2020-04-17, 10:51
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
I think doctors will be the bottleneck here, not IVA beds.
IVA platserna som räknas inkluderar personal.
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
För att få upp syrehalten i blodet verkar det ofta krävas både höga syrehalter och högt tryck. Det anpassas efter blodets syremättnad.

Notera att de inte skickade upp svårt sjuka 95-åringar i rymden utan unga friska starka män som genomgått rigorösa medicinska och psykologiska tester samt träning inför uppdraget. Det är en viss skillnad. Det går bara inte att jämföra med 95-åriga IVA-patienter.

Ingen över 90 får respirator vård i Sverige. Den sammanställningen såg jag i går men vi drunknar i listor så jag hittar den inte nu så jag kan mata dig med den. Ett litet antal över 80 säkert gubbar som åkte vasaloppet på under 4 timmar.

Astronauterna vara alla över 40 år under programmet man motiverade det med den stora risken att dö. Vill inte ha de unga mest vältränade för de hade hela livet framför sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Bra idé. När dom rövknullat sin ekonomi färdigt, så kommer du kunna handla billigt.

Ja, för vår ekonomi kommer gå galant. Det enda vi behöver göra är att köpa lite kaffe på espresso house och köp toarullar och mat på Ica så kommer ekonomin lösa sig. Glöm bort det där med att vi måste EXPORTERA våra varor till andra länder för att ens ha jobb i Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
De höga dödstalen pga coronasmittan är påfrestande även för läkare:

Konstigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Den Ryske motsvarigheten till Tegenell, Nikolaj Malyshev säger att Ryssland kommer att få sin värsta topp runt Juni och Juli.

Det börjar sticka iväg redan nu för Ryssland. Antalet döda har ökat rejält på bara några dagar.
Citera
Medlem
Terror-Ister-Bands avatar
Ar djupt forvanad over att en del lander borjar slappa pa regler och skall oppna upp forskolor, korskolor, frisorer osv. tror de verkligen att detta ar over nu? Djavla idioter!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Pressträff med Regeringen och Stefan Röfven idag kl 11.10

https://www.youtube.com/watch?v=ih_IHhlO-fs&feature=emb_title

Gissar att vi kommer öka att man kan vara i större grupper ute i samhället nu, kanske 100 eller går vi direkt upp till 500? Eller så viker han sig för den skrikande minoriteten som vill ha lockdown.

Tror att dom kommer säga
" vi har nu tyvärr helt tappat kontrollen över viruset och det är nu upp till var och en att skydda sig på bästa sätt, vi lämnar samtidigt in våra avskedsansökan och önskar alla lycka till, må gud vara barmhärtig med era själar, god bless you all"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Det säger bara att platserna är fulla. Inte positivt.
Vi har slagit i vårdtaket innan det ens börjat.

Om du tittar på graferna så ser du att vi slog i taket den 13.
https://c19.se/

Läkare: Brist på intensivvårdsplatser i landet
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/lakare-brist-pa-intensivvardsplatser-i-landet

Du citerar en artikel som är en månad gammal..
Kapaciteten har typ ökats med 100%
Citera
2020-04-17, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Och det gör jag inte om jag lyssnar på statsministern?

Varför ska du åka komunalt när denna academin pågår
Citera
2020-04-17, 10:53
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dscim
Låt mig summera dagens presskonferens för er mina vänner så ni inte behöver plåga er själva genom att kolla på skiten.

Svetsarn: "Vi har full kontroll på läget, det är beklagligt att smittan tagit sig in i äldrevården, men vi är redo att vidta åtgärder om så behövs, tvätta händerna."

Psykopaten Tegnell: "Vi har en flack kurva, och antalet döda per dag har stabiliserats och det är inte så allvarligt, allt är lugnt"

Fyfan, själv har jag inte kollat på en presskonferens på ett bra tag nu, det bara irriterar en.

Ha en bra dag.

Bra sammanfattning.
Jag orkar inte heller se skräpet.

Hoppas på nedstängning. Sker det något av vikt så får jag ändå veta det. Troligen här i tråden.
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
Aren’t you the guy who said it’s okay if 90k more people die in Sweden than in Norway or Finland, that’d be fine and to deal with it? Now you’re here trying to shill an obviously flawed angle.
Halmgubbemakare där. Vill du komma med såna anklagelser får du länka till var jag skulle ha påstått något sådant.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Risken att dö inom det närmsta året stiger exponentiellt med åldern, I alla fall från tidig medelålder och uppåt. Är man 65+ är risken minst 1 %, för att öka till 10 % när man är 85.

Så du kan sätta dig ner och försöka uppskatta hur många av Diamond Princess passagerare som rent statistiskt förväntades dö inom det närmsta året.

Risken är dessutom något högre för män, vilket lustigt nog gäller även för corona.

http://www.bandolier.org.uk/booth/Risk/dyingage.html
Tänk vad konstigt att inte fler har för vana att kolavippa medan de är på kryssning!

Gosh

Ja vi måste förstås sätta oss och räkna på det! 1.7% hade säkert dött snart ändå.

Detta är bara för dumt.
Citera
2020-04-17, 10:54
Medlem
erwynns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Stämmer inte att FHM ”satsar” på flockimmunitet. Men däremot säger man att viruset kommer fortsätta spridas tills det att flockimmunitet är uppnådd. Är rätt säker på att norska motsvarigheten säger samma sak, även om de konkreta åtgärderna för att hantera smittan skiljer sig.
I FHI's egen notat skriver man själva att en stor del av befolkning måste räkna med att bli smittade inom sin tid. Det är självklart samma mål alla "satsar" på, strategierna skiljer sig bara åt. Vaccin är även det en "flockimmunitetsmetod".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in