2020-04-17, 21:33
Medlem
stom72s avatar
Använder du uttrycket "LOL"?
Då har du tyvärr lurats till att hylla satan även om din önskan troligen vara TT uttrycka "stort skratt".
Språket är viktigt. Det kontrollerar mer av vår vardag och vår gärning än vi tror. Men vem kontrollerar språket...?
Citera
2020-04-17, 21:34
Medlem
stom72s avatar
A satanic prayer has to end with "Lucifer Our Lord". This is why we have been tricked into using "LOL". Lets not!!

https://www.amazon.com/Human-LOL-Lucifer-Our-Lord/dp/B00QKK2F48
Citera
2020-04-17, 21:38
Medlem
StopWhinings avatar
Mycket möjligt, vår värld är en film. Väldigt få som vet att de lever i en truman show.
Citera
2020-04-17, 21:41
Medlem
Sluta trolla, nu...

Nej.

Nästan alla anser att "LOL" står för "Laughing Out Loudly" och menar "Laughing Ont Loudly" när de skriver "LOL".

Ingen har "lurats".
Citera
2020-04-17, 21:54
Medlem
stom72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BINARY-CIS-PERSON
Sluta trolla, nu...

Nej.

Nästan alla anser att "LOL" står för "Laughing Out Loudly" och menar "Laughing Ont Loudly" när de skriver "LOL".

Ingen har "lurats".

"Nästan alla"...? Inte den som gjorde tischan i länken i alla fall...
Vidare är det inte "nästan alla" som bestämmer utan dom som står i förbund med "Guden av denna tidsålder" (2 Korinthierbrevet 4:4)
Citera
2020-04-17, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stom72
"Nästan alla"...? Inte den som gjorde tischan i länken i alla fall...
Vidare är det inte "nästan alla" som bestämmer utan dom som står i förbund med "Guden av denna tidsålder" (2 Korinthierbrevet 4:4)

När JAG skriver "LOL" menar JAG "LOL" och inget annat. Det har JAG bestämt.

När jag skriver att: "nästan alla" menar "Laughing Out Loudly" när de skriver "LOL", menar jag att det sannolikt finns de som menar "Lucifer Our Lord", t.ex. satanister. Men även satanister menar nog ibland "Laughing Out Loudly" när de skriver "LOL".

Vilka står i förbund med vem och vilka är de?

Vad betyder "DIY"? "Devil Is Younger"?
Vad betyder "ROTFL"? "Rotate On The Fine Lucifer?"
Vad betyder "ASAP"? "About Satan And Particle"?

Bor du i Knutby?
Citera
2020-04-18, 07:15
Medlem
stom72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BINARY-CIS-PERSON
När JAG skriver "LOL" menar JAG "LOL" och inget annat. Det har JAG bestämt.

När jag skriver att: "nästan alla" menar "Laughing Out Loudly" när de skriver "LOL", menar jag att det sannolikt finns de som menar "Lucifer Our Lord", t.ex. satanister. Men även satanister menar nog ibland "Laughing Out Loudly" när de skriver "LOL".

Vilka står i förbund med vem och vilka är de?

Vad betyder "DIY"? "Devil Is Younger"?
Vad betyder "ROTFL"? "Rotate On The Fine Lucifer?"
Vad betyder "ASAP"? "About Satan And Particle"?

Bor du i Knutby?

Nej jag bor i Sydskåne.

Det är just sådär det INTE fungerar, samma sak med det enda som är viktigare än språket, nämligen symboler.

Pentagrammet som du hittar i pannan på Baphomet (betyder "själen äntrar pyramiden) och på bla USA's, EU's och Kinas resp flaggor står för just att guden av denna tidsålder kontrollerar dessa" länder"
Om du tycker att ett pentagram är "snyggt" och hänger på dig ett sådant som ett smycke så hjälps det inte att du "gillar designen", det betyder ändå att du sympatiserar med nämnda kontrollförhållande, det går inte att personligen "bestämma" något annat.

Tillräckligt många satanister har mässat mantrat "Lucifer Our Lord" för att LOL ska betyda det, sedan har man lurat västvärlden att använda dreten i ett "oskyldigt" sammanhang.
Citera
2020-04-18, 08:45
Moderator
evilhoneys avatar
0.02 - Trådstart och forumval.

Psykologi: allmänt --> Konspirationer och alternativa teorier
/Moderator
Citera
2020-04-18, 09:33
Medlem
SnakePlissskens avatar
LOL har använts för Laughing out Loud sedan 1980-talet.

Påståendet att det skulle använts som förkortning för Lucifer our Lord uppstod år 2012.
Det är alltså en efterkonstruktion - och fel...

https://www.snopes.com/fact-check/lolspeak-of-the-devil/

Citat:
By contrast, the claim LOL abbreviated “Lucifer our lord” appeared out of the ether in November 2012. No mention of such a connotation predated the rumor’s first appearance, and documentation of the term’s generally accepted meaning of “laughing out loud” is extensive both on the Internet and among linguists who have studied the usage of Internet slang. Had the “Lucifer” variation legitimate been an (even partial or marginal) root, it would have shown up in the extensive research done on the etymology of LOL prior to 2011.
Citera
2020-04-18, 11:28
Medlem
madtops avatar
Massor med OT raderat.
/Moderator.
Citera
2020-04-18, 12:02
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Använder du uttrycket "LOL"?
Då har du tyvärr lurats till att hylla satan även om din önskan troligen vara TT uttrycka "stort skratt".
Språket är viktigt. Det kontrollerar mer av vår vardag och vår gärning än vi tror. Men vem kontrollerar språket...?
Det kanske är tvärtom?
Vet våra satansdyrkare att LOL egentligen betyder att de skrattar högt?
Citera
2020-04-18, 16:22
Medlem
AdoElFitlrs avatar
Citat:
Om du tycker att ett pentagram är "snyggt" och hänger på dig ett sådant som ett smycke så hjälps det inte att du "gillar designen", det betyder ändå att du sympatiserar med nämnda kontrollförhållande, det går inte att personligen "bestämma" något annat.
(Min fetning) Struntprat! Ingen annan kan bestämma vad jag sympatiaerar med på det sättet. Det är bärarens avsikt som gäller. Ritar man en uppåtriktad pil betyder det inte att man är nationalsoxialist hur mycket än NMR använt formen. Likadant med pentagrammet o. dyl.
För övrigt är de praktiserande satanister jag känt genom åren rätt hyvens folk. Ofta goda föräldrar också. Jag kan tyvärr inte säga detsamma om alla kristna dårar jag stött på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in