Citat:
Ursprungligen postat av
15minFame
Vaddå kan inte ta ett svar? Låter mer som du inte gillade mitt svar tillbaka.
Jag trodde tvättbalsam var en (ny) produkt jag kanske missat. Men det är bara folk som omotiverat kallar balsam för tvättbalsam.
Haha trodde också att de va något nytt första gången jag läste om det
-
Jag har kört med BM i 4 månader och mitt hår bli ALDRIG fett. Kan gå fem dagar å får komplimanger att det fortfarande ser nytvättat ut. De blir inte "smutstunt" heller längre
Mitt hår har aldrig mått såhär bra. Hittar inte en enda kluven hårtopp. Har iofs alltid haft lätthanterligt hår men mitt har misshandlats en hel del.
Använder PHC Repair Conditioner som tvätt. Lätt att massera in, löjligt enkelt att tvätta ur och flaskan räcker ett bra tag) Använde coops innan och barnängens volym men dom funkade inge bra för mej. Har läst att många haft problem med dom två. Barnängens innehåller ett ämne som kan uppföra sig som en silikon.
Respons Avokado och shea som vårdande
Efter tvätt kramar jag i Aloe Vera gel (återfuktande, finns på hälsobutiker) och sedan pyttelite kokosolja så det ska bli mjukt igen. Har lockigt, indiskt hår. Tunna hårstrån men en rejäl mängd hår.
Och hur vet jag att det är rent? Jo.. när man har nytvättat hår kan det "gnissla" när jag drar igenom håret. Jag tvättar å sköljer tills jag hör att det är rent
Kör en schampotvätt SLS i slutet av varje månad av två orsaker. För att vara säker på att få bort silikoner som kan ha hamnat i håret av misstag (kuddar, soffor, borstar, andras händer) och för att inpackningen (jag kör på Body Shops Rainforest) ska kunna arbeta på djupet.
Hoppas mitt onödigt långa inlägg är till någon hjälp