2020-04-18, 19:49
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
Yepp, jag har misstänkt detta från början.

Det vi ser är politiker som nu håller på att tappa ansiktet.
Man kommer att trolla med allah siffror, bara att se på vissa användare i denna tråden.

Tex:
Användare X
Totalt 40 inlägg på 10-15 år varav 39 just i denna tråden.

Uteslutande handlar inläggen om att alla som kritiserar Regeringen och FHM är alarmister.

Gärna med direkta personangrepp omedelbart för att försöka trigga OT diskussioner och varningar/avstängningar.

Ännu roligare är det när de användarna i sin tur börjar "kommunicera" med varandra för att försöka ge skenet av konsensus.

Smart kille har jämfört FHM:s siffror med SCB:s

2,3% effektiv "death rate" i Stockholm. Officiella dödstal ungefär 1,5 gånger lägre än de riktiga.

Betyder att i runda slängar har det i själva verket avlidit 2300+ människor i Corona i Sverige i dagsläget.

Nåt skall vi vara bäst på...

https://www.reddit.com/r/Coronavirus/comments/g3nm2h

https://vintologi.com/threads/2019-novel-coronavirus-pandemic.265/page-2#post-3038
Citera
2020-04-18, 19:49
Medlem
dödsknivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Gör inte detta till en höger/vänster fråga. Skall det vara så jävla svårt att förstå att dödsfallen förmodligen kommer öka i dom nedstängda länderna när dom tvingas öppna upp igen? Det är sällan jag håller med Löfvén men det är tydligt att vi är inne i ett maratonlopp.

Väl rutet. Jag tror att du och jag står rätt långt ifrån varandra politiskt och ideologiskt, men i den här frågan så är du helt klart en av de vettigare personerna jag läser. Ingen höger-vänsterfråga nej. Är inte heller något fan av Löfven, men just nu ökar mitt flrtroende för honom. Samma sak med kapitalisterna, ideologiskt står vi mil ifrån varandra, men är det någon jag lyssnar på när det kommer till att få en ekonomisk damage control av den här situationen så är det dom. Även om jag inte ser något principiellt fel med ett ekonomiskt paradigmskifte så bör vi nog rida ut den här stormen först, och för en gångs skull tror jag att marknadsekonomin faktiskt är det system som är bäst lämpat att parera den värsta schacken. Även fast det är att svära i min egna kyrka😁
Citera
2020-04-18, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Att de kan uppleva att troligen få en pension.

Kan du föreställa dig att välja mellan att dö eller troligen inte ha pengar?

Skulle du ta en kula i skallen för en bättre ekonomi för andra?

En bättre fråga att ställa sig är hur mycket pengar man skulle kräva för att spela rysk roulette med en på tusen att dö. Mindre än skadan på Italiens ekonomi per capita förmodligen.
Citera
2020-04-18, 19:51
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Vi som sett det är redan medvetna om det men allmänheten måste få veta att det sorteras ut folk redan innan de kommer till vården. ett slags försortering sker redan ute i äldrevården..Sedan sker detta i vården så antalet dödsfall är oerhört mycket större än de som vi får se på propaganda kanalerna.

Tror de flesta av oss redan har fattat det du skriver även om de går ut med att det finns fortfarande INA platser lediga.
Flera säger sig ha ringt vården när de blivit sjuka men få rådet att stanna kvar hemma sedan när människor hastigt försämras är ju oddsen mycket sämre när de väl får vård.
Äldre kommer aldrig in ens.

Arma fosterland och medmänniskor
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Nu är ju influensa en sjukdom som man får genom just influensavirus så högst oklart vad du menar.

Exakt vad menar du?

Att influensa är något sorts eget vetenskapligt syndrom?

Jag menar att det inte är samma typ av sjuka.
Citera
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
Ett typexempel på hur en oansvarig styrande klass kör ett land i botten.

Har du någonsin sett Italiens Tegnell, Mr Lockdown himself, Burioni i aktion?
Klass?
Nu är det väl väljarna som valt parlamentet. Dom har bett om det.
Citera
2020-04-18, 19:52
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Om nu viruset ligger kvar latent får vi heller ingen avmattning i spridningen pga flockimmunitet. Den som skulle vara immun enligt hela idén blir istället en fortsatt smittspridare.

COVID-19 verkar ju också skapa väldigt många superspridare som själva aldrig blir sjuka men som smittar andra effektivt.
Citera
2020-04-18, 19:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Det säger du så fort någon ger dig ett konkret svar på tal, ungefär som när barnet slår händerna för öronen när man inte vill lyssna. Giesecke ser inte mer allvarligt på Covid19 än en ordinär influensa.

Källa

Med jämställdhet kan du gömma dig under ditt kön, kvinna som man får räkna att bli granskade och bemötta. Klarar du inte av det öppna samtalet finns det lågprisflyg till Ungern.

Du måste ju förstå att Giesecke, Tegnell, Wold mfl har jobbat med detta i decennier, de har studerat Spanska sjukan, Asiaten, SARS mfl. utbrott som får Corona att se ut som en förkylning i jämförelse.

Detta utbrott är första gången nån av oss kommer i kontakt med en viruspandemi, och många av oss (95% av de som hänger på detta forum) blir skräckslagna.

Vi kan knappt förstå hur Tegnell t.ex kan hålla sig så lugn och sansad. Men det är tur för oss att myndighetens leds av folk som kan tänka klart o inte nån av de hysterisk foliehattarna på FB.
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stanislaus
En bättre fråga att ställa sig är hur mycket pengar man skulle kräva för att spela rysk roulette med en på tusen att dö. Mindre än skadan på Italiens ekonomi per capita förmodligen.

Tar man Sverige som exempel så skulle jag inte grina om man fick skrota menskonsten och genusflummet för att rädda ett liv.

Ett liv skulle räcka.

Ett.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Önsketänkande? Har du följt de senaste dagarna?
Ber dig att titta på dödsfallen region stockholm rapporterar per dag och FHM.
Region Stockholms dödsfall överstiger FHM siffror som representerar hela Sverige.
Hur kan ens det stämma. FHM rapporterar cirka 50 över hela landet utspritt på flera dagar, Stockholm cirka 90 samma dag som dött just den dagen. Dagen efter rapporterar FHM 40 dödsfall, varav enbart 4 är från dagen innan? Hur i helvete går de siffrorna ihop och ingen journalist påpekar det??

Har du missat att det finns idioter i tråden som bokstavligen tror på 300-400 döda om dagen I Stockholm stad lagom till 1:a maj?
Citera
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag har sagt det innan och jag tror inte detta är en höger/vänster fråga. Däremot finns det människor i alla politiska läger som springer runt som yra höns när dom sätts under press.

Ni missar hela poängen. Det handlar om etik. Det onda vs det goda. Det är därför det blir så laddat. Finns oerhört empatiska högermänniskor och få är rasister vilket vänstervridna människor vill ha det till. I vänsterledet är det dock mer tvetydigt. Har sett mycket mer egoism från vänster och hyckleri när det väl kommer till kritan. Och jag har varit med ett tag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Jag menar att det inte är samma typ av sjuka.

”Sjuka” ?

Vad menar du?

Virus är virus. Punkt.
Du skrev att Covid19 var ett virus, vilket det är, vilket alltså influensa är. Det är extremt relevant och viktigt när man ska jämföra med annat.

Snälla. Skriv inte om sådant man inte har koll på. Det förpestar tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in