2020-04-18, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppahulle01
Ursäkta min fråga, har inte följt tråden så noggrant.
Vad är det för avslöjande som SD kunnat använda mot HD?
Och har hon alltid varit den submissive av de två, eller har SD bara varit så pass manipulativ att han skapat det så?

Tror inte att du kommer att få några klara svar på dina frågor. Allt bygger på antaganden och spekulationer.
Och nog också lite skruvat önsketänkande.
Citera
2020-04-18, 15:52
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Har för mig att hon var i Norrköping då.

Nej, det var under helgen med S*illen. Kom hem på söndagen.

Natten den 14-15/5 gjorde hon lite olika saker. Packade. Sov. Packade. Sov med barnen. Det beror på vilket förhör man läser. Men hon hävdar att hon var hemma. Det vet ingen med andra ord. Det finns en del olika varianter. Jag synar...

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-18, 15:53
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ja, jag tror också att båda är inblandade. Sen är frågan vem som stod för det handgripliga mördandet. Men de skyddar varandra. Så i praktiken kanske vi har TVÅ mördare på fri fot - det är bara en definitionsfråga kan jag tänka. Men hur bevisa detta?

Blir BÅDE Hanna och SD parior i samhället nu? En isolerad liten ö i grannskapet? Ett grannskap som INTE kommer att varken låna ut vattenspridare eller stänga av densamma? Är det nu familjen Davidsson mot resten av världen och rättssamhället tro?
Absolut inte. Det är att förhäva sig att negligera den riktiga världen utanför Fb där knäppgökar inte är lika talrika. Natrurligtvis stärks paret Davidsson av stödet från rättssamhället mot utomrättsliga lynchmobbar på Fb.

Måhända är det en önskan?
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-18 kl. 15:59.
Citera
2020-04-18, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Är lite osäker på all fakta eftersom jag tycker det är rörigt och definitivt inte är någon it-expert, men är det inte så att vi pratar om två olika saker? Inloggning på LWs google-konto och inloggning på LWs mejl? Det som skett i oktober 2018 är väl inloggning på hennes google-konto?

LW hade ett gäng mailkonton, bl a G-mail (Googles mail). Har man lösenord till Googlekontot kommer man åt alla tjänster Google erbjuder i sin molntjänst.

AB 164 B s 1095

Följande adresser har identifierats:
I. Bruno.spatT@gmail.com
2. Anders.m.nilsson64@gmail.com
3. Christel.blocket@gmail.com
4. Ch3233344@gmail.com
5. softisxxxxxxxxxx@gmail.com
6. Softpocahontas@gmail.com
7. Softisl8542l l908@gmail.com
8. Lena.wesstrom@gmail.com
9. Lena.wesstrom@telia.se

Inloggningen 7 okt:
"Under Google - Min aktivitet kunde noteras en del avvikelser i hur kontot
borde se ut. Det som bland annat hittades var att en inloggning den 7 oktober
2018 där någon bland annat gjort sökningar via "Google Apps for Work""
Citera
2020-04-18, 15:54
Bannlyst
Citat:
Har för mig att hon var i Norrköping då.

Helt rätt
Hanna o Jonas är borta 11 - 13.
Citera
2020-04-18, 15:54
Medlem
Citat:
Är lite osäker på all fakta eftersom jag tycker det är rörigt och definitivt inte är någon it-expert, men är det inte så att vi pratar om två olika saker? Inloggning på LWs google-konto och inloggning på LWs mejl? Det som skett i oktober 2018 är väl inloggning på hennes google-konto?

LW hade ett gäng mailkonton, bl a G-mail (Googles mail). Har man lösenord till Googlekontot kommer man åt alla tjänster Google erbjuder i sin molntjänst.

AB 164 Innehållsförteckning.

Citat:
Undersökningsprotokoll Rapport E-post tjänster. ............................................. 1.094
Bilaga: Anders.m.nilsson64@gmail.com
Bilaga: Bruno.sparr@gmail.com
Bilaga: Ch3233344@gmail.com
Bilaga: Christel.blocket@gmail.com
Lena.wesstrom@telia.se .................................................. .................................. l.l 81
Undersökningsprotokoll E-post konto Lena@wesstrom.se .............................. l 183
PM Okänd inloggning på Lenas Instagram .................................................. .....1 21 2

Inloggningen 7 okt:

Under Google - Min aktivitet kunde noteras en del avvikelser i hur kontot
borde se ut. Det som bland annat hittades var att en inloggning den 7 oktober
2018 där någon bland annat gjort sökningar via "Google Apps for Work"
Citera
2020-04-18, 15:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag hänvisade till 11-12 när SD var ute och pratade med polisen. Då har jag för mig att HD var i Norrköping.

Ja, du har helt rätt.
Citera
2020-04-18, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65

Ja, så är det ju. Tack för förtydligandet.
Citera
2020-04-18, 15:59
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Jag tror inte på den teorin. i FUP står det: Sökte efter vi i femman hbtq

Det finns en youtubevideo som handlar om just det

https://www.youtube.com/watch?v=hHAKIXNSjdg

Rent hypotetiskt skulle kanske en vuxen ha gjort de första sökningarna på orden "Stef*n, H*nn*, Min aktivitet samt Google Maps-sökningen som bl.a. verkar gå till en återvinningsstation i Varbergaområdet.

Den vuxne kan därefter ha lämnat datorn påslagen med inloggningen kvar, gått iväg från datorn, varefter något barn satt sig och gjort en sökning på något eget intresse (typ Vi i femman) utan att veta att datorn fortfarande stod inloggad som LW. Spekulation.
Citera
2020-04-18, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige

Natten den 14-15/5 gjorde hon lite olika saker. Packade. Sov. Packade. Sov med barnen. Det beror på vilket förhör man läser. Men hon hävdar att hon var hemma. Det vet ingen med andra ord. Det finns en del olika varianter. Jag synar...

#TeamÅsaHiding
Jag menade den 11-12. Äh - vi släpper det. Hon var i Norrköping på helgen, och hemma natten 14-15. Det sista finns inga tillförlitliga vittnen till. Tror inte T lägger datum på minnet när hon traskar in till mammas säng en sen kväll.
Citera
2020-04-18, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Ja, du har helt rätt.
Om det nu var tanken från början att LW skulle tas av daga den 11-12 och SD är rätt GM så kan man dra den slutsatsen att HD inte skulle vara med vid själva mordet (hur det var om hon är med på ev planering vet man ej).
Citera
2020-04-18, 16:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige

#TeamÅsaHiding

Hanna har inget starkt alibi för natten den 14:e och Lena dödades 160 meter från Hannas dörr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in