Citat:
Ursprungligen postat av
enough-is-enough
Man ska göra beräkningar och man gör beräkningar. Dock använder myndigheter och forskare siffror som är användbara / jämförbara. Antal döda per miljon är inte bra tal för jämförelser. För epidemier drabbar inte hela länder på en gång.
Jag fattar inte hur man inte kan förstå det.
Du behöver inte oroa dig. Om Norge och Danmark är bättre än Sverige så kommer det märkas på alla siffror i slutändan. Men sluta använda värdelösa hittepåsiffror.
Det du har missat är att det ser för jävligt ut för Sverige, oavsett hur man räknar.
Det är inget som motiverar denna dumma kamp att köra the swedish way.
Sverige förlorar många liv pga denna pandemi. Precis som resten av världen.
Och Sverige är enda landet i världen som tar det på mindre seriöst sätt.
Sverige är också enda landet i världen att försöka på alla möjliga sätt bevisa att "ja, men ni ser, det går inte så jävla illa som ni tror".
Sverige gör allt som är i sin makt för att försöka bevisa att "Här gör vi rätt serru".
Men Sverige gör inte rätt. Det dör väldigt många människor oavsett pro capita eller hela tal.
Detta är för i helvete ingen jävla fotbollsliga där man räkna på slutet hur det gick.
Detta är för fan en pandemi där man ska försöka förlora så få människor som möjligt.
Sverige har redan förlorat denna kamp. Sverige förlorade denna kamp den dagen man bestämde sej att man skulle göra på ett annat sätt. Utan att ha nån som helst bevisat att det kunde ha gått bättre.
Och även om det skulle gå bättre man har fortfarande, som stat, svikit sina medborgare då man ej skyddat in i det sista varje enskild individ.
Är svenskar mindre värda än människorna i resten av världen? Varför ska svenskar få vara delaktiga i denna jävla experiment?
Jag ska berätta varför de ska det.
För att det finns stöd hos många människor.
Alla som just nu stödjer sossarna stödjer också experimentet.
De flesta hos dem är säkert åsnor som du som tro inte de själva blir drabbade. Eller som spelar superhjältar och är inte rädda för att få viruset.
Men i detta land finns det väldigt många som inte heller vill bli nån jävla försökskanin. Om du är en av dem som vill vara en försökskanin då tycker jag du ska för fan gå ut och smittas du och din jävla familj. Så du kanske slutar skriva idiotier här.