2020-04-17, 19:09
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Hör här nu BOY. Jag tror faktiskt vi har grejat denna första våg nu.

Experterna (tillsatta värdegrundsmässigt då det jobbar +80 procent kvinnliga antidepp kvinnor) på FHM hade ju fel i stort sett i allt dom gjorde under februari och mars.

Men vi svenska folket (vita etniska svenskar) räddar upp ansiktet pga att vi vidtog 3 ggr värre socialdistance än vad fittslickarn Tegnell ville att vi skulle göra.

Tona ner din attityd. Det är såna alarmister som mig som ser till att vi fixat första vågen.

Så du säger att Tegnell gjorde rätt som sa vi skulle klara oss genom första vågen pga frivillig distansering istället för påtvingat?

Frivilligheten har uppenbarligen funkat
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Jag misstänker att viruset kommer från samma lab som tagit fram remdesivir tillsammans med Gilead.

Det är inte säkert att vaccin hjälper det verkar oklart med immuniteten

Jag tror inte riktigt på din analys utan vi får se hur det blir i slutändan med var viruset kom från.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
"Nära 17 000 vårdanställda har smittats av coronaviruset i Italien, enligt hälsomyndigheten ISS. Över två tredjedelar av dem är kvinnor.

Därmed är var tionde smittad i landet en vårdanställd person.

Den italienska hälsomyndigheten redogör inte för antalet dödsfall. Men enligt sjukvårdsförbundet FNOMCeO har 125 läkare avlidit av covid-19. "

Mörkt i Italien.
Citera
2020-04-17, 19:10
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Så du säger att Tegnell gjorde rätt som sa vi skulle klara oss genom första vågen pga frivillig distansering istället för påtvingat?

Funkar är väl lite att ta i med tanke på hur det ser ut med antalet döda hittills.

Det kommer ju öka med tanke på hur folket har rört sig under påsken.

Vad tror du?
Citera
2020-04-17, 19:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Och med en starkare ekonomi kommer färre människor att dö i framtiden. Är det så svårt att förstå?

Här här nu din lilla kiosknasare... Varken du eller jag har nån som helst koll på hur det här kommer sluta.

Jag har sagt åt mina kollegor att förebereda sig på att nästkommande tio åren kommer bli magert.

Vi kan glömma den kredit och Thailand fest vi haft sen -05.

Men du kan ju alltid sälja smuggelcigg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Det är jättetråkigt att folk dör.

Men det dör i snitt 250 personer/dag bara i Sverige, och under perioden jan - apr kanske lite fler än så.

Vi dör i olyckor, i sjukdomar som cancer och stroke, av en köttbit i halsen och av säsongsinfluensa och av covid. Flest dör i hjärt/kärl, cancer och tbc, svält och kolera. Många dör fast vi idag kan stoppa t ex tbc och svält.

Det vore fint om vi alla fick leva för evigt, och det är ganska normalt att vara rädd för döden (fast det tycks hjälpa att vara starkt troende eller till åren).

Men tyvärr - vi dör och det är trots allt naturligt. Det är alltid tråkigt, men inte mer tråkigt för att någon dör i corona än i från metastaser från lungcancer.

Nej inte mer tråkigt. Fast Corona är ju till skillnad från lungcancer inte självförvållad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Problemet med de hör siffrorna är att det finns en felmarginal som är ganska stor. Framförallt då gällande hur många som faktiskt skulle finnas med oavsett, och vilka som inte skulle göra det.

Men, låtsäga att det är de här 20talet extra per dag som stryker med i covid19.

Ställer vi det mot ANTALET SMITTADE , så är det så få att man undrar vad fan vi håller på med, egentligen.

Jag tycker inte att det finns några som helst problem med scb statistiken.
Den visar totalt antal döda per dag oavsett dödsorsak.
Jämfört med samma dag andra år.

Om vi nu skulle ponera att smittan var lika mycket utbredd i hela landet så är 50-70% ökad dödlighet ganska mycket.
Det säger lite vilken kraft detta virus har jämfört med en vanlig influensa.
Därför otroligt viktigt att vi skyddar de äldre och utsatta i riksgrupper.

Och där ligger nyckeln för framtiden.
Det kommer komma fler tuffa virusar i framtiden. Och vi måste lära oss att leva med dem och hantera dem så vi inte får för många som dör i förtid.
Inte undvika viruset med karantän utan lära oss att skydda oss och de utsatta.
Citera
2020-04-17, 19:12
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Exempelvis UK har väl högre dödstal än oss (per miljon invånare) så jag förstår inte riktigt vad du menar. Det är som det börjat spridas en myt om hur hemska vi är som inte alls stämmer med verkligheten. Varför vill du bidra till det? Det är som om du vill skapa hysteri, oro, myteri och allmän kalabalik utan egentlig grund. Du tror alltså att ett destruktivt krig skulle vara lösningen?

Tillhör UK våra grannländer? Tror du inte på att tätbefolkade får en snabbare smittspridning än glesbefolkade länder?

Sverige är det mest glesbefolkade landet i världen dessutom och borde haft de bästa förutsättningarna för att möta denna pandemi om inte det skötts på ett så enfaldigt sätt av våra styrande...
Citera
2020-04-17, 19:12
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Vi får se. Jag ska kanske återuppta min cancerbehandling i början på juni beroende på vad magnetröntgen i mitten av maj visar (fast blodproverna visar ju ganska negativa svar ). Jag får väl dö istället

Antagligen kommer du att dö, finns inte vård längre för något än COVID-19.
Citera
2020-04-17, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Jag tror inte riktigt på din analys utan vi får se hur det blir i slutändan med var viruset kom från.

Det var ingen analys, det var en hypotes.

Citat:

On 9 October 2015, the United States Army Medical Research Institute of Infectious Diseases (USAMRIID) announced preclinical results that remdesivir had blocked the Ebola virus in Rhesus monkeys. Travis Warren, who has been a USAMRIID principal investigator since 2007, said that the "work is a result of the continuing collaboration between USAMRIID and Gilead Sciences

An inspection by USAMRMC, conducted seven months after the Amerithrax incidents, found that Suite B-3 in Building 1425 at the Institute not only was contaminated with anthrax in three locations but the bacteria had escaped from secure areas in the building to those that were unprotected

Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough

Både Löfven och Tegnell visste att vi super stiffa svenskar skulle fixa detta.

Fult av dom att dom inte kunde gå ut öppet och säga det.

Dock har det ju gått sämre bland våra 3 mill nysvenskar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet
Enl. en uppgift är det många svarta som dör.
Rökare, mycket överviktiga och många över 80 år.

Var får du uppgiften att fler färgade dör?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in