2020-04-17, 12:34
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
https://www.facebook.com/any*.kes*l*inen

* = a

Den fungerade inte för mig men däremot kom den här upp när jag googlade namnet som står i din länk:
https://www.facebook.com/linnea.kaninenlund
Citera
2020-04-17, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskortkillen
Några frågor
Det står att Lamin var nojjig över att Fa skulle eventuellt ta med sig folk från kostymerna på mötet i på crocodilo, stämmer det? Hur farliga är kostymerna?

Jag trodde whatsapp var krypterat, ändå verkar snuten kunna läsa allt dom skrivit, är det verkligen krypterat? Samma sak angående wickr?

Är inte Gibbo ganska tung kriminell? Varför blev han rädd o sprang från lamin vid fridhemsplan? Eller är Lamin farligare än Gibbo?

Spelar väl ingen roll hur tungt kriminell du är, går du runt på stan obeväpnad vilket de flesta tunga kriminella sedan nya lagen om grovt vapenbrott kom, dvs 2 års fängelse och du ser två stycken ur en rivaliserande grupperingen komma beväpnade så springer du......hade rollerna varit tvärtom hade L garanterat sprungit om G och M kommit mot honom och han var själv....

Kostymerna är farliga och etablerade, hur farliga kan man iofs diskutera men de är betydligt mer respekterade än L och hans lilla klick......
Citera
2020-04-17, 12:55
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cashew
Den fungerade inte för mig men däremot kom den här upp när jag googlade namnet som står i din länk:
Har för mig att hennes namn även förekommer i någon FUP ang narkotikasmuggling, och i denna FUP det står väll att hon sitter inne för just narkotikasmuggling? Något avlsyssnat samtal eller meddelande där det skrivs.
Senast redigerad av Pandalina4 2020-04-17 kl. 12:59.
Citera
2020-04-17, 12:59
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Har för mig att hennes namn även förekommer i någon FUP ang narkotikasmuggling, och i denna FUP det står väl att hon sitter inne för just narkotikasmuggling?

Ja, det stämmer att hon hade med narkotikasmuggling att göra. Vet inte vilket ärende dock. Någon skrev att hon förekommer i fup:en om mordet på Rosh ( eller vad han hette" i Blackeberg också men det minns jag inte.
Citera
2020-04-17, 14:00
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ja, det stämmer att hon hade med narkotikasmuggling att göra. Vet inte vilket ärende dock. Någon skrev att hon förekommer i fup:en om mordet på Rosh ( eller vad han hette" i Blackeberg också men det minns jag inte.

Hon blev dömd i mars 2019 till 3 år och 2 månaders fängelse för narkotikasmuggling och bedrägeri tillsammans med sitt ex.
Citera
2020-04-17, 14:02
Medlem
Citat:
Att det finns frågetecken kring vem som gjort vad är det väl ingen som argumenterar mot? Att alla skulle bli friade som i den andra skjutningen är kanske inte lika troligt. Be till din gud du, om det får dig att må bättre.
Du kanske borde starta en youtubekanal där du kan berätta hur saker funkar annars?
Jag hoppas dom blir fällda som dom flesta av er andra men problemet för mig är Mariehäll....

Har ni läst boken om trippelmordet i Uddevalla av Thomas Bodström? Han skriver en intressant och lustig sak där. Nämligen att för 20-25 år sedan räckte det för åklagaren att visa upp mobilteletrafik för att få någon fälld för mord eller med ett långt straff för "medhjälp till mord".

Det räcker inte alls idag skriver han sen. Och det stämmer. Tänk på det!!
Citera
2020-04-17, 14:02
Medlem
Xfiless avatar
Citat:

Hmm märkligt... personen som kommer upp på din länk är dock hon. Det är hennes gamla sida, den jag länka till är hennes senaste som uppdaterades i februari.

Om min länk inte fungerar skriv då Csb B*nj* i sökrutan på FB. Då kommer hon upp.

* = a

PS, är det någon som vet om whatsapp meddelandet i FUP där en tjej anklagar Lamin för att ha varit otrogen och gett henne klamydia var från Anja?? Han svarade något i stil med att han är inte den enda svartigen hon har legat med
Senast redigerad av Xfiles 2020-04-17 kl. 14:06.
Citera
2020-04-17, 16:14
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Hon blev dömd i mars 2019 till 3 år och 2 månaders fängelse för narkotikasmuggling och bedrägeri tillsammans med sitt ex.

fick anja över 3 år i finkan?
Citera
2020-04-17, 17:22
Medlem
Citat:
Hur kan hon då ha varit fri sommaren o hösten 2019?
Citera
2020-04-17, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Hmm märkligt... personen som kommer upp på din länk är dock hon. Det är hennes gamla sida, den jag länka till är hennes senaste som uppdaterades i februari.

Om min länk inte fungerar skriv då Csb B*nj* i sökrutan på FB. Då kommer hon upp.

* = a

PS, är det någon som vet om whatsapp meddelandet i FUP där en tjej anklagar Lamin för att ha varit otrogen och gett henne klamydia var från Anja?? Han svarade något i stil med att han är inte den enda svartigen hon har legat med
Haha ja han svarade ”
Säg en enda svarting du inte har kn*llat” lite komiskt, förstår inte hur denna Anjas föräldrar inte gripit in, hon springer ju bara runt me massa kriminella
Citera
2020-04-17, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Jag hoppas dom blir fällda som dom flesta av er andra men problemet för mig är Mariehäll....

Har ni läst boken om trippelmordet i Uddevalla av Thomas Bodström? Han skriver en intressant och lustig sak där. Nämligen att för 20-25 år sedan räckte det för åklagaren att visa upp mobilteletrafik för att få någon fälld för mord eller med ett långt straff för "medhjälp till mord".

Det räcker inte alls idag skriver han sen. Och det stämmer. Tänk på det!!

Så ska det vara trots allt. Att det inte döms så lätt som då. Helt sjukt egentligen hur det kunde vara. En telefon kan vara uppkopplad på primär- eller sekundär-mast. Sen även visar det bara en tårtbit på 90 grader som område för telefonen. Det är sjuka felmarginaler OM de inte i efterhand mäter med speciell utrustning, tex åker till en viss adress och mäter med utrustning vad den ger för värde. Förr var det otroligt hur de kunde acceptera telemasters täckning alldeles för lättvindigt. Så du har en poäng i det du anför.

Vi får se hur det blir i detta ärende för det har ju gått åt både fällande och friande håll i liknande fall.
Citera
2020-04-17, 17:48
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Haha ja han svarade ”
Säg en enda svarting du inte har kn*llat” lite komiskt, förstår inte hur denna Anjas föräldrar inte gripit in, hon springer ju bara runt me massa kriminella
Inte mycket dom kan göra. Numera iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in