2020-04-17, 16:09
Medlem
Jag kan inte se på när börsen bara går upp. Jag har mkt pengar som jag vill investera. Det svider just nu. Jag vet inte vad jag ska göra. Jag ska köpa in mig lite i taget som ngn skrev.
Men jag vet inte om jag ska välja avanza global eller länsförsäkringar global. Fördel med LF är att köpet går igenom samma dag om man lägger order före 13:00. Men avanza har dubbelt så låg avgift.
Citera
2020-04-17, 16:09
Medlem
SPY drar rätt upp och sätter sig över ma50, vore sanslöst starkt med en etablering där.. men, kan det verkligen hålla? Känns lite tveksamt såhär en fredag.

Lär ju dock vara en o annan short som är både bankrutt och ångrar att dom föddes efter senaste veckornas utveckling.
Citera
2020-04-17, 16:15
Medlem
kraftfoders avatar
Börjat lite med mitt förhoppningsvis "fyndande" denna vecka, dock blygsamt;
Indexfond NYSE för 150 kSEK. Det får gå som det vill, inget avgörande beslut då det är ett småbelopp, men ändå kul att vara med igen i "börsracet"!
Citera
2020-04-17, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymfb
Jag kan inte se på när börsen bara går upp. Jag har mkt pengar som jag vill investera. Det svider just nu. Jag vet inte vad jag ska göra. Jag ska köpa in mig lite i taget som ngn skrev.
Men jag vet inte om jag ska välja avanza global eller länsförsäkringar global. Fördel med LF är att köpet går igenom samma dag om man lägger order före 13:00. Men avanza har dubbelt så låg avgift.

Vet hur jävligt det kan kännas
Gör som jag : köp varje vecka, allra helst på röda dagar
Du sänker din risk ordentligt på detta vis
Citera
2020-04-17, 16:36
Medlem
Har nu återinvesterat det mesta. Får bära eller brista. Sista skvätten som ska in tänkte jag lägga i någon USA-aktie. Någon som har tips på någon spännande att hålla ögonen på?
Citera
2020-04-17, 16:39
Medlem
Citat:
Nej, man börjar ju undra vad det är frågan om. Hela världen står stilla och börsen ser det som en parantes. Jag tänkte också börja pytsa in, men tycker det är för dyrt och att det fortfarande borde vara mer nersida, både på kort och medellång sikt. Förutom teknikaktier då (Netflix, Amazon, Microsoft, mm) som borde kunna ha fortsatt uppsida.
Citera
2020-04-17, 16:39
Medlem
AoE3#1s avatar
Siste man ut inför helgen

in o köp bear om ni inte redan gjort det, gå ut kl 17:24

https://www.avanza.se/borshandlade-produkter/certifikat-torg/om-certifikatet.html/1076021/bear-omx-x15s-nordnet
Citera
2020-04-17, 16:42
Medlem
Cincinnatis avatar
Citat:
Avanza Global har en intern beskattning (utifrån beskattningsavtal med USA för landet där fonden är baserad, Luxemburg om jag minns rätt) som är högre än för LF Global vilket gör att resultatet mot index för de båda fonderna blir i princip samma. Därför är valet för mig enkelt eftersom jag vill kontrollera när fonden köps då långt det går.
Citera
2020-04-17, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cincinnati
Avanza Global har en intern beskattning (utifrån beskattningsavtal med USA för landet där fonden är baserad, Luxemburg om jag minns rätt) som är högre än för LF Global vilket gör att resultatet mot index för de båda fonderna blir i princip samma. Därför är valet för mig enkelt eftersom jag vill kontrollera när fonden köps då långt det går.

Ja jag har inte varit nöjd med avanza faktiskt. De är dåliga på att uppdatera kursen. Jag ska köpa LF istället som du säger. Tack för hjälpen.
Citera
2020-04-17, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1
Siste man ut inför helgen

in o köp bear om ni inte redan gjort det, gå ut kl 17:24

https://www.avanza.se/borshandlade-produkter/certifikat-torg/om-certifikatet.html/1076021/bear-omx-x15s-nordnet

Du har inte haft många rätt idag.
Citera
2020-04-17, 18:34
Medlem
Det börjar kännas för sent med indexfonder nu. S&P 500 t.ex är ju knappt ner nu sedan pandemin började. Däremot är ju fortfarande hotell, en del restauranger, banker, flygbolag billiga. Är det dags att slänga in nån miljon i Hyatt månne?
Citera
2020-04-17, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Vet hur jävligt det kan kännas
Gör som jag : köp varje vecka, allra helst på röda dagar
Du sänker din risk ordentligt på detta vis

Varför köpa på röda dagar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera