• 3
  • 4
2015-06-24, 00:28
Bannlyst
Det var du som frågade var "tvättbalsam" var. Jag besvarade din fråga (vilket inte nödvändigtvis betyder att jag använder balsam för att tvätta håret - för det gör jag inte, eftersom det inte av några anledningar inte fungerade så bra för mig).

Ställ inte frågor om du inte kan ta ett svar.
Citera
2015-06-24, 06:37
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Det var du som frågade var "tvättbalsam" var. Jag besvarade din fråga (vilket inte nödvändigtvis betyder att jag använder balsam för att tvätta håret - för det gör jag inte, eftersom det inte av några anledningar inte fungerade så bra för mig).

Ställ inte frågor om du inte kan ta ett svar.
Vaddå kan inte ta ett svar? Låter mer som du inte gillade mitt svar tillbaka.

Jag trodde tvättbalsam var en (ny) produkt jag kanske missat. Men det är bara folk som omotiverat kallar balsam för tvättbalsam.
Citera
2015-11-28, 16:41
Medlem
Unniis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame

Jag trodde tvättbalsam var en (ny) produkt jag kanske missat. Men det är bara folk som omotiverat kallar balsam för tvättbalsam.
Haha trodde också att de va något nytt första gången jag läste om det

-

Jag har kört med BM i 4 månader och mitt hår bli ALDRIG fett. Kan gå fem dagar å får komplimanger att det fortfarande ser nytvättat ut. De blir inte "smutstunt" heller längre
Mitt hår har aldrig mått såhär bra. Hittar inte en enda kluven hårtopp. Har iofs alltid haft lätthanterligt hår men mitt har misshandlats en hel del.
Använder PHC Repair Conditioner som tvätt. Lätt att massera in, löjligt enkelt att tvätta ur och flaskan räcker ett bra tag) Använde coops innan och barnängens volym men dom funkade inge bra för mej. Har läst att många haft problem med dom två. Barnängens innehåller ett ämne som kan uppföra sig som en silikon.
Respons Avokado och shea som vårdande
Efter tvätt kramar jag i Aloe Vera gel (återfuktande, finns på hälsobutiker) och sedan pyttelite kokosolja så det ska bli mjukt igen. Har lockigt, indiskt hår. Tunna hårstrån men en rejäl mängd hår.
Och hur vet jag att det är rent? Jo.. när man har nytvättat hår kan det "gnissla" när jag drar igenom håret. Jag tvättar å sköljer tills jag hör att det är rent
Kör en schampotvätt SLS i slutet av varje månad av två orsaker. För att vara säker på att få bort silikoner som kan ha hamnat i håret av misstag (kuddar, soffor, borstar, andras händer) och för att inpackningen (jag kör på Body Shops Rainforest) ska kunna arbeta på djupet.

Hoppas mitt onödigt långa inlägg är till någon hjälp
Senast redigerad av Unnii 2015-11-28 kl. 16:46.
Citera
2015-11-28, 17:24
Medlem
Jango-fetts avatar
Vilka produkter använder ni er av? Jag duschar för närvarande endast med Head and shoulders schampo, inget balsam. Jaf är intresserad av att pröva den här metoden. Jag känner ibland att mitt schampo inte är så bra för mitt hår, kanske jag bara inbillar mig också, men ibland känns det lite för kemiskt liksom. Vill känna en naturligare känsla när jag tvättar håret.
Citera
2016-01-31, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jango-fett
Vilka produkter använder ni er av? Jag duschar för närvarande endast med Head and shoulders schampo, inget balsam. Jaf är intresserad av att pröva den här metoden. Jag känner ibland att mitt schampo inte är så bra för mitt hår, kanske jag bara inbillar mig också, men ibland känns det lite för kemiskt liksom. Vill känna en naturligare känsla när jag tvättar håret.
Finns ett par grupper på facebook där man kan hitta listor med godkända produkter.
Citera
2016-02-09, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jango-fett

Coop x-tra balsam som tvätt och byter mellan olika vårdande beroende på vad mitt hår behöver för tillfället, men oftast den mörklila Gliss (minns inte det långa komplicerade namnet men är lätt igenkänd för sin mörka förpackning) som funkar suveränt på mitt föredetta blonderade hår, eller olika Barnängen som luktar så gott.
Gjorde som du innan, tvättade bara med shampo. Det har en tendens att sluta olyckligt i slitet äckligt torrt svintofrizz. Om man inte har kort-kort hår som inte behöver vård och bara ska stylas eller klippas hela tiden.
Ge det en chans!
Citera
2016-08-07, 22:19
Medlem
Emelie1996s avatar
Hej!
Jag har bestämt mig för att börja med balsammetoden och jag undrar om någon vet om Aussies är godkänt? På villa ställen står det att det är det och på vissa tvärt om?
Citera
2016-08-07, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emelie1996
Hej!
Jag har bestämt mig för att börja med balsammetoden och jag undrar om någon vet om Aussies är godkänt? På villa ställen står det att det är det och på vissa tvärt om?
Det kan du själv kolla här: http://balsammetoden.se/produktkollen/
Citera
2016-08-16, 23:39
Medlem
Unniis avatar
Har nu fått bekräftat att, i alla fall mitt, hår växer snabbare när man kör BM. Hat skrivit och mätt håret i två år och dom månaderna när jag kört med schampo och silikoner har det bara växt 1cm och när jag kör bm växer det 1.5
Låter som lite med på ett år skiljer det en halv dm, så lite surt nu när jag slutat med bm att det kommer växta långsammare
Citera
2016-08-22, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame

En del verkar kalla vanligt balsam för tvättbalsam, dock finns det "tvättbalsam", alltså rengörande balsam/Cleaning Conditioner. Det är ingen ny produkt.
Citera
2020-04-18, 10:05
Medlem
Jag försökte med balsammetoden
Men funkade inte...blev för fett.istälket slutade jag med shampo och gnuggar in något som heter conditioner för håret.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in