2020-04-18, 19:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Det är inte så svårt när vi pratar om människoliv.

Vilket folk har fått till en siffra nu för tiden.

Sätter man inte perspektiv till det man pratar om så är det ganska så lönlöst.

Man ser ett tydligt mönster vart människor står som propagerar för sina ståndpunkter.

Det som är obegåvat är just att man inte längre respekterar vad ett liv är.

Att det har dött 1500 människor på en kortare tid säger väl sig självt.

Nu skall jag dra ett exempel ur röven bara för att visa hur min tankegång går. Snälla be inte om källa, detta är bara min egna tankar.

Om Sverige med sin milda taktik riskerar 10 000 extra dödsfall under några månaders tid och det sedan stannnar där så är det bättre än om det dör 100 000 extra människor över ett par års tid.
Citera
2020-04-18, 19:31
Medlem
Högljudda aktivister på Facebook sprider just nu skrämmande uppgifter om 5g-nätet. Bland de mest frekventa; Coronavirusets utbredning är en effekt av det nya mobilnätet.
https://digital.di.se/artikel/5g-uppror-pa-facebook-det-har-ar-sant-och-falsk-om-stralning
Citera
2020-04-18, 19:32
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Jovisst, men det är ju NÅGRA fall. Med så många smittade lär vi få se allehanda varianter. Det avvikande är ju inte särskilt viktigt på det stora hela, det viktigaste är ju vad som händer för 70-95% av majoriteten

Smittade som inte uppvisar symptom och smittade som haft lindriga utfall måsye screenas under väldigt lång tid för att se hur detta virus beter sig på lång sikt. Förmodligen åratals. Smittade måste delas in i grupper efter hur de mått efter att ha smittats sedan måste det till enväldigt långtgående uppföljning.

ÄR det så att viruset likt HIV kan ligga och bryta ner kroppen en längre tid så är mäsnkligheten ute på hal is minst sagt. Jag förutsätter att det redan planeras och genomförs tester som kommer att följas upp många gånger per individ för att kartlägga denna smitta som tycks agera väldigt märklingt minst sagt för ett virus.

I barje population finns det alltid individer som är opåverkade även HIV hade ett fåtal immuna. Så hela mänskligheten lär inte dö ut ens om det är så att viruset kan ligga latent men det lär dö en faslig massa människor under väldigt lång tid framöver..
Citera
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
VIKTIG OCH INTRESSANT INFORMATION

Om ni är intresserad av hur triageringen av våra äldre ska gå till och hur man ska behandla COVID19-patienter på våra äldreboenden enl. Socialstyrelsen är här en intervju med allmänläkaren Jon Tallinger. Han berättar att han har fått en video från sitt landsting nu om hur han ska göra. En mycket skrämmande redogörelse och jag anmodar alla att lyssna på den:

Coronapanelen 3

https://youtu.be/Ve5BcknAz3I?t=1508

Man låter de gamla dö helt enkelt.
Det visar på det jag och flera med mig misstänkt.

Jag kommer sprida detta vidare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Det med jobb är en politisk fråga.
Med en fri arbetsmarknad och fri lönesättning är alla i jobb på en gång.

Fri från skatter som finansierar sjukvård menar du?
Citera
2020-04-18, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Giesecke borde få livstidsfängelse. Han är samhällsfarlig. Och en jävla idiot som borde skämmas att ens tänka en sån tanke.

Vet den där jävla avskummen att i Lombardiet finns det 5 gånger mer döda under senaste 2 månader än under hela andra världskriget? Är det så det går till när det är milda pandemier? Han borde aldrig mer få öppna munnen den där jävla skitstövel.

Han pratar ju om en pandemi, dvs hela världen. Det är ju inte milt mot Lombardiet eller ett äldreboende där hälften dör. Men som pandemi mild.

