2020-04-17, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Jag var sjuk i början av februari