2020-04-17, 11:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Om det är övervägande invandrare som håller sina barn hemma, vilket jag tror är en generalisering, så good on them! Visar att de är mer intelligenta än svenskar och att de förstår att man inte blint ska lita på myndigheter. Folkhälsomyndigheten vet inte lika lite som någon annan hur detta virus kommer påverka smittade framöver. Folk kanske dör som flugor när andra vågen kommer som under Spanska sjukan. Eller så visar det sig att effekterna långsiktigt är brutala.

Det är fullständigt absurt att intala sig att smitta inte sprids i skolor. Herregud, hur jävla dumma är människor. Barn får få symtom och får antas vara tysta smittspridare. Fattar ju vem som helst att viruset skiter i om det är en lägenhet, arbetsplats, buss eller klassrum 😂

De kan gärna få agera försökskaniner. Jag kunde inte bry mig mindre om dessa stackars idioter.
Alla som har haft barn på förskola och skola vet att det är därifrån familjen oftast plockar upp en sjukdom som alla familjemedlemmar får. Det gäller förkylning, löss, magsjuka, ögoninfektioner osv osv osv. Men helt plötsligt gäller det INTE Covid-19?? Jag känner igen en lögn när jag ser den.

Jag har själv vid ett tillfälle provtagits för Moraxella-bakterier, där läkaren var övertygad om att det kommit från mina barn som då gick på förskola. Detta trots att de inte hade symptom. Det tog tre antibiotikakurer för mig att bli frisk.
Citera
2020-04-17, 11:40
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Kan man hoppas på att "de 22`s" flummiga siffror var den sista attacken på ett öppet samhälle?

Jag tror det med tanke på att Europa och USA börjar öppna sina samhällen samt får igång deras ekonomier.

Sveriges väg var kontroversiell men inte så överjävligt som många trodde. Den var långt ifrån perfekt men jag tror vår ekonomi blir lättare att få igång tack vare att vi inte sattes i lockdown eller karantän.
Citera
2020-04-17, 11:41
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Mer än gärna faktiskt

Ta då kontakt med närmsta vårdcentral, coronapatient el.likn.
Skriv sedan i tråden noggrant hur det går till, om vårdcentralerna hjälper till, om det är bättre att få det direkt av en smittad eller hur det går till så att andra förnekare kan göra detsamma.

Gör det nu också!
För du tramsar väl inte bara.
Citera
2020-04-17, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Han står näppeligen på min sida bra för att han vid något enstaka tillfälle haft bollar nog det säga det som alla någorlunda tänkande individer redan insett.

Jag betraktar inte honom som en tänkande individ.
Men det är min åsikt och jag respekterar din.
Citera
2020-04-17, 11:43
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InOurNature
Vi har inget i lager, testningen har inte kommit igång - heller inga antikropps tester - samt fortsatt stor smittspridning. Men ja, ett relativitet öppet samhälle.

Det är många länder som har dåligt med lager eftersom hela världen är i samma kris. Men nu har vi material på gång. Antikropp testerna kommer vi vill bara vara säkra på att dom fungerar bra och inte ger fel resultat.

100k tester i veckan är positivt
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morozz
Om flockimmunitet börjar komma nu borde dödligheten inte vara så mycket högre än 0.1-0.2%

Med 0.1% borde cirka 1 400 000 vara/ha varit smittade i Sverige varav cirka 35% i Stockholm och 40% i Södermanland. Med 0.2 dödlighet är/har cirka 16% av stockholmarna smittade.
16% = "flockimmunitet börjar komma?"

Sen kommer nog det att gå upp lite eftersom en liten del av de som har det nu kommer att dö.

Wuhan (döda 3 869) cirka 2-4 miljoner (16%-35%) har/varit smittade med en dödlighet på 0.1-0.2%
Med 1% dödlighet är det 390 000 som har/varit smittade i Wuhan.

Mindre än 0.5% dödlighet.

Du kan ha rätt.
Men "börjar" märkas är långtifrån detsamma som att "epidemin är nu över". Börjar märkas kan vara aant redan vid rätt liten smittspridning.

Om jag minns rätt, från en utbildning när jag var 18 (rätt läbge sedan) så kan man förenklat minska R-värdet med hur stor andel av befolkningen som är smittad. Eller också var det mera komplicerat än så. Men poängen är i vart fall att det märks en viss effekt, i form av förlåbgsammad smittspridning, långt innan flockimmunitet är uppnådd.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Vad snackar du om? Obotlig är något helt annat än terminal, terminal betyder slutpunkt/ändpunkt. Du har terminaler överallt i samhället, tåg/buss/färjeterminaler.

Ja hur skulle du översätta terminal cancer till svenska?

Citat:
Nej du snackar bara massa skit det är inte så dödsklassificering fungerar du är ju ungefär lika påläst som den idioten som trodde att man skulle obducera varenda avliden och leta efter corona eller andra anledningar.

»Dödsklassificering« (alltså angiven dödsorsak) fungerar precis så. Det har förts pålitlig statistik under många år som kan ställas mot aktuellt år för att analysera avvikelser och därigenom få en korrekt bild vad gäller eventuell överdödlighet.
Citera
2020-04-17, 11:45
Medlem
morozzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aspsusa
Varit skarp rekommendation i Finland sedan förra veckan eller så.

Noterade munskydd på personalen där min far bor redan flera veckor innan det.

Men det är klart att det mycket möjligt finns ställen också här som ännu inte riktigt hunnit med - 2/3 av våra döda är ju tyvärr från olika former av äldreboenden.
Klantigt "vi ska inte ha in det på äldreboenden"
Massor av äldreboenden har fått in det.

"Ingen" smittspridning på svenska fängelser i alla fall.
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=7450786
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iakttagaren-2019
Exakt , det är det vi behöver snarast !

Sedan 20 dagar tillbaka (från 28/3 till igår)
är skillnaden av rapporterade döda i Sverige jämfört med Danmark, Norge och Finland tillsammans :

8 1 24 34 74 116 140 125 123 187 265 328 406 462 459 442 453 531 672 och 785 igår.

Uppenbart för mig i alla fall att experiment-Tegnell har missslyckats totalt att skydda svenska folket.
Och värre blir det för varje dag.
Otroligt att han får fortsätta sin inslagna misslyckade väg.
Hans dagliga svammel och dimridåer hoppas jag slippa snarast.

Ja, jag fattar inte att FHM tillåts fortsätta.
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Alla som har haft barn på förskola och skola vet att det är därifrån familjen oftast plockar upp en sjukdom som alla familjemedlemmar får. Det gäller förkylning, löss, magsjuka, ögoninfektioner osv osv osv. Men helt plötsligt gäller det INTE Covid-19?? Jag känner igen en lögn när jag ser den.

Jag har själv vid ett tillfälle provtagits för Moraxella-bakterier, där läkaren var övertygad om att det kommit från mina barn som då gick på förskola. Detta trots att de inte hade symptom. Det tog tre antibiotikakurer för mig att bli frisk.
Jag har fått intrycket att covid-19 faktiskt beter sig annorlunda än många andra smittämnen när det gäller barn. De tycks ha god motståndskraft och då förökar sig väl viruset inte framgångsrikt i dem, och då blir de inga effektiva smittbärare. Det kan faktiskt skilja mellan olika smittämnen.
Citera
2020-04-17, 11:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Ezpecial
Citat. Inget annat land har såbra testning som Sverige. slut.citat
Skrattretande propaganda konferens!

Har de sagt detta på PK?
Alltså om det är så så är det för fan så jävla farligt att det inte är sant.
Kan de verkligen backa upp detta påstående?
För om de inte kan är det så jävla farligt som det kan vara.
Det finns miljoner människor som tror på vad dem styrande säger.
Det är sätt att lugna folk. Och de som inte hört det på PK och läser tidningar, de kommer få höra samma sak eftersom msm inte brukar ifrågasätta sånt.
Och bara med en "vit lögn" har man för fan påverkat hela landet.
Hoppas de brinner i helvetet.
Citera
2020-04-17, 11:47
Medlem
Förstår inte vad syftet med pressträffen var riktigt. De pratade om att de ska börja testa många. Men det pratade de ju om för flera veckor sen... Kändes inte som det fanns ngn by information. Jag kanske missade ngt? såg inte precis i början men läste sammanfattningen på AB...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in