2020-04-18, 16:48
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Avlyssning tfn mellan JG och SD. Vad menar SD här:

ST: Aah allt .. allt.. allt handlade om att jag råkade, (hostar) ha otur när jag tänkte länge.
JE: Vad sa du? ST: Allt grundar sig i att jag eeh var oskicklig.
JE: När du tänkte?
ST: Aah ..
JE: Du menar alltså när du handlade (skrattar)
ST: Aah när jag handlade. Ja jag har inte bara tänkt.. jag skulle ha stannat vid tanken.
JE: Mmh.

Aktbil 154 sid 11

Låter som utkastet till ett personligt valspråk...
Citera
2020-04-18, 16:49
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Jag kan tänka att om jag behöver klätterutrustning och så, så behöver man plocka fram, tänka lite, plocka fram mer osv. Men annars tar det ju max en halvtimme för en 14-dagars tripp.

Nja, en geocacheresa till ett Giga-event i USA med hänsyn till både krav på utrustning samt eventuella flyg-, bagage-, vikt- och införselregelverk tar nog längre tid än en halvtimme att packa inför
Citera
2020-04-18, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Nja, en geocacheresa till ett Giga-event i USA med hänsyn till både krav på utrustning samt eventuella flyg-, bagage-, vikt- och införselregelverk tar nog längre tid än en halvtimme att packa inför
Jag skriver ju det? Läs igen.
Citera
2020-04-18, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Har inget behov att förklara att han säger märkliga saker. Nog vore det än mer märkligt om inte det 2 åriga letandet i tråden liksom i dess förlängning - bauta-FUP kunnat vaskat fram märkliga uttalanden.

Dom behoven får tillskrivas Åkl vilken har lyckats framställa honom som mördare men har problem att få juridik i skvallret. Vad gäller att "dom kommer inte lösa mordet" så känns det i nuläget inte osannolikt han har rätt.

Är det så att den osannolikt smarta mördare utan brottslig erfarenhet lyckats leka katt och råtta med den osmarta, mangranna, okunniga och resursstarka utredningen?

Är det så att han haft en så osannolik tur att den gränsar till omöjlig att undkommit ett mord som direkt utpekad gärningsman , brottsplats , brottsoffer, tidpunkt för gärningen samt dödsorsak funnits. Mig veterligt finns ingen i kriminalhistorien som lyckats med det. En brasklapp dock för utfallet i HovR

Är måhända den enkla förklaringen på det som är så svårt att förstå att han inte är den som besinningslöst berövade Lena Wesström livet ?

Detta mord har fortfarande inte uttömt sin potential att överraska. Tror jag..

Kan ju inte motsäga din version ifråga om överraskningar och osannolikheter.
Du har rätt i att två år av svada bör innefatta några moment som går att allvarligt ifrågasätta också.
Vi har alla uttryckt oss tillspetsat eller dramatiskt någon gång.
Men googla på hur man dödar små barn vet jag sannerligen ingen som har gjort, ingen heller
som sagt "Önskar att han/ hon aldrig blev född" eller "Vi skaffade barn för sent eller för tidigt".

Men vem lutar du åt, hur tänker du kring HD?
Citera
2020-04-18, 16:57
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Jag kan tänka att om jag behöver klätterutrustning och så, så behöver man plocka fram, tänka lite, plocka fram mer osv. Men annars tar det ju max en halvtimme för en 14-dagars tripp.

Alla liftar inte till sina resmål... 😂
Senast redigerad av Lonnrot 2020-04-18 kl. 17:00.
Citera
2020-04-18, 16:58
Medlem
Citat:
Kan man förvänta sig att åklagare och polis nu, medan domen skrivs, faktiskt lägger lite krut på HD också? Det krut man inte lade på henne i höstas? Kan man göra det utan misstanke, ÅH har ju deklarerat att HD är friad från alla misstankar (hur DET nu kan komma sig).

Frågan är om en formell förundersökning måste inledas för att granska en person. Kan man utan en sådan försöka att åtminstone producera något vid skrivbordet utan minsta lilla formella misstanke eller FU?

Men var inte den allmänna uppfattningen i tråden att det under förhandlingen bedrevs en högst aktiv utredning i syfte att samla bevis mot HD (och JG)?
Det var ju så de idogt antecknande poliserna i salen förklarades.

