt med tanke på att de sitter bakom plexiglas och har haft de främre sätena avspärrade sedan innan. De hanterar väl inte heller några kort osv?

Dom kan ju blivit smittade på fikarummet eller någon annan miljö behöver nödvändigtvis inte skett bakom ratten
Senast redigerad av hemorojdbiff 2020-04-18 kl. 20:05. Anledning: Felstavning
Citera
2020-04-18, 20:04
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Det här.

Snowflakes är ett bra exempel.

Tack men. Vill se snyggare exempel då jag anser att intelligens också är viktigt. Men jag måste verkligen slå fast, vad jag har sett, så är sossar mer hycklare, större egoister och oempatiska när det väl kommer till kritan. Jag har sett mycket. Går inte in på det privata men sossar eller vänsterliberala är inte de mest barmhärtiga i samhället, de döljer sina rätta ansikten bakom en förfinad förljugen mask. Är man tillräckligt intelligent genomskådar man dock hyckleri ganska lätt.
Citera
2020-04-18, 20:05
Medlem
HGs avatar
Citat:
Alltså det är det här som är kärnan i min kritik mot Tegnell. Han är med stor sannolikhet både intelligent och kunnig inom sitt område epidemiologi. Men han vet inte mer än vad andra vet om Corona vilket som sagt är väldigt lite. Han försöker dock hela tiden framställa sig själv som att han vet allt. Och folk tror på det. Det här är högst olyckligt då han bygger sina beslut på det och gör det omöjligt för andra att kritisera honom. Dessa stackars forskare som nu är uthängda har bara påpekat bristen på kunskap egentligen och att man bör agera efter det.

En annan person som också framställer sig som kunnig är Agnes Wold. Hon är dock okunnig på det mesta och passar exakt in på epitetet "inkvoterad kärring".

Om Tegnell hade varit en sann akademiker så hade han tagit till sig kritiken och fört en dialog med de andra akademikerna. Nu istället så försöker han samt hans vapendragare Wold, att karaktärsmörda sina kolleger.
Tror att Tegnell är nu helt besatt av att komma ut COVID-19 affären med lagerkransen på huvudet.
Citera
2020-04-18, 20:05
Medlem
FULLT med ungdomar ute. Det är fotbollsturneringar och STORA samlingar. Vad fan är det här, seriöst? Sen undrar vi varför det dör fler här dagligen än vad det gjort under hela pandemin i Norge. Det här kommer bara att förlängas och dra ut på tiden.

Det får mitt blod att koka. Får onda tankar om att man vill gå ut och slå ihjäl varenda en av dom. Jag har aldrig känt sådan avsky mot mänskligheten som nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in