2020-04-17, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Hur ser Italienbilden ut då? Eller Spanienbilden? Eller Belgienbilden? Eller Frankrikebilden? Eller......
De du räknar upp är länder som har drabbats hårt av viruset. Men iper capita är Sverige på väg att bli värst. De andra länderna har satt in kraftfulla ätgärder som lockdown för att stoppa spridningen och de flesta är på rätt väg.
Det finns inget annat land som har som medveten strategi att smitta ner en majoritet av folket. Med makthavare och politiker som pk efter pk står och säger att vi är på rätt väg. Snart vänder det.
Detta är ett typiskt symptom på en regim som börjar bli allt mer verklighetsfrånvänd. Helt låst på ett ideologiskt spår och man vägrar att erkänna att man kan ha gjort något fel. Trots att det är uppenbart för omvärlden.
Citera
2020-04-17, 21:06
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopamina
Igår var jag och besökte sjukhuset. Pratade med läkare som absolut inte skyddade sig eller höll någon distans. Smög runt lite och kollade läget, inga likcontainrar eller tält. Frågade vårdpersonal i korridoren om vägen helt i onödan och de ryggade inte tillbaka på min närgångna approach trots sjuka symtom på pollenallergi som extrem snuva. Sjukt öde var sjukhuset. Kändes halvt övergivet.

Så drog slutsatsen att jag kunde ränna på IKEA i timmar efteråt och äta inne på matställe vid lunch. Nu får vi se om jag får symtom! Besökte offentliga toaletter på alla ställen flera gånger. Sket i distans, slarvtvättade händer och gnuggade mina trötta ögon. Drog runt på lite tåg och bussar bara för att. Inte död än. Jävla hoax. Prove me wrong alltså!
Det kanske är allergin som räddar dig. Alla små viruspartiklar bara rinner ur dig, och med en kraftig nysning varannan minut så har de inte en chans. Strunta i antihistaminerna så klarar du dig galant!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Vet nån varför dom klassar folk med intellektuell funktionsnedsättning som en riskgrupp?? Jag får inte det att gå ihop. Är man mer mottaglig för Corona i fall man är utvecklingsstörd?

En människa med funktionsnedsättning kanske är mer oförsiktig, går för nära andra och tvättar inte händerna så ofta när det behövs. Gnuggar ögonen vid fel tillfällen. Det kan säkert vara en utsatt grupp,
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det var en bra förklaring. Men i Örebro har det blossat upp, det borde också vara utanförskap så man förstår inte riktigt hur smittospridningen gått till där. Det kan blossa upp trots att man inte har turistat, jag tycker alltsammans är väldigt SKUMT. Kan det vara allmänna kommunikationer som har spridit in smittan till vissa städer, resor från Stockholm? Vi får nog aldrig veta.

Även Örebro är mystiskt. Plötsligt uppblossande på vissa ställen.
Citera
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Smittan kom tidigare och från flera länder. Man testade bara Italien-resenärer så det var mest de som blev uppmärksammade. De man inte testar upptäcks inte. Först när de började dö upptäcktes det. Märkligt också att 15 % av de som jobbar i äldrevården är smittade. De hade ju så klart också varit på dyra skidorter i Italienska alperna.

Man testade de som hade symtom.

Den första, från Jönköping, hade varit i Kina. Sedan hade vi en person som varit på tjänsteresa i Tyskland.

Hitta inte på skit hela tiden, eller snarare behåll ditt hittepå för dig själv.
Citera
2020-04-17, 21:07
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Fattar inte hur man kan påstå detta när man ser alla som har dött i Sverige jämfört med våra grannländer.
Helt bisarrt.

Js, det är fruktansvärt.
Citera
Avslutad
Örebros dödsfall dyker upp i ett väldigt konstigt intervall.

Dag Fall Fall idag Döda Döda idag
Apr 17 564 58 30 18
Apr 16 506 53 12 0
Apr 15 453 14 12 0
Apr 14 439 44 12 3
Apr 13 395 10 9 0
Apr 12 385 15 9 0
Apr 11 370 36 9 0
Apr 10 334 8 9 0
Apr 09 326 32 9 0
Apr 08 294 19 9 0
Apr 07 275 28 9 7
Apr 06 247 13 2 0
Apr 05 234 20 2 0
Apr 04 214 42 2 0

Inga inga inga, många 1 dag, inga inga inga, många 1 dag osv.
Citera
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Vilka delar i Örebro drabbas värst? Vivalla?
Citera
2020-04-17, 21:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
82 är illa nog, men inte i närheten av Lombardiets värsta dagar. Eller deras bättre ens.

men med tanke på att det saknas minst 30 så är vi uppe i +600 med tanke på vår befolkning kontra Italien...

Vid dessa numerärer i Cremonese och i Milanos norra förorter så var det fkn total lockdown.

Vi har extremt dåliga dödsiffror och ni förnekare sitter här och pepprar på att att allt är lugnt.

Vad är vårt ratio mot finnarna nu 20/1?
Senast redigerad av antisocial666 2020-04-17 kl. 21:10.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Jävla tjat om ryssar hela tiden, är mer troligt bara SDare som försöker använda corona för att sänka regeringen.
Det är nog bara några Sverigedemokrater som värnar om sjuka och äldre. Det gamla vanliga att pengar i samhället borde ha gått till folkets gagn istället för vansinniga projekt.

Tänk dig om Sverigedemokrater varit i regeringsposition nu ensam eller med Moderater. Hade dom ens vågat sig på att köra denna strategi och offrat tusentals människor för ekonomins skull? Hur hade det då låtit från dig och andra här?
Citera
Medlem
Gahans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Sverige har blivit ett känslokallt land. Nyliberalism, åsiktsförtryck, falsk omtanke om invandrare och klimat som bara används som argument av rovkapitalismen för att snika åt sig skattemedel. Men nu syns etablissemangets rätta iskalla ansikte.
Jag kunde inte sagt det bättre själv. Låt oss hoppas att denna krisen medför att vi börjar att jobba för att få ett bättre samhälle, just nu ser jag inte det utan mycket kraft går till att föringa problemet, men låt oss hoppas att det förändras.
Citera
2020-04-17, 21:09
Medlem
Nån som vet varför man ska slå upp massa sketna tält när det finns hundratals stora idrottshallar och liknande som står tomma?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in