Citat:
Ursprungligen postat av
Leland1979
Jag håller inte med. Så länge som du förstår vad hen skriver (oavsett om det är på engelska eller inte) så spelar det väl ingen roll vilket språk som används.
Stackare som blir kallad »hen«. Så långt skulle jag aldrig gå att kalla någon för det. Vad som hela historien handlade om var att den engelsktramsande medlemmen vill utpeka sig själv som vad Sverige behöver. Jag svarade kort och gott att Sverige behöver inte mer engelska. Så är det.
Att det sedan från det håller kommer rasistargument så fort man inte delar dennes uppfattning är mycket talande för vad som inte heller Sverige behöver. Vi behöver inga fler rasistargument om allt som inte överenstämmer med PK-agendan.
Kärnan i diskussionen är emellertid frågan om hur högt priset ska vara på att »rädda« människoliv som man inte ens vet om man räddar. Det dör ju infernaliskt många varje år och det dör 3000 för att vården inte fungerar utan att någon ens försökt skriva på en petition. Därför står vi där vi står. Dock tycks ännu inte vårdens kapacitet vara skillnaden mellan liv och död här. Vissa (exempelvis Alsing) blir ju så sjuka att det inte går att rädda dem trots intensivvård .