• 1
  • 2
2020-04-17, 13:15
Medlem
Varför behövs det två separata trådar som diskuterar Adam Alsing och att han har dött i coronaviruset? Ställde frågan i en av trådarna, men den blev censurerad.
Citera
2020-04-17, 13:18
Medlem
knullklassons avatar
För att han är en känd kändis. Han är lite mer värd än oss vanliga dödliga.
Citera
2020-04-17, 13:24
Medlem
bombaccis avatar
Det är bra om du länkar till trådarna så vi kan se vilka det är som du menar.
Citera
2020-04-17, 13:25
Medlem
MetroGoldwynMayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Det är bra om du länkar till trådarna så vi kan se vilka det är som du menar.
Kolla aktuella ämnen, hur svårt kan det vara?
Citera
2020-04-17, 13:26
Medlem
HeddonBorborellos avatar
Åtminstone initialt var dom identiska, jag gav upp för det var -EV att läsa tobbebobbe och bluebeasts bottenlösa hat mot en död person som alla andra gillade.

Den ena tråden ligger i coronaforat, där borde bara den coronarelaterade diskussionen om hans död hållas medan kändisskvaller hyser kondoleanser och, ja skvaller. Men om dom fortfarande är lika är det onödigt med två trådar.
Citera
2020-04-17, 13:37
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Ställde frågan i en av trådarna, men den blev censurerad.
nej du blev inte censurerad, du skräpade ned trådarna med ot därför raderades inlägget, du skulle ha skickat pm till valfri moderator i det aktuella forumet istället.
Citera
2020-04-17, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
nej du blev inte censurerad, du skräpade ned trådarna med ot därför raderades inlägget, du skulle ha skickat pm till valfri moderator i det aktuella forumet istället.
Det hade jag redan gjort vid det laget, rapporterade den nystartade tråden direkt när jag såg den.
Citera
2020-04-17, 13:48
Medlem
Fourhundredstrokess avatar
Jag tycker också att det är onödigt med två trådar.
Om syftet är att det ska diskuteras olika saker i de två olika trådarna så är det ändå Ingen som fattar det. Så det blir väl ett himla jobb för moderatorerna att sortera och ta bort allt som är i fel tråd tänker jag?
Citera
2020-04-17, 14:08
Medlem
Vilken icke-fråga. Att engagera sig i antal trådar om person X på Flashback känns nästan lika dumt som att, som jag nu, engagera sig i det engagemanget.

Så här tror jag att det är. Vi säger att jag är mycket känd och sedan många år tillbaka har en tråd på flashback 'stora tråden om flushbuch'. I den tråden diskuterar man vilket knark jag gillar, vad jag äter till frukost, om någon sett mig vara dryg på Stureplan i förrgår igen etc etc. Låt oss nu säga att vi nu 2020 blir invaderade av utomjordingar som börjar mindsuckzombifiera folk. Kända som okända. Utomjordingsinvationen blir så klart en rätt big deal. Det startas massa trådar om det på Flashback. 'Hur vet jag om jag är minsuckzombifierad?', 'Såg en utomjording i Hagsätra', 'Så vet vi om utomjordingarna är islamister' etc etc. Hela utomjordingssituationen får ett eget underforum. Nu kommer grejen, tack för att du är med mig så här långt! Kändisen flushbuch blir mindsuckzombifierad. Det får en egen tråd i utomjordingsinvationsforumet 'Flushbuch mindsuckzombifierad'. Detta är fullt naturligt och helt i sin ordning eftersom det helt klart rör en utomjordingsincident. Eftersom det också rör kändisen flushbuch kommer så klart mindsuckzombifieringen även att diskuteras i 'Stora tråden om flushbuch'. Två trådar, tillfälligtvis överlappande ämnen, inget konstigt.

TS gå nu ut i solen en stund och tänk på något annat än på stackars Adam eller på hur Flashbacks modratorer hanterar trådar med överlappande ämnen.
Senast redigerad av flushbuch 2020-04-17 kl. 14:20.
Citera
2020-04-17, 14:23
Medlem
Inkommers avatar
Nu är det tre 👍
Citera
2020-04-17, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
Vilken icke-fråga. Att engagera sig i antal trådar om person X på Flashback känns nästan lika dumt som att, som jag nu, engagera sig i det engagemanget.

Så här tror jag att det är. Vi säger att jag är mycket känd och sedan många år tillbaka har en tråd på flashback 'stora tråden om flushbuch'. I den tråden diskuterar man vilket knark jag gillar, vad jag äter till frukost, om någon sett mig vara dryg på Stureplan i förrgår igen etc etc. Låt oss nu säga att vi nu 2020 blir invaderade av utomjordingar som börjar mindsuckzombifiera folk. Kända som okända. Utomjordingsinvationen blir så klart en rätt big deal. Det startas massa trådar om det på Flashback. 'Hur vet jag om jag är minsuckzombifierad?', 'Såg en utomjording i Hagsätra', 'Så vet vi om utomjordingarna är islamister' etc etc. Hela utomjordingssituationen får ett eget underforum. Nu kommer grejen, tack för att du är med mig så här långt! Kändisen flushbuch blir mindsuckzombifierad. Det får en egen tråd i utomjordingsinvationsforumet 'Flushbuch mindsuckzombifierad'. Detta är fullt naturligt och helt i sin ordning eftersom det helt klart rör en utomjordingsincident. Eftersom det också rör kändisen flushbuch kommer så klart mindsuckzombifieringen även att diskuteras i 'Stora tråden om flushbuch'. Två trådar, tillfälligtvis överlappande ämnen, inget konstigt.

TS gå nu ut i solen en stund och tänk på något annat än på stackars Adam eller på hur Flashbacks modratorer hanterar trådar med överlappande ämnen.
Frågan är intressant för min del då jag själv startade en tråd som slängdes, med motiveringen att den var för lik en annan tråd. Det var betydligt större skillnad på det som skulle diskuteras i dessa trådar, än de båda Alsing-trådarna.
Citera
2020-04-17, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Frågan är intressant för min del då jag själv startade en tråd som slängdes, med motiveringen att den var för lik en annan tråd. Det var betydligt större skillnad på det som skulle diskuteras i dessa trådar, än de båda Alsing-trådarna.

Jag förstår att det skulle kunna göra Adam-trådarna principiellt intressanta för dig med avseende på Flashbacks modereringspolicies.

Ändå, här kommer ett genuint välmenat råd. Slösa inte din tid på det. I all mänsklig verksamhet, möjligen undantaget viss typ av matematik, finns inbyggt ett ofrånkomligt och stort mått av godtycke. Flashback är inget undantag. Det är helt omöjligt att få till något rimligt mått av rättvisa eller någon ens hjälplig konsekvens i vad som räknas som tillräckligt lika- eller olika för en tråd att ha ett eget existenberättigande. Det kommer alltid att vara upp till moderatorernas goda omdömme.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in