Det stod ju då ”klart” att efter fällande dom mot SD så skulle Hiding direkt inkomma med nytt åtal mot HD.
Alltså borde det, enl ovanstående, stå klart att utredning mot HD nu är aktuell.
Citera
2020-04-18, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men var inte den allmänna uppfattningen i tråden att det under förhandlingen bedrevs en högst aktiv utredning i syfte att samla bevis mot HD (och JG)?

Det stod ju då ”klart” att efter fällande dom mot SD så skulle Hiding direkt inkomma med nytt åtal mot HD.
Alltså borde det, enl ovanstående, stå klart att utredning mot HD nu är aktuell.
Ang poliserna kan jag tänka att de skrev ner diskrepanser och konstigheter i vittnesförhören. Men det är bara min enkla åsikt.

Jag frågar inte utefter vad tråden sagt innan. Jag frågade om man faktiskt FÅR inleda en totalt informell undersökning utanför protokollet mot en person som inte längre är delgiven misstanke, utan friad från alla misstankar. Jag antar att frågan är svår för de flesta att svara på då okunskapen är stor härinne. Inkl vad gäller mig själv. Därav frågan.
Citera
2020-04-18, 17:05
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Ja det är svårt att bedöma hur rädd HD är för SD eller om hon ens är det över huvud taget. Jag har inte sett något i alla sms och chatmassorna som tyder på att hon är rädd för SD.

Jag tror att SD har varit väldigt stolt över mordet, även om han givetvis inser att han inte kan gå runt och skryta om det. Men han vill få cred för det ändå. Detta är hans stora stund, hans mästerverk. Han har säkert genom åren regelbundet fantiserat om att förgöra folk som han stör sig på och antagligen på just detta sättet. Den inre tillfredställelsen är enorm. Jag tycker att man kan läsa hur han vill att JG ändå indirekt ska veta, eller i alla fall starkt misstänka, att det är han som är mördaren och respektera hans bedrift. Utan att erkänna klart och tydligt vilket är för farligt av självklara skäl.

Instämmer. Han har väl ännu inte sagt: "Jag är oskyldig! Jag skulle aldrig kunna döda LW. Hoppas ni får fast den dåren som gjort det."

Nej, han började direkt med: "Detta kommer aldrig att lösas". Och sen glömde han bort att ringa henne 100 gånger de dagarna hon var "försvunnen". Man kan lära sig att härma sociala koder och beteenden. Men har man ingen empati, så blir det svårt att låtsas att man har det. En stor miss i planeringen.

Plus att varken SD, HD eller JG vittnat om någon som helst rädsla för denna "okända" brutala mördare. Nada. Null.

Till och med i skottlossnings-och bombhuvudstaden Malmö, fylls alla (grannar, vänner, besökande) av skräck när ett mord har skett i närområdet. Om och om igen.

Men i Lilla Hjärsta så geoacachar man lugnt vidare med ett stort leende och lyckliga kramkalas, när en 3-barnsmor har blivit brutalt slaktad några hundra meter från deras hem - detta samtidigt som vuxna män som är grannar med dem, skräckslaget gömmer sig bakom gardinen.

Måtte detta få en lösning SNART för alla barnens skull. För alla grannar. För alla kollegor. För alla som vittnat. Och andra.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-18, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Instämmer. Han har väl ännu inte sagt: "Jag är oskyldig! Jag skulle aldrig kunna döda LW. Hoppas ni får fast den dåren som gjort det."

Nej, han började direkt med: "Detta kommer aldrig att lösas". Och sen glömde han bort att ringa henne 100 gånger de dagarna hon var "försvunnen". Man kan lära sig att härma sociala koder och beteenden. Men har man ingen empati, så blir det svårt att låtsas att man har det. En stor miss i planeringen.

Plus att varken SD, HD eller JG vittnat om någon som helst rädsla för denna "okända" brutala mördare. Nada. Null.

Till och med i skottlossnings-och bombhuvudstaden Malmö, fylls alla (grannar, vänner, besökande) av skräck när ett mord har skett i närområdet. Om och om igen.

Men i Lilla Hjärsta så geoacachar man lugnt vidare med ett stort leende och lyckliga kramkalas, när en 3-barnsmor har blivit brutalt slaktad några hundra meter från deras hem - detta samtidigt som vuxna män som är grannar med dem, skräckslaget gömmer sig bakom gardinen.

