Citat:
Ursprungligen postat av
Moschata
Din vilja att se rättvist på SD respekterar jag ...
Men detta som Notknapparen citerar från SD, hur kan du förklara det?
"De kommer aldrig att lösa mordet."
Ungefär samma som han sa på rättegången.
Han säger så märkliga saker.
"Jag vet om jag har med mordet att göra"
Eller som han sa till JG (också ungefär)
"Ni andra får gå i ovisshet"
"Bara jag vet"
... Är det bara så att SD visar registret?
Att han "har med mordet att göra", menar han kanske
att LW mördades av någon konkurrent som ogillar SD?
Då borde denne någon ha mördat SD
istället. Alternativt rosenrasande av svartsjuka över att LW smiter iväg till SD.
Då kan det ju bara peka på HD!
Vad har du för teori?
Har inget behov att förklara att han säger märkliga saker. Nog vore det än mer märkligt om inte det 2 åriga letandet i tråden liksom i dess förlängning - bauta-FUP kunnat vaskat fram märkliga uttalanden.
Dom behoven får tillskrivas Åkl vilken har lyckats framställa honom som mördare men har problem att få juridik i skvallret. Vad gäller att "dom kommer inte lösa mordet" så känns det i nuläget inte osannolikt han har rätt.
Är det så att den osannolikt smarta mördare utan brottslig erfarenhet lyckats leka katt och råtta med den osmarta, mangranna, okunniga och resursstarka utredningen?
Är det så att han haft en så osannolik tur att den gränsar till omöjlig att undkommit ett mord som direkt utpekad gärningsman , brottsplats , brottsoffer, tidpunkt för gärningen samt dödsorsak funnits. Mig veterligt finns ingen i kriminalhistorien som lyckats med det. En brasklapp dock för utfallet i HovR
Är måhända den enkla förklaringen på det som är så svårt att förstå att han inte är den som besinningslöst berövade Lena Wesström livet ?
Detta mord har fortfarande inte uttömt sin potential att överraska. Tror jag..