Citat:
Ursprungligen postat av
Klanten11
Jo visst, på hundra årstid hade det nog kunnat skapat en förändring, men på 10 dagar?
På ren svenska så att Klanten och andra idioter också förstår. Den 13 april är Songkran (det thailändska nyåret). Årets största fest och högtid när det flesta thailändare tar ut semester och festar i flera dagar. Det är detta som alkoholförbudet skall dämpa och därmed också dämpa smittspridningen som en allmän berusning av folket skulle kunna medföra.
Har vi alla förstått nu? Och nej, jag är ingen Thailand kännare men har läst på eftersom jag hade ett jobb erbjudande i Bangkok innan lockdown där jag nu är. Hoppas kunna skriva papper och resa över snart.
Ni 15 åringar som sitter här och fantiserar om thailändares okompetens i att hantera denna kris, kolla hellre Anders Tegnells och FHM dagliga presskonferens kl 14:00. Där har ni okompetens på en nivå aldrig skådad i västvärlden. Jag känner mig trygg där jag är, jag flyttar gärna till Thailand så fort det är möjligt. Det enda landet i världen jag undviker i dessa dagar är att komma hem till Sverige. Jag hade tänkt leva ett tag till.
EDIT: För att förtydliga ville jag mest bara förklara för alla FB tonåringar vad Songkran är, inte för att det inte sagts tidigare. De flesta här vet inte vad songkran innebär, lika lite som thailändare förstår vad en svensk midsommar är. Jag hoppas det blev tydligare nu. Vänta bara tills det blir alkoholförbud 10 dagar i Sverige från 15 - 25 juni.
Så var det sagt...