2020-04-18, 15:21
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Håller verkligen med om att möjligheten finns men jag tycker att det kring Hannas mående som en direkt effekt av SDs manipulation blivit lite av en trådsanning baserat på SDs väldigt sannolika personlighetsstörning. Det jag tycker att alla utgår ifrån är ungefär att HD måste ha varit en snäll och sympatisk människa innan SD fick sina klor i henne. Jag har inte sett något som tyder på det. Om man ser henne som lite mer lik SD till karaktär, vilket skulle kunna vara det som förde de samman och har gjort att de kunnat hålla ihop alla dessa år, så kan man betrakta diskussioner om att mörda den egna familjen ur ett annat perspektiv.

Håller med dig fullständigt här.

Som SD´s syskon sa när de två blev tillsammans (inte rätt ord, men innebörden var denna, se FUP): "De två var EN PERSON".

Dessutom är Hanna en kopia av SD´s mamma. Både till utseende och personlighet, sa någon av dem.

Hans mamma som han brukar pussa PÅ munnen.

Var en enda person i SD´s familj närvarande vid rättegången?

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-18, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
I det här fallet slipper man åtminstone problematiken med att det finns flera misstänkta som skyller på varandra och vem som gjorde vad, eftersom det ju bara finns en misstänkt.

Tyvärr så försvinner ändå inte den problematiken helt, som jag skrev tidigare så kan den person som åklagaren inte längre anser vara misstänkt ändå utgöra en alternativ gärningsman som domstolen måste kunna utesluta för att döma den åtalade.

Sedan behöver personerna inte skylla på varandra, det räcker med att de ändå låter misstankarna fördelas inbördes så att ingen helt kan uteslutas. Det är hursomhelst tveksamt att utelämna en alternativ gärningsman bara för att den åtalade (eller åklagaren) inte pekar ut den personen.
Citera
2020-04-18, 15:26
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Sökningarna på L*enas "Min aktivitet" är mycket obehaglig.
Observera datumen!
Precis de kritiska dagarna.
Vem visste om de intressanta dagarna 11-12 maj vid den tidpunkten????

En skribent (sommarljum?) föreslog att sökningen Vi i femman skulle egentligen varit på Team FemFemma, vilket inte är helt osannolikt att enheten gjort en autospel korrektion.

Tror också att Gil Grissom skrev att koordinaterna som söktes på låg nära en cache, men minns inte riktigt längre. Sökningarna och karta finns i början av Aktbil 164 A, de allra första sidorna.

/../

Det verkar inte vara platsen för någon cache, utan snarare en returstation på parkeringen inom ett flerbostadshusområde.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2020-04-18, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Efter 20 års manipulation av HD har SD nu knutit henne till sig, med hot om avslöjande. Så nu kan HD inte fly honom. Hon är uppbunden till honom för resten av sitt liv - och han har kvar sin "drömkvinna" för all framtid.

Ursäkta min fråga, har inte följt tråden så noggrant.
Vad är det för avslöjande som SD kunnat använda mot HD?
Och har hon alltid varit den submissive av de två, eller har SD bara varit så pass manipulativ att han skapat det så?
Citera
2020-04-18, 15:33
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Din vilja att se rättvist på SD respekterar jag ...
Men detta som Notknapparen citerar från SD, hur kan du förklara det?

"De kommer aldrig att lösa mordet."

Ungefär samma som han sa på rättegången.

Han säger så märkliga saker.

"Jag vet om jag har med mordet att göra"

Eller som han sa till JG (också ungefär)

"Ni andra får gå i ovisshet"
"Bara jag vet"

... Är det bara så att SD visar registret?
Att han "har med mordet att göra", menar han kanske
att LW mördades av någon konkurrent som ogillar SD?
Då borde denne någon ha mördat SD
istället. Alternativt rosenrasande av svartsjuka över att LW smiter iväg till SD.
Då kan det ju bara peka på HD!
Vad har du för teori?

Har inget behov att förklara att han säger märkliga saker. Nog vore det än mer märkligt om inte det 2 åriga letandet i tråden liksom i dess förlängning - bauta-FUP kunnat vaskat fram märkliga uttalanden.

Dom behoven får tillskrivas Åkl vilken har lyckats framställa honom som mördare men har problem att få juridik i skvallret. Vad gäller att "dom kommer inte lösa mordet" så känns det i nuläget inte osannolikt han har rätt.

Är det så att den osannolikt smarta mördare utan brottslig erfarenhet lyckats leka katt och råtta med den osmarta, mangranna, okunniga och resursstarka utredningen?

Är det så att han haft en så osannolik tur att den gränsar till omöjlig att undkommit ett mord som direkt utpekad gärningsman , brottsplats , brottsoffer, tidpunkt för gärningen samt dödsorsak funnits. Mig veterligt finns ingen i kriminalhistorien som lyckats med det. En brasklapp dock för utfallet i HovR

Är måhända den enkla förklaringen på det som är så svårt att förstå att han inte är den som besinningslöst berövade Lena Wesström livet ?

Detta mord har fortfarande inte uttömt sin potential att överraska. Tror jag..
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-18 kl. 15:37.
Citera
2020-04-18, 15:34
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Håller med dig fullständigt här.

Som SD´s syskon sa när de två blev tillsammans (inte rätt ord, men innebörden var denna, se FUP): "De två var EN PERSON".

Dessutom är Hanna en kopia av SD´s mamma. Både till utseende och personlighet, sa någon av dem.

Hans mamma som han brukar pussa PÅ munnen.

Var en enda person i SD´s familj närvarande vid rättegången?

#TeamÅsaHiding

Japp och om man nu ser SD som narcissist/psykopat, med vilken typ av mamma kan han antas ha växt upp? Knappast en empatisk moder Teresa-typ direkt. Nej jag tycker HD mer verkar vara en iskylig självcentrerad person, till exempel hur hon hanterar SDs famösa strösselförhör med stackars dottern. Trots det tror jag hon kan få problem med livet efter SDs frikännande dom och det förmodade sociala stigma som borde följa. Men vad vet jag....
Citera
2020-04-18, 15:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Skulle mordet vara planerat till den 11-12 så kan vi väl utgå från att HD inte var tänkt att medverka vid avrättningen.
Som jag kommer ihåg var hon på annan plats då... i LW:s hemtrakter och tog en av LW:s burkar där.

Var hon inte hemma.....??
Fan, skall jag behöva leta i den jäkla FUP igen.
Jag är absolut inte säker nu, men visst fan var hon hemma även då.?

Hon har ju inget starkt alibi den 14:e.
Citera
2020-04-18, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr

Har för mig att hon var i Norrköping då.
Citera
2020-04-18, 15:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Stämmer säkert.
Fan, det blir en FUP koll i alla fall.
Citera
2020-04-18, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr

Jag hänvisade till 11-12 när SD var ute och pratade med polisen. Då har jag för mig att HD var i Norrköping.
Citera
2020-04-18, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
HD var inte i Norrköping den 14:e däremot den 11-12.
Citera
2020-04-18, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
HD var inte i Norrköping den 14:e däremot den 11-12.
Sorry, trodde ni pratade om 11-12. Den 14 var hon hemma säger hon i vittnesförhör. Dotter T kom in i hennes sovrum när HD låg och chattade med Sillen. T ville sova hos henne. Klockan var sent, 22.30-23.00. HD mindes inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in