2020-04-18, 08:36
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Vad hjälper det när det är svindyrt? Tror du staten ens skulle överväga att köpa in det åt den dumme svensken? Då är det bättre att alla blir infekterade, Tegnell är billigare, ett kap!

https://www.adooq.com/remdesivir.html

Att behandla en enda patient kostar alltså över 300 000 kr.

Du jobbar möjligtvis inte åt detta företag efterssom du verkar vilja promota denna svindyra medicin?

Känner du dig lika positiv nu?

Njaä men blir jag sjuk så kommer jag göra allt för att få tag på det.
Citera
2020-04-18, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Men sluta med din propaganda för ett läkemedel som kostar 300 000 kr per patient, det kommer aldrig kommit till nytta för gemene man, men möjligtvis för kungen och röfvén.
Nej du det är inte såna mediciner. Detta är bra för människor. Förstår du?
Citera
Medlem
Bananarmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
mitt tidigare inlägg

Helt sjukt. Och vem kan skulden läggas på? Löfven säger att detta inte är en tid att peka finger, men det skulle de avlidna nog inte hålla med om.
Antingen har Socialstyrelsen varit för otydliga i sina anvisningar om prioriteringar för IVA, eller så har sjukhus tolkat informationen på sina egna sätt. Oavsett undrar man hur många som fått dö pga bortprioritering.
Citera
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Du började med att på ett otrevligt sätt klaga på att jag använde ordet frivillig karantän. Vad vill du egentligen? bara vara otrevlig och spy ur dig massa skit eller har du PMS.
Jag brukar aldrig vara otrevlig eller försöka läxa upp andra skribenter med avvikande åsikt, finns ingen anledning. Du kan inte heller kräva att andra inte skall använda de ord du inte vill, för vad du vill är oväsentligt.

din avsaknad av självinsikt är väldig tydlig, vill du sprida ohederliga uttryck som tagits fram för att förvilla eller rent av lura Sveriges befolkning att ledarna är handlingskraftiga och att åtgärder genomförs?

Du får använda vilka ord du vill, jag kanske va otydlig, nackdelen är att tänkande människor kommer inte ta dig på allvar när du reciterar regim propaganda
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Detta står det i SKY news artikel:

Det är väl ganska tydligt och det är ju inte bara WHO som har sagt detta. Det är många som har ifrågasatt immuniteten. Dels så finns det ett ganska stort antal fall som har insjuknat igen. Dels så har patienter som har varit sjuka väldigt lite antikroppar. Ibland inga alls i blodet.

Här är citat från WHO på presskonferensen:

https://www.express.co.uk/news/world/1268582/south-korea-coronavirus-news-covid-19-immunity-reinfections-seoul-death-rates-china

https://www.nbcnews.com/health/health-news/immunity-covid-19-antibodies-not-certain-hiv-co-discoverer-cautions-n1183631

https://www.cnbc.com/2020/04/17/who-issues-warning-on-coronavirus-testing-theres-no-evidence-antibody-tests-show-immunity.html

Precis, men det här innebär ju på intet sätt att dörren till immunitet är stängd, nyckeln kastad och dörren är igensvetsad, utan att man ännu inte vet. Men att då skriva som Dostoj att Sveriges strategi inte kommer att fungera är enligt min mening att dra en för långtgående slutsats. Det hade ju varit en avsevärd skillnad om WHO hade presenterat en vetenskaplig studie som visade på att man inte blir immun, men så långt har man inte kommit och det är en jäkla skillnad.

Ursprungligen postat av .Dostoj.
WHO säger nu att det inte finns några bevis för att de som tillfrisknat från coronaviruset blir immuna mot sjukdomen. Sveriges strategi baserad på flockimmunitet kommer alltså inte att fungera. Men sossepacket och Anders fans hejar på. Jävla idioter. Ni har blod på händerna.
Citera
2020-04-18, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaback
Nej vi ska jämföra Sverige med Staten new york. Land mot land.
Annars kan vi jämföra Europa med hela USA
Att det dött så många på ålderdomshemmet i Aspudden är otroligt tragiskt säger väldigt mycket vilket otroligt dålig verksamhet det har. Och hur dåligt de sköter säkerheten.

En stat är inte ett land så nej det ska vi inte alls.

Du kan däremot jämföra Sverige med Norge, Finland eller Danmark som alla är länder runtomkring oss, hur tycker du antalet döda jämför sig med dom

Nu hittade jag såklart bara på ålderdomshemmet i Aspudden för att sätta lite färg på mitt inlägg, rätt kul att ditt sanna jag kröp fram där för en sekund.

Nej det är inte verksamhetens fel eller hur dåligt de sköter säkerheten, jag förklarar nedan.

FHM har sagt att "man skall stanna hemma om man har symptom".
Betänk att varenda äldreboende har högriskpatienter och influensa varje år.
- vi har vetat sedan i Januari att Coronaviruset smittar kraftigt asymtomatiskt.

till och med du kan ju nu lista ut att man har smittat äldre-äldre asymtomatiskt till stor del.

