2020-04-17, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Influensavaccinet som slog fel, ca 3000 i överdödlighet då.

Vilket år?

En influensasäsong är minst 20 veckor. Det är också fler än 1 influensavirus som tar livet av folk eller orsakar andra sjukdomar som mäts i överdödlighet.
Hur stor tror du överdödligheten blir efter en coronasäsong?
Citera
2020-04-17, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Nej, det är regionala politiker och regionledningarnas fel.

Nej det är det inte alls, regionala politiker och regionledning har inte fått några resurser av regering man har bara fått sparkrav.

Det är i allra högsta grad dessa två herrars fel och de borde bli inlåsta på livstid för det också.
Citera
2020-04-17, 13:53
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Budbarare
Mina föräldrar är sjuka, morsan har MS och svårt att röra på sig, farsan har ryggproblem, diabetes, astma och högt blodtryck. Då jag jobbar online så kan jag bestämma var jag ska bo, och att bo hos mina föräldrar och hjälpa till dem under dessa tider då de själv-isolerar ser jag som givet.

Men jag är babbe så jag kanske skäms inte över att älska mina föräldrar.

Ja jag lägger inga aspekter på det och du gör naturligtvis som du vill.
Citera
2020-04-17, 13:53
Medlem
Milldues avatar
Citat:
https://twitter.com/ronken04/status/1250678894270660608

När japsarna beter sig såhär så vet du att shit is real

Jag levde med en Japanska i 12 år och detta med munskydd var nästintill ett måste.
Så fort hon hade den minsta lilla snuva så åkte munskyddet på och hon blev ilsk att jag inte följde samma kultur. Så Japan är väldigt hänsynstagande gentemot sina medmänniskor. Det anses dessutom väldigt "fult" ann nysa och hosta publikt. t.o.m. att skratta med öppen mun anses fult och ovärdigt.

Så bilden du presenterade kan man se i Japan om det är bra priser på munskydd behöver inte ha ett smack med Corona att göra faktiskt.

Japans hänsynsregler är något de haft i många hundra år och värdighet är A och O för väluppfostrade Japaner.
Citera
2020-04-17, 13:54
Medlem
HGs avatar
Vilka dödssiffror tror ni Flashbackare att vi får idag fredag om 6 minuter?
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Mina föräldrar är sjuka, morsan har MS och svårt att röra på sig, farsan har ryggproblem, diabetes, astma och högt blodtryck. Då jag jobbar online så kan jag bestämma var jag ska bo, och att bo hos mina föräldrar och hjälpa till dem under dessa tider då de själv-isolerar ser jag som givet.

Men jag är babbe så jag kanske skäms inte över att älska mina föräldrar.

Underbart att höra att du tar hand om dina föräldrar, blir glad av att höra det. Jag tar hand om min granne som är över 80, genom det jag kan. Vi behöver alla hjälpas åt oavsett var vi kommer ifrån.

Citera
Medlem
Region Östergötland har nu det lägsta antalet inlagda sen 6 april.
Ytterligare ljus i tunneln
Citera
2020-04-17, 13:55
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG

Högst 84. Tror mer på 56 cirka.
Citera
2020-04-17, 13:55
Medlem
Citat:
Finns det någon i denna referensgrupp som har uttalat kritik FHM och Corona-Bob Tegnell??

Nej det är en sällan skådad samling ja-sägare och regimlakejer
Citera
2020-04-17, 13:56
Medlem
Citat:

91
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Det värsta är att vi bara är i starten av epedemin. Många fler kommer att bli sjuka och avlida. Dödsfall kommer bli vardagsmat..Vi reagerar ju inte ens längre på 50-70 döda om dagen i en enda sjukdom.

Hade det varit barn mellan 3 och 10 år som dött så skulle det nog råda full panik.
Skulle inte tro att vi får se någon större förbättrin innan sommaren. Så 3-4000 döda till lär det bli som minst innan midsommar. Förmodligen fler.

Folk kommer också tröttna på avhållsamhetsreglerna och bit för bit släppa på alla former av restriktioner. Ingen kommer att lyssna på den menlösa informationen som ändå inte hjälpt ett smack.. Hela regeringen hade kunnat åkt på Semester..Det hade inte blivit någon skillnad i döda mot vad vi har nu..
Man blir avtrubbad. Ser till och med att media lugnat ner sig. De har blivit avtrubbade de med.
I början var det stora röda JUST NU reportage. Dessutom ändrade man på reportaget 3- 4 ggr under dagens lopp och Schulman hånade loss för full med att han hade haft corona 12 ggr osv. Han har slutat med sådant, dyker väl upp igen med hånbloggar.

Ja visst är det så vad gäller regeringen.
De som gör/ gjort jobbet största jobbet är sjukvården. Inte regeringen.

Ja med avtrubbning börjar människor släppa på restrektioner av alla de slag, och regeringen får något att gnälla över.
Citera
Medlem
Nu ska vi se vad pajasmyndigheten ska stå och ljuga om idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in