2020-04-18, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Känns ju väldigt rätt faktiskt. Kände inte till den lagen. Vilket innebär om en av makarna Davidsson var med och tittade på, den andre dödade, så är båda skyldiga till mord?
Ja, men nu säger de båda att de inte var där och det ser inte ut att finnas ngt annat som binder dem till BP. Så rätt stor skillnad.
Citera
2020-04-18, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Ja, men nu säger de båda att de inte var där och det ser inte ut att finnas ngt annat som binder dem till BP. Så rätt stor skillnad.
Jag tänker hypotetiskt och att bevis skulle finnas. Nu verkar det vara höljt i dunkel. Inte bara i dunkelt - nermörkt.
Citera
2020-04-18, 19:38
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Ok Lönnrot, som du ser det visst. Samtidigt, barn härmar sina föräldrar och det önskar jag undvika här. Att hävda sina rättigheter är bra och balanserat under vissa förutsättningar och inom vissa ramar. Men utanför vissa omständigheter anser jag det distanslöst, gränslöst, obalanserat och skyddslöst. Där krävs istället integritet och skyddsaspekt av en vuxen som fångar upp den ungdom som faller fritt. Mitt hopp går till UW i detta fall. Att någon närstående åtminstone innehar förmåga till skadereglering eller skadereduktion i samband med ett ångestfyllt trauma.

Visst, jag har en fallenhet och en allmän och generell ovilja att omyndighethetsförklara vuxna medelålders människor och deras fria vilja och beslut, och det ligger mig säkert i fatet? Den typen av omyndigförklaranden leder alltid till att vi behöver ersätta den fria viljan med diagnoser och allehanda psykologiska och beteendemässiga förklaringar och benämningar. Vad vi vet blev dock aldrig L diagnosticerad eller definierad utifrån en sådan status av sjukdom eller personlighetsstörning.

Samtidigt upplever jag efter att ha läst Fup, att den mentala statusen på L degenererade mellan 20015-2018, med ett uppsving de sista 3 veckorna av hennes liv. Trots detta, tog hon initiativ till samvaro med misstänkt den sista dagen av sitt liv. Ville bjuda in, dela med sig och erbjuda tid, rum och tillfälle i vanlig ordning.

Så visst, hon såg inte klarsynt eller klarade av ett självständigt liv utan bekräftelse och uppmärksamhet ända in i slutet. Den såriga barndomen gjorde sig dessvärre påmind. Tyvärr, manipulerad eller inte, blev hon inte mer än en bajstrasa, för misstänkt. Han ville aldrig henne något seriöst trots sin separation med H. Inte alla män är intresserad av promiskuösa beteenden som förutsättning i en seriös relation. Han förstod att hennes intresse för honom skulle svalna direkt de inledde en seriös relation. L, var främst intresserad av oåtkomliga och ouppnåeliga objekt. De som visade henne intresse avvisade hon, medan de oåtkomliga hängde hon sig fast vid och trånade efter. Är det en sjukdom eller inte? Vet ej, men destruktiva relationer fick därmed en grogrund att växa vidare.

S både uppmuntrade flerfaldiga relationer samtidigt som han sinsemellan visade svartsjuketecken.. Hans manipulation var aldrig inom rimliga gränser. Rimliga gränser saknade L för egen del också, men missttänkt kände till hennes svaga punkt, när han önskade hennes evig ensamhet. Separation, avståndstagande och dylikt generar ständigt ett underläge. UW, misstänkte för egen del att L jagade livet ur S, eftersom hon inte accepterade ett avvisande. Närmare än så lär vi inte komma.

För egen del uppfattade L, ett överläge men det känslomässiga underlaget hann hon inte bryta sig ur.

Som sagt. De var kokta och kokta i samma lag. Det är nog därför han slår ihjäl och hon blir ihjälslagen. Hon tror hon står bredvid. Det gör hon inte. Han tror han kan stå bredvid. Det kan han inte. Det exploderar i ansiktet på dem. Blir ohanterligt.

Kan man inte klara sig själv så söker man hjälp. Man råddar inte med upphovet till problemet. Är man inte frisk så är man sjuk, och behöver friskna till.
Citera
2020-04-18, 19:42
Medlem
Citat:
Jag tänker hypotetiskt och att bevis skulle finnas. Nu verkar det vara höljt i dunkel. Inte bara i dunkelt - nermörkt.
Ja, och du tar upp ett annat sorts problem: att ovisshet om HD kan ge SD "rimligt tvivel". Åklagaren menar att HD inte klarat mordet själv. Jag har inte hittat precisering av varför. Vore intressant om man kunde visa att större kraft än HD kan åstadkomma nyttjats. Men det är nog svårt om man inte är tillräckligt säker på mordvapnet.
Citera
2020-04-18, 19:42
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Vi som varit med länge här på ABoK vet ju att du är en skeptiker, av typen olyckskorp, snarare än objektivt och balanserad

Så chilla lite och ta inte ut förlusten i förtid. Ha lite is i magen.

