Citat:
Ursprungligen postat av
VarmaDrycker
Som vanligt en drös av halmstrån, där hur långsökta påhitt som helst kan funka som bortförklaringar. Nej, Stockholm är inte "betydligt större" än de andra. Det spelar obetydlig roll om en stad har 1,6 (Sto), 1,3 (Kph), 1,3 (Hel) eller 1.0 miljoner invånare (Osl). Och vill du ta till ett halmstrå om tunnelbana så kan man ju lika gärna istället notera att Kastrup har fler passagerare än Arlanda.
Jag hittade lägre siffror för städernas befolkning där skillnaden var större, om det nu är de mest centrala delarna dom räknas. Vad gäller tunnelbanan så använde jag det argumentet för att motivera den
lokala spridningen. Då spelar det mindre roll om Kastrup är större än Arlanda.
Citat:
Kort sagt, löjligt. De nordiska länderna ÄR jämförbara. Faktum är att egentligen borde Danmark ligga värst till, för det kunde man förstå av att det är så mycket mer tätbefolkat och mindre till ytan än de andra. Smittan "borde" vara i särklass värst i Danmark, därefter Sverige, och så kunde Norge och Finland ligga sist. Statistiken visar tydligt den svenska coronapolitikens dårskap och möjjliggör att beräkna mängden blod på Tegnells händer.
Jag tar inte dramatiska anklagelser om blod på någons händer på allvar, förutom då att själva anklagelsen är ett uttryck för en obehaglig, hotfull och potentiellt farlig pöbelmentalitet.
Pöbel (av lat. populus "folk"), mobb, är en uppretad folkmassa med drag av masspsykos.