Citat:
Ursprungligen postat av
MAKHASHANAH
Han pratar ju om en pandemi, dvs hela världen. Det är ju inte milt mot Lombardiet eller ett äldreboende där hälften dör. Men som pandemi mild.
Jag har alltid tänkt att när en pandemi kommer så ryker 25% av jordens befolkning. Så för mig är det iaf mildare än jag trodde...
Förutom att i Lombardiet är inte ens slut än. Så det kan typ bli 20 gånger värre än under andra världskriget.
Än sen då? Har resten av världen istället fått en light version av coronaviruset?
Sanningen är att detta skonar ingen. Lombardiet blev drabbad först av alla, därför de där siffrorna (Lombardiet är bara ett exempel, om man räknar ställen som UK, USA, Spanien etc blir nog samma utfall. Inte Sverige. Enbart på grund av att det inte har varit nåt världskrig här annars hade många skitit på sig).
Och om det inte är en mild pandemi i Lombardiet, är det inte mild pandemi någonstans.
När det väl tagit fart kommer vilket land som helst att få smaka på samma konsekvenser som Lombardiet.
Klart att varje land och region har olika förutsättningar. Så det är inte helt säkert att precis alla regioner i världen skulle drabbats precis på samma sätt som Lombardiet om de också hade haft oturen att drabbas först. Men detta är absolut inte bevisat nånstans. Det finns inga som helst bevis på att de hypoteser om varför vissa smittas mer skulle hålla. Förutom kanske bara i huvudet på den kriminella gubben som uttalat sig om det.
En pandemi är för övrigt inget som dödar 25% av befolkningen. Spanska sjukan dödade ca 2,5% av hela världens befolkning. Och i dagsläget finns ingen jävla tjomme som kan säga hur många döda totalt vi kommer ha pga covid-19.
Nej Giesecke, vet du var du är? Du är oärlig.