2020-04-17, 19:13
Medlem
Maxteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Hör här nu BOY. Jag tror faktiskt vi har grejat denna första våg nu.

Experterna (tillsatta värdegrundsmässigt då det jobbar +80 procent kvinnliga antidepp kvinnor) på FHM hade ju fel i stort sett i allt dom gjorde under februari och mars.

Men vi svenska folket (vita etniska svenskar) räddar upp ansiktet pga att vi vidtog 3 ggr värre socialdistance än vad fittslickarn Tegnell ville att vi skulle göra.

Tona ner din attityd. Det är såna alarmister som mig som ser till att vi fixat första vågen.

Nej, dom som sett till att vi klarat första vågen är en massa helt vanliga svenskar som betett sig rätt, helt i enlighet med vad myndigheterna räknat med.

Det finns alarmister som ingår i den gruppen, men dom har fan inte varit avgörande.

Speciellt oavgörande har dock svagbegåvade hetsare med en miniräknare varit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gahan
Tackar för referensen. Ja eller åtminstone väldigt optimistiska...

Det gäller som det ser ut nu,inga hints än på att det kommer förlängas
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Italien är inte bankrutt utan kommer att klara av denna pandemi! Vet du ens om att Italien är världens 8:e största ekonomi!
Sverige är på 23 plats - fundera på det!

Ja, ett i-land med stor befolkning får per automatik högre BNP per capita än ett sex gånger mindre i-land

Dina uppgifter handlar om innan corona. Nu är det nåt annat.
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Ja och i det längre perspektivet och även ur frihetsperspektivet tycker jag att det varit en klart godkänd strategi.

Får jag påminna dig om detta uttalande om du själv hamnar i respirator?
Citera
2020-04-17, 19:14
Medlem
Citat:
Både Löfven och Tegnell visste att vi stela svenskar skulle fixa detta.

Fult av dom att dom inte kunde gå ut öppet och säga det.

Det är väl lite magstarkt av dom att säga det.
Citera
2020-04-17, 19:15
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Funkar är väl lite att ta i med tanke på hur det ser ut med antalet döda hittills.

Det kommer ju öka med tanke på hur folket har rört sig under påsken.

Vad tror du?

Du menar att enbart 93% avstod påskresande så det kommer ett uppsving? Knappast
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Tillhör UK våra grannländer? Tror du inte på att tätbefolkade får en snabbare smittspridning än glesbefolkade länder?

Sverige är det mest glesbefolkade landet i världen dessutom och borde haft de bästa förutsättningarna för att möta denna pandemi om inte det skötts på ett så enfaldigt sätt av våra styrande...

Sverige är inte det mest glesbefolkade landet i världen alls. Dessutom bor de allra flesta i kluster i form av städer. Vi är inte på nivå med UK givetvis, men betydligt mer tätbefolkat och koncentrerat än t ex Norge och Finland.
Man kan kritisera Sveriges strategi, men det är ju en bar början att ha liiiite koll först...
Citera
Medlem
Citat:
Hör här nu BOY. Jag tror faktiskt vi har grejat denna första våg nu.

Experterna (tillsatta värdegrundsmässigt då det jobbar +80 procent kvinnliga antidepp kvinnor) på FHM hade ju fel i stort sett i allt dom gjorde under februari och mars.

Men vi svenska folket (vita etniska svenskar) räddar upp ansiktet pga att vi vidtog 3 ggr värre socialdistance än vad fittslickarn Tegnell ville att vi skulle göra.

Tona ner din attityd. Det är såna alarmister som mig som ser till att vi fixat första vågen.

Nej det är inte ni ärtsoppefrossare som gjort detta. Majoriteten av svenska folket har ingen jävla aning om alla era källor om Kina, Sydkorea och era kurvor och länkar. De lyssnar på råden från FHM.
Citera
Avslutad
Citat:
Här här nu din lilla kiosknasare... Varken du eller jag har nån som helst koll på hur det här kommer sluta.

Jag har sagt åt mina kollegor att förebereda sig på att nästkommande tio åren kommer bli magert.

Vi kan glömma den kredit och Thailand fest vi haft sen -05.

Men du kan ju alltid sälja smuggelcigg.

Jag vet inte vad fester i Thailand har för samband med mer pengar till vården och färre avlidna?

Nästan mindre logiskt än det du skrev igår om att Sverige kommer nå flockimmunitet sist samtidigt som du kräver att Sverige sätts i karantän för att smittspridningen går för fort.
Senast redigerad av trazke 2020-04-17 kl. 19:21.
Citera
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
bara viktiga personer testas...ja man kan ju undra vart man tar gränsen där..man är mindre viktig om man inte "har rätt jobb".

Det handlar om personer med samhällsviktiga jobb, t.ex vårdpersonal, poliser osv.
Citera
2020-04-17, 19:16
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Både Löfven och Tegnell visste att vi super stiffa svenskar skulle fixa detta.

Fult av dom att dom inte kunde gå ut öppet och säga det.

Dock har det ju gått sämre bland våra 3 mill nysvenskar.

Hur stor andel av de döda är nysvenskar? Mer än 30%?
Citera
2020-04-17, 19:17
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Många här i tråden hade antagligen skött epidemin bättre än FHM.
Hybris i sitt esse! Du har gett den ett ansikte. Du är inte ensam kan du trösta dig med.

Människor som inte förstår att de inte förstår är komiska. Och tröttsamma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in