Men det har du väl som jobb att skydda denna urusla krishantering.
Citera
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Att inte vara mottaglig genom starkt immunförsvar, att inte vara mottaglig på grund av att man har antikroppar sedan tidigare eller att inte vara mottaglig på grund av vaccin, det ger samma effekt.
Flocken som består av dessa människor med dessa komponetnter är immuna.
Tror inte du förstått vad som menas med flockimmunitet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Men vad skönt. Då börjar vi se slutet av pandemin nu då. Anders säger ju att vi börjar se tendens till flockimmunitet i Sverige i vissa delar och att vi i maj borde uppnå det i Stockholm. Hallelujah! Men enligt WHO så finns det inga bevis för att man blir immun. Men vi litar på Anders, han är oerhört pålitlig och har haft rätt i varje utlåtande.

Hade Sverige gjort som Finland och Norge hade Adam Alsing levt idag. Då hade vi vunnit tid och ett antal som ligger på bårhuset nu hade kunnat få Remdesivir i tid och kanske hade suttit ute i solen nu.
Nja, du missförstod nog Tegnell, eller så hörde du vad du ville höra. Han sa att han tror man kan se inbromsande effekter dvs pga av immunitet. Absolut inte pga av att det är över till sommaren det tror ingen. Detta är ju det som är problemet, pandemin kommer pågå länge innan tillräckligt många är smittade och immuna. Ingen kan sitta och vänta på mirakelmedicin eller vaccin,man kommer tvingas öppna upp innan dess. Med Norges strategi hade kanske Adam överlevt, men någon annan kändis dött i ett framflyttat coronautbrott, eller kanske pga av negativa effekter av lågkonjunkturen som ligger framför oss. Men som sagt, givet att immunitet inte funkar för detta virus (väldigt osannolikt), vad är ditt alternativ till lösning? Hur tänker du att pandemin ska sluta?
Senast redigerad av jerka11 2020-04-18 kl. 08:42.
Citera
2020-04-18, 08:39
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belf
Det är ett jävla tjat i tråden om att flockimmunitet och vaccin är samma sak. Jag fattar inte den tanken. Vaccin kan väl vara användbart utan att det ger flockimmunitet? Vad har jag missat?

Ja, för den enskilde såklart. Men man vill ha flockimmunitet för att skydda även dom som inte vill eller får ta vaccinet (vissa får t.ex. starka immunstormar enbart av ett vaccin, det kan även vara oförenligt med cellgifter om man har cancer).

Men den här nyheten nu på morgonen är oroande, för om det är sant hjälper inte ett vaccin heller:

9 minSofia Clason - EXPRESSEN
WHO. WHO varnar för att antikroppar mot covid-19 inte behöver betyda att man blivt immun mot viruset.
– Just nu har vi inga bevis för att serologiska tester (tester av antikroppar reds. anm) kan visa på om en individ är immun eller skyddad mot att bli smittad igen, sa WHO-epidemiologen Maria Can Kerkhove på en presskonferens i går, enligt CNBC.

Mike Ryan, chef för WHO:s krisprogram, sa under presskonferensen att antikroppstester kan leda till en falsk trygghet i olika samhällen.

– Det har funnits en förhoppning om att man uppnått flockimmunitet och att samhällen kanske redan utvecklat antikroppar. Jag tror att de generella bevisen säger emot det, och att de pekar mot en mycket lägre nivå av antikroppar. Så det kanske inte löser problemet som regeringarna försöker att lösa, sa Mike Ryan enligt CNBC.
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
din avsaknad av självinsikt är väldig tydlig, vill du sprida ohederliga uttryck som tagits fram för att förvilla eller rent av lura Sveriges befolkning att ledarna är handlingskraftiga och att åtgärder genomförs?

Du får använda vilka ord du vill, jag kanske va otydlig, nackdelen är att tänkande människor kommer inte ta dig på allvar när du reciterar regim propaganda

Du har ju helt klart inte fattat öht taget vad jag tycker
Citera
Medlem
Citat:
Att det dött så många på ålderdomshemmet i Aspudden är otroligt tragiskt säger väldigt mycket vilket otroligt dålig verksamhet det har. Och hur dåligt de sköter säkerheten.

Den chefen på det ålderdomshemmet borde åtalas minst för vållande till annans död. En normal begåvad person som bryr sig om de äldre hade med enkla medel kunnat förhindra denna spridning.

Personalen har dragit in smittan på boendet, kan även kommit via varuleveranser. De införde säkert besöksförbud för sent också.

Ålderdomshem är avrättningshem i Sverige.
Citera
2020-04-18, 08:40
Medlem
Citat:

De gjorde väl som alla andra, följde de rekommendationer som kommit från FHM och Svensk lagstiftning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in