Måtte detta få en lösning SNART för alla barnens skull. För alla grannar. För alla kollegor. För alla som vittnat. Och andra.

#TeamÅsaHiding
JG har i messengerkontakt med SD visat oro om vem mördaren är. Men inte HD. Inte SD. Det säger en hel del. SDs frånvaro på kontaktsökeri till Lena säger också enormt mycket. Men inget man kan låsa in honom för. Det finns så otroligt mycket indicier på den mannen så det borde gå att döma honom. Men inget juridiskt bindande. Det är väl själva fan att den där äcklige lismande manipulerande typen, MrNice, verkar ha begått det perfekta brottet.

HD har, så vitt jag kunnat läsa mig till, inte heller uttryckt nån oro att det skulle gå en mördare lös i området. Borde man inte oroa sigsom det ifall en kvinna blivit mördad där man själv bor? Och man inte vet vem mördaren är? De hade samma kontaktnät. Nån i deras kontaktnät borde vara mördaren, men hon visar inte någon oro alls.

Det luktar riktigt mycket skit hos paret Davidsson.
Citera
2020-04-18, 17:16
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det verkar inte vara platsen för någon cache, utan snarare en returstation på parkeringen inom ett flerbostadshusområde.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Någon som kommer ihåg den exakta platsen? Ids inte leta i FUP 🙈. Jag har koll på området så jag kanske vet vad som finns där.
Citera
2020-04-18, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar

Formell förundersökning eller inte - att granska en person rättsligt ska vara offentligt, personen ska ju vara misstänkt först.
Tror inte de förvarslar i så fall. Det kanske bara sker.
Var inte de skrivande poliserna en trådsanning, sa någon här?
Jag har inte på känn att HD bör misstänkas, men mycket lutar åt att SD vet mer än han säger.
Bra sätt att skydda någon på är att vara neutral, som han vill.
Man får då inte tappa koncepten.
Citera
2020-04-18, 17:20
Medlem
SDs brev till rätten, innehåller en del underligheter: bland annat skriver han att han befann sig vid sin dator 2 km bort vid tillfället som inloggningen har skett (!!) och här blandar han korten friskt – medvetet eller omedvetet.

Man kan notera att han medger att han befunnit sig vid en dator vid aktuellt klockslag, men det finns inga uppgifter om varifrån inloggningen till Lws google-konto har skett (såvitt jag kan se). En sökning har gjorts på koordinater som går till en parkeringsplats vid Varbergagatan, men den sökningen har gjorts 14 maj.

Det finns med andra ord INGENTING som säger varifrån den andra inloggningen sker. ELLER??? Men SD VET att söndagen 7 oktober 2018 kl. 12.56 så satt han vid en dator 2 km ifrån Varbergavägen (bra att minnet funkar vissa random dagar).

SD skriver vidare att man kan anta att LWs telefon har använts denna dag, men det finns så vitt jag vet inget som talar för det. Inloggningen kan mycket väl ha skett via en dator, och min gissning är att den som gör det sitter vid en lånad mac, eftersom första sökningen är på hur man skärmdumpar på macen:

7 oktober 2018
12:56:16 – skärmklipp mac
12:56:18 – Så här tar du en skärmavbild på din Mac - Apple-support
13:04:40 – Sökte efter davi
13:04:47 – Sökte efter saabstefanspam@gmail.com
13:04:55 – Sökte efter efter saabstefanspam@gmail.com
13:05:01 – Sökte efter stefan
13:05:19 – Sökte efter hanna.davidsson 74@gmail.com
13:17:21 – Använde Maps
13:17:21 – Visade område nära Örebro
13:21:40 – Min aktivitet -> Maps, finns följande poster:
Maps
Visade din tidslinje
Visade 10 maj 2018
Visade 11 maj 2018
Visade 12 maj 2018
Visade 13 maj 2018
Visade 14 maj 2018
Visade 15 maj 2018

IT.forensikern tillägger: Att notera är då inloggning har skett på Maps och tidslinjen är att data kan ha raderats från denna. Uppgifter om eventuell radering har ej kunnat hittats eller återskapats.
Senast redigerad av piastrone 2020-04-18 kl. 17:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in