2020-04-17, 17:50
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Jag hoppas dom blir fällda som dom flesta av er andra men problemet för mig är Mariehäll....

Har ni läst boken om trippelmordet i Uddevalla av Thomas Bodström? Han skriver en intressant och lustig sak där. Nämligen att för 20-25 år sedan räckte det för åklagaren att visa upp mobilteletrafik för att få någon fälld för mord eller med ett långt straff för "medhjälp till mord".

Det räcker inte alls idag skriver han sen. Och det stämmer. Tänk på det!!
Ja, det är inget vattentätt mål med folk gripna på plats men nuförtiden med "hårda tag" så kan jag se en fällande dom för några iaf. Blir dom friade så hoppas jag att vi läser om deras död snart åtminstone.
Citera
2020-04-17, 17:51
Medlem
Cashews avatar
Kul att Ian pluggade juridik och samtidigt lyckas vara delaktig i ett av sveriges sämsta mordförsök någonsin. Och mord såklart.
Citera
2020-04-17, 17:51
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
fick anja över 3 år i finkan?
Kan du inte läsa?
Citera
2020-04-17, 18:01
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cashew
Lejonen är ju utspelade, Lamin har just kommit uit och hänger inte med mer än att han kallar sin bror för somaliern. Antagligen för att reta honom för att han är spinkigare.
Lejonen och Lamin? Inget namn pa ganget? Ingen relation till Bredang eller Ostberga?
Tillfallighet med bakbundne nara graven?
Citera
2020-04-17, 18:08
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Lejonen och Lamin? Inget namn pa ganget? Ingen relation till Bredang eller Ostberga?
Tillfallighet med bakbundne nara graven?
Hmm fattar inte riktigt. Lejonen var ett gäng i hässelby, med mördad ledare. Lamins gäng hette nog inget förutom ett av negergängen i dalen.

Den andra grejen med mordet på kyrkogården har jag inte hängt med i, var det på skogskyrkogården?
Citera
2020-04-17, 18:12
Medlem
qutms avatar
Citat:
Hmm fattar inte riktigt. Lejonen var ett gäng i hässelby, med mördad ledare. Lamins gäng hette nog inget förutom ett av negergängen i dalen.
Den andra grejen med mordet på kyrkogården har jag inte hängt med i, var det på skogskyrkogården?
En som blev skjuten hittades bakbunden lamnad dod nara Ndellas grav
Darfor spekulerades det i den traden om det fanns en koppling till mordet pa Ndella, eftersom det var samma kyrkogard och ganska nara
Men den tydligaste kopplingen verkar ha varit till konflikten mellan Ostberga och Bredang
Senast redigerad av qutm 2020-04-17 kl. 18:15.
Citera
2020-04-17, 18:13
Medlem
Cashews avatar
Citat:
En som blev skjuten hittades bakbunden med handklovar lamnades dod nara Ndellas grav
Darfor spekulerades det i den traden om det fanns en koppling till mordet pa Ndellas, eftersom det var nara, men den tydligaste kopplingen verkar ha varit till Ostberga och Bredang
Tror ingen bryr sig om Ndella, den enda som kanske gör det sitter inne. Garanterat orelaterat enligt mig.
Citera
2020-04-17, 18:18
Medlem
qutms avatar
Citat:
Tror ingen bryr sig om Ndella, den enda som kanske gör det sitter inne. Garanterat orelaterat enligt mig.
jo antagligen men varfor lamnas nagon vid en kyrkogard nara Ndellas grav
Har det blivit sa manga skjutningar att slumpen blir sa?
https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/ny-valdsvag-i-stockholm-bombattack-och-tva-mord/
Senast redigerad av qutm 2020-04-17 kl. 18:22.
Citera
2020-04-17, 18:21
Medlem
Citat:
En som blev skjuten hittades bakbunden lamnad dod nara Ndellas grav
Darfor spekulerades det i den traden om det fanns en koppling till mordet pa Ndella, eftersom det var samma kyrkogard och ganska nara
Men den tydligaste kopplingen verkar ha varit till konflikten mellan Ostberga och Bredang

Det är nog bara att det är den muslimska delen av kyrkogården som är gemensam nämnare. Behöver ju inte vara mer komplicerat än så.
Citera
2020-04-17, 18:23
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Det är nog bara att det är den muslimska delen av kyrkogården som är gemensam nämnare. Behöver ju inte vara mer komplicerat än så.
stammer nog, men menar att man besvarat sig med att utfora mordet dar eller flytta personen dit
verkar ju som om nagon tyckt att det var vart en extra risk, fragan ar vafor?
Senast redigerad av qutm 2020-04-17 kl. 18:25.
Citera
2020-04-17, 18:25
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8

Citat:
OK lite som en bok eller skrackfilm

Haha, the pet cementary...

Nej är nog inte kyrkogården som hauntar dom utan att dewt är begränsad plats för våra muslimska vänner, och då måste ju deras offer hamna nära varandra. Borde ha varit smidigt å bara skotta ner snubben bara men så får man ju inte göra. Bismillah
Citera
2020-04-17, 18:27
Medlem
qutms avatar
Citat:
Haha, the pet cementary...

Nej är nog inte kyrkogården som hauntar dom utan att dewt är begränsad plats för våra muslimska vänner, och då måste ju deras offer hamna nära varandra. Borde ha varit smidigt å bara skotta ner snubben bara men så får man ju inte göra. Bismillah
OK tungt jobbat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in