Ur Stämningsansökan: ”Vittnesförhör med forensiker Daniel Wiberg (förhörsbilaga 5), NFC, att höras angående arbetsmetoder samt utförda undersökningar och omtag till styrkande av att blod/DNA från Lena Wesström anträffats i Stefan Davidssons bostad och på hans skor samt att DNA från Stefan Davidsson anträffats på Lena Wesströms kjol och ring.”

Jaha, kära du, vad har du att säga till "olyckskorpen" nu?

Hur objektiv och balanserad har du varit under resans gång?
Citera
2020-04-18, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja, det verkar helt klart att det förhöll sig på det sättet och SD satte kniven i det öppna såret hos Lena och vred om allt efter eget behag.

Ja, det är ett aber att blotta sig, och sedan få en kniv i ryggen. Men det var ömsesidigt utbyte i denna frågan.

L, å sin sida hotade avslöja att S var otrogen ånyo mot H, avslöja saken för hans svärföräldrar, barn m.fl.

S skulle avslöja L som vigselförrättaren som låg med den gifte maken inför den kristna församlingen, hennes barn och geo-familjen.

L, ville enligt egen utsago inte bli uthängd som slampa medan S, försökte återförenas med drömkvinnan H. Således utgör förtroenden också en risk, när fiendskap gör entré. Hållhakarna blev till en snara.
Senast redigerad av Mirandamirage 2020-04-18 kl. 20:00.
Citera
2020-04-18, 19:48
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Känns ju väldigt rätt faktiskt. Kände inte till den lagen. Vilket innebär om en av makarna Davidsson var med och tittade på, den andre dödade, så är båda skyldiga till mord?

Lindome-skurkarna var inte gifta med varandra, det kan ju ställa till ytterligare. Å andra sidan föreställer man sig gärna att den historiska världsjuridiken borde ha stött på något fall där två gifta makar befunnit sig i närheten av ett och samma lik. Jag är ganska säker på det.
Citera
2020-04-18, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Som sagt. De var kokta och kokta i samma lag. Det är nog därför han slår ihjäl och hon blir ihjälslagen. Hon tror hon står bredvid. Det gör hon inte. Han tror han kan stå bredvid. Det kan han inte. Det exploderar i ansiktet på dem. Blir ohanterligt.

Kan man inte klara sig själv så söker man hjälp. Man råddar inte med upphovet till problemet. Är man inte frisk så är man sjuk, och behöver friskna till.

Stämmer bra in på min ekvation. Perspektiv saknas, för djupt insnärjda båda två.
Citera
2020-04-18, 19:56
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Själv klart är den här mord-soppan kokad på lögner och kryddad med manipuláris. Jag börjar nästan tro att S.D. kan stå för "(S)martur (D)räpare" ?

Både SD och HD är riktigt obehagliga individer, jag tillägger att det inkluderar JG.

Mvh/ @JokerMannen

Skulle inte du iväg och lajvblogga från the great MGM—YD Hjärsta insta ostmacke & termosfika reunion party? Kom du helskinnad därifrån?

Ett sängben i polerat stål, med gängat centralt fäste; Ike*a Prokrus*tes.
Senast redigerad av Lonnrot 2020-04-18 kl. 20:11.
Citera
2020-04-18, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jisses vad bra du skriver.
Hade tänkt försöka mig på något liknande ... men det behövs bara en sådan i tråden.

Tack, försök dig gärna på något liknande, är så sällan här för egen del.
Citera
2020-04-18, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vill bara göra ett tillägg till mitt andra inlägg:

Jag minns nu att tidpunkten för sökningen vi i femman var

14 maj 2018 22:50:40 EEST

Hur ska man tolka denna sökning? Är sökningen gjord 7 okt? Eller 14 maj?
Och varför är den ens med i förundersökningen om den är gjord för så länge sedan? Föra att visa att inget annat har sökts på mellan dessa tidpunkter?

Aktbil 163 A, sid 7

Sök
Sökte efter vi i femman hbtq
14 maj 2018 22:50:40 EEST

Jmf med:

Sök
Sökte efter skärmklipp mac
7 okt. 2018 12:56:16 EEST

Och varför EEST??

Vad jag vet betyder det Eastern European Summer Time.
Citera
2020-04-18, 20:06
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Stämmer bra in på min ekvation. Perspektiv saknas, för djupt insnärjda båda två.

Yes. Och man anar möjl vidderna av problematiken vad gäller civilrättsjuridik... om man inte hade anat dessa vidder förr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in