Jag har alltid tänkt att när en pandemi kommer så ryker 25% av jordens befolkning. Så för mig är det iaf mildare än jag trodde...
Citera
2020-04-18, 19:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/1900-chatta-med-agnes-wold-om-coronaviruset/

Sant.
Vi säger att det är en mild pandemi.
Så folk tycker det är ok att köra på som vanligt.
Ringde just en polare som så just det:

"Men höre du du, ska vi dra till patricia eller"?
"Meh, va säger du? Det finns ju ett virus som härjar"?
"Har du inte hört va gubben så rå. Han sa ju det är pandemi men mild pandemi. Fatta. Vi går o tar en bärs och tar hem några dumma blondiner eller"?

Click.
Citera
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
Man låter de gamla dö helt enkelt.

Jag kommer sprida detta vidare.

Vi som sett det är redan medvetna om det men allmänheten måste få veta att det sorteras ut folk redan innan de kommer till vården. ett slags försortering sker redan ute i äldrevården..Sedan sker detta i vården så antalet dödsfall är oerhört mycket större än de som vi får se på propaganda kanalerna.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Jovisst, men det är ju NÅGRA fall. Med så många smittade lär vi få se allehanda varianter. Det avvikande är ju inte särskilt viktigt på det stora hela, det viktigaste är ju vad som händer för 70-95% av majoriteten
Hur skulle ett virus fungera som lägger sig latent hos vissa men inte hos andra?
Jag säger inte att det är omöjligt, men det rimligaste antagandet är att det lägger sig latent hos alla.

Vi kommer att få veta hur det förhåller sig när forskarna funnit ut var viruset lägger sig latent.
Citera
2020-04-18, 19:35
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Typisk härskarteknik.

Det säger du så fort någon ger dig ett konkret svar på tal, ungefär som när barnet slår händerna för öronen när man inte vill lyssna. Giesecke ser inte mer allvarligt på Covid19 än en ordinär influensa.

Citat:
Ursprungligen postat av Expressen
– Det vi ser är en tsunami av en egentligen ganska mild sjukdom som sveper över Europa

Källa

Med jämställdhet kan du inte gömma dig under ditt kön, kvinna som man får räkna att bli granskade och bemötta. Klarar du inte av det öppna samtalet finns det lågprisflyg till Ungern.
Senast redigerad av Drullknull 2020-04-18 kl. 19:49.
Citera
2020-04-18, 19:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Jag nominerar dig till Nobelpriset i ekonomi! Förlåt men du framstår inte särskilt trovärdig och nykter i dina inlägg. Tjabbel rent ut sagt, är det så Löfven brukar uttrycka sånt som han anser är under ytan?

Mycket innehållsrikt inlägg från din sida iallafall! Du får extra pluspoäng för att du så starkt lyckades påpeka var jag hade fel i mina funderingar. "Tjabbel" Eller "Käbbel" som Löfven brukar säga är ju faktiskt ett väldigt bra argument. Jag böjer mig för din vishet och bugar för trovärdigheten som du visar upp till skillnad från mig.
Citera
2020-04-18, 19:36
Medlem
Snapcounts avatar
Intressant att Tegnell anser sig ha bättre kunskap än WHO :

Fredag gikk Verdens helseorganisasjon ut med en advarsel om at det ikke finnes noen bevis for at den som har vært coronasmittet blir immun. Anders Tegnell mener det er et vagt utspill.

– Akkurat nå har vi ingen bevis for at en test for antistoffer kan vise at en person er immun eller beskyttet mot å bli smittet igjen, sier epidemiolog i Verdens helseorganisasjon (WHO), Maria van Kerkhove ifølge Sky News.

Den svenske statsepidemiologen Anders Tegnell er kritisk til utspillet.

– Jeg har sett på hva de har sagt og synes det er en grov overtolkning. Det er en ganske vag uttalelse. Man vet ikke sikkert. De fleste eksperter er overbevist om at man får en viss immunitet. Det finnes veldig få tilfeller der man kan sikkert si at noen har blitt smittet to ganger, sier Tegnell til svenske TV4.

https://www.vg.no/nyheter/i/e8Lrgl/tegnell-kritisk-til-who-utspill-om-immunitet

Han börjar bli ensam..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in