2020-04-17, 11:22
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det första dödsfallet i Sverige pga coronasmittan skedde i mars. 11 mars. (källa)

Så man ska under inga omständigheter alls börja räkna före mars månad.

Man kan jämföra längre tidsperioder, men då måste det ha gått en tid - så man kan se både början och slutet.

Man kan inte enbart räkna på början. Det blir väldigt missvisande.
Det finns flera misstänkta fall redan i slutet av oktober, som man först i efterhand insett kunde ha varit corona. Det var personer som blev sjuka efter att ha varit i Wuhan for militära olympiska spelen 18-27/10. Friska starka personer alltså, som blev ordentligt sjuka och uppsökte vården men klarade sig så vitt jag vet. Dessutom smittade de sina familjer.
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
Nej detta var ju en bedrövlig pressträff, inget nytt alls.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jenka2000
Dom har alltså en PK om att dom kommer göra saker framöver? Men inte vet exakt när. wow vilket slöseri luft.
Det är svammel på världsnivå. Nåt vi är världsbäst på i alla fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aspsusa
Jag har också svårt för FoHM's presskonferenser, de gör mig deprimerad.

En lösning som funkar för mig är att se dem på youtube (men pallar inte varje dag), och inte i realtid. Minst en halv timme senare, då kan jag sätta hastigheten till 1,25-1,5 ggr, så plågan är kortare.

Jag förstår det, absolut. Det är en svår avvägning det där, man vill ju se för att få informationen korrekt till sig, samtidigt som det påverkar en negativt också, inte kul. Tänkte se presskonf. med Löfvén som ska sändas ungefär nu iaf. Kanske ngt nytt..
Citera
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Bra sammanfattning.
Jag orkar inte heller se skräpet.

Hoppas på nedstängning. Sker det något av vikt så får jag ändå veta det. Troligen här i tråden.

Du är fan ond, naiv och obildad i ett och samma paket. Vi känner till att husarrest bara leder till elände såsom våld, alkoholism, psykisk sjukdom, försämrad folkhälsa och naturligtvis enorma ekonomiska konsekvenser med rent apokalyptiska följder. Allt detta för en knappt marginell mindre smittspridning, för övrigt vill vi ha en smittspridning så folkimmuniteten byggs upp sakteliga. Du är tyvärr helt tappad och saknar insikt i vad ett virus innebär
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Det är inget land som tror att detta är över. Men inget lands ekonomi klarar av att vara avstängda i månader.
De gör småförsök att öppna upp. De kommer att utvärdera hur pass öppningen påverkar statistiken. Börjar det gå åt helvete återgår dem till lockdown. Värt att notera att när de öppnar upp gör de det dels gradvist och dels med alla möjlig försiktighet (tex krav på munskydd och väldigt många andra försiktighetsåtgärder).

Sverige är enda landet som inte fattat ett skit. Har ingen respekt för viruset. Det är det som är största problemet.
Dags för floskelbingo igen.
Det kan likaväl handla om att människor inte orkar sitta i karantän hur länge som helst - framför allt som man inte ser nåt ”påtagligt” hot som bomber, fiendesoldater, våldsamt oväder etc.

Håller i övrigt med det du säger (och egentligen också om det där med ekonomi), är bara så förbannat trött på tjatet om ”ekonomi” som om alla blivit finansministrar och nationalekonomer, sifferknullare och budgetnissar ...
(Är f ö ekonom ...)
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Skönt att det inte handlade om mer restriktioner. Mer tester är bra och snart kommer säkert flera som redan varit smittade kunna starta upp samhället igen.

Citera
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Svensk msm går regimens ärenden. Granskar inget.
Den enda som ställt relevanta frågor är en tysk utrikeskorre som blivit rikskändis på kuppen.
Citera
2020-04-17, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Att något hette något tidigare innebär inte att det är korrekt terminologi när det inte gör det längre. Terminal är inget som används längre. Det heter livets slutskede och där är, som jag tidigare skrev, infektionskänsligheten mycket hög och en förkylning kan vara droppen som får bägaren att rinna över.

20 landskamper?

Jag skiter i vad som används, du hävdar det inte är svenska- det är svenska i allra högsta grad.

http://www.saob.se/artikel/?unik=T_0703-0249.sO5L
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Det här kunde man lika gärna ta upp på FHMs dagliga presskonferens.

Precis vad J Karlsson inledde sitt anförande med

Hela PK är ännu ett propaganda utspel av regeringen, ett sätt för dem att synas. Finns igen annan anledning till att ha denna PK.

Testa på sympton, immunitets tester gör vi inte - det är steg två och det finns inga tillräckligt bra tester enligt FHM
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Du är fan ond, naiv och obildad i ett och samma paket. Vi känner till att husarrest bara leder till elände såsom våld, alkoholism, psykisk sjukdom, försämrad folkhälsa och naturligtvis enorma ekonomiska konsekvenser med rent apokalyptiska följder. Allt detta för en knappt marginell mindre smittspridning, för övrigt vill vi ha en smittspridning så folkimmuniteten byggs upp sakteliga. Du är tyvärr helt tappad och saknar insikt i vad ett virus innebär
Alla som tycker som du kan bli frivilligt smittade.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Nej, alla vill ha MER info. Just därför är besvikelsen över presskonferensen stor.

Du har sett för många amerikanska serier om du tror att VARJE pressträff innehåller spännande och banbrytande info. De flesta pressträffar är skittråkiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in