2020-04-18, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Endast 67 döda registrerade idag var kanske en framgång för dom goda krafterna. Men totalt 1400 är mycket i förhållande till Danmark, Finland och Norges 569 döda. Fortsätter utvecklingen så här kommer mer än 3 gånger fler dö i Sverige och Ni vet ju att dessa länder har 16 miljoner invånare medan Sverige har över 10 miljoner. Hur mycket man än talar om faser hit och faser dit så inte går Sverige bättre utan i jämförelse sämre hela tiden.

Nu kan man inte sätta 17 döda i morgon för c19.se låg för en stund sedan på 1426. Men det kommer att redovisas låga siffror lördag---söndag och i propagandan kommer segern att utropas. Dom onda krafterna kommer att tystas. Eller???

Officiellt har FHM rapporterat 111 döda idag.
Vill du veta rapport imorgon är det 1546-1511=35 döda imorgon, söndag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Kul att du sitter inne med information som världens forskare saknar. När och var kommer du låta det bli publicerat så vi andra kan ta del av dina fynd?
Jag kan försäkra dig om att alla på FHM vet detta. Lyssna lite mer noga på presskonferenser, intervjuer m.m. så kommer du höra att både FHM och fristående experter pratar om immunförsvaret som något flytande, och att man ofta pratar om att man har/får ett ”visst” skydd.

Att immunförsvaret handlar om mer än att vara 100% immun mot vissa virus är ett fullständigt okontroversiellt påstående. Jag tror att du vet det själv också, egentligen, men att du glömt den kunskapen i röran runt covid19.

Senast häromdagen påpekade Jan Albert (tror jag) att äldre klarade H1N1 mycket bättre än man hade räknat med, för att se hade haft asiaten, som var samma virus, ett halvt sekel tidigare. De fick ju infektionen igen, men utvecklade mindre allvarlig sjukdom.

Men ta inte mitt ord för det. Här är en beskrivning, med pedagogiska figurer:

https://microbiologynotes.com/differences-between-primary-and-secondary-immune-response/
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agphys
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Vb8Jj1/who-inga-bevis-for-att-manniskor-som-haft-covid-19-ar-immuna

"WHO: Inga bevis för att människor som haft covid-19 är immuna"
Vårt hopp ( FHM ) står till immunitet. Det verkar ju högst osäkert så som det ser ut i dag!

Jag ber på mina bara knän att man blir immun och att den håller i sig under en löngre period. Hur fan ska det annars gå för oss?
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Ja visst.

De borde varit självklart. De känns som sent nu men om de fortsätter som de verkar göra så kan de vara bra att göra det nu. Bättre sent än aldrig. Men Tegnell kommer hålla fast vid sin teori om han så ska dö själv.

De finns inte så mycket annat att göra.
Ska viruset få löpa fritt och ta död på alla de kan?
Sen då?
Kom inte och prata om flockimmunitet. De kanske inte ens existerar, och med stor sannolikhet inte för en längre tid.
Folk kommer att dö av det här, inte minst tills vi får ett vaccin. Använd de eller inte.
Vi kan inte låta alla äldre, sjuka och slumpvis "utvalda" bara dö.
Nu gäller de att köpa tid om det inte ska spåra ut ännu mer.

Att uppnå flockimmunitet tror jag inte ett dugg på, för det första vet vi ens om alla får immunitet, vi vet inte hur länge den ev. immuniteten finns kvar, hur många år kommer det att dröja för att uppnå ett acceptabelt antal % för att det verkligen kan kallas flockimmunitet, de som nu har ev. immunitet kanske blir smittade till sommaren igen. Vad kommer denna strävan efter flockimmunitet att kosta rent ekonomiskt för landet, allt lidande för människor, hur många döda anses vara okej för något som kanske aldrig går att uppnå. Skall vi stänga våra gränser för alla som ej varit smittade för annars tar det ännu längre tid om alla inresta skall smittas också
Citera
Medlem
Kvantskallens avatar
Dags att öka avstånden.

Why 6 feet may not be enough social distance to avoid COVID-19

https://www.sciencenews.org/article/coronavirus-covid-19-why-6-feet-may-not-be-enough-social-distance
Citera
2020-04-18, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klon1
Det kan vara aktivt länge upp på hård ytor, typ 5 dagar har jag läst. Detta innebär dock inte att det smittar i 5 dagar. Det kan vara försvagat etc
Speciellt förblir inte smittsamma mängder aktiva. Enstaka virus kan kanske klara fem dagar.
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norik
30% ökad dödlighet?!?! Det har dött ~17,5 miljoner hittills i år i världen. Senaste månaden blir det runt 4m så med andra ord ca 3%.

Däremot kommer det att dö många fler i hungersnöd och följdproblem av den lockdown vi ser i fattiga länder, det kan bli riktigt illa.

Det där fler i krig ändå skulle vi ta in folk.

Samma tappade resonemang.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Absolut, covidianerna hittar du främst på Flashback. Ungefär som med nazisterna, pedofilerna och andra obskyra grupper. Det är dock en högljudd patetisk massa som gör en hel del skada.
Ja, men deras sätt att argumentera avslöjar dem ju ganska omgående.
Citera
2020-04-18, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag föredrar forskning och fakta framför inbillade plattkurvor.

Den forskning som finns på området pekar på att sars2 ligger kvar latent.
Exakt vad det sedan innebär återstår att se, men vissa patienter återinsjuknar inom några veckor, dock inte alla.

Så ser det ut. Worst case Scenario är här. Att somliga sedan med näbbar och klor är beredda att försvara den bild de gjort av viruset förstår jag. Förnekelse och projektion är vanligt hos människor.

Forskning, inom vad seriöst?
Förnekelsen har två sidor, antingen förkastar man sig till totalt till industrin eller bygger upp sitt eget.
Du väljer det första, samt kommer alltid vara beroende av deras tjänst, för att dom vill hålla dig vid liv inte kurera.
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Det kan vi väl först få just perspektiv på när vi ser på lite längre sikt än en månad?

Exakt.

Lite dumt att dra upp jämförelser då med andra sjukdomar som folk har dött i.
Citera
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Alltså, jag ger mig. Jag klarar snart inte mer. Jag skrattade så att jag knappt kunde få luft i morse. Högsta dygnssuffran hittills, och på en lördag dessutom.
Klart att du skrattade.

Ingen vet hur många som dog i Stockholm idag. Däremot hur många som är inrapporterade hittills idag. Men den totala siffran får man tidigaste om 3-4 dagar.

Om man är dålig på att förstå något som förklarats 100ggr så skrattar man gärna.
Citera
Medlem
Påskhelgens statistik börjar åtminstone se hyfsat komplett ut.
Dessvärre släpar denna veckans siffror fortfarande ordentligt.

Sveriges statistikföring är en katastrof i sig själv...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in