Citat:
Ursprungligen postat av
ganglere2
Jag vet att Sverige länge har varit ett land styrt av tomtar, på många sätt ett dåligt skämt i världen. Något man under senare år har fått skämmas för.
Fast detta. Hanteringen av denna epidemin är så under all kritik. Så uruselt dåligt skött att det förvånar även mig.
Ja det är svårt att förstå hur vi kunnat hamna här. Känns som att detta virus som kom in hos oss liksom bara blottade alla brister i samhället? Jag tänker inte bara på beredskapslager men även på att det finns en sablans massa myndigheter som inte verkar ha så stor funktion...
Och en massa andra saker som brister, underdimensionerad vård, svagt styre, osv, som man har börjat fundera på, när man åser detta "train wreck". Det fanns där förut också men det blev så oerhört tydligt nu i skarpt läge.
Tycker det är sorgligt för Sverige, så klart främst för den uppenbara tragedin med alla dödsoffer. Men också lite för att bilden av Sverige också "dör", i och med detta. Vi brukade vara kända i världen för världens bästa välfärd och vår omsorg om människor. Nu är jag rädd att vi blir kända av helt andra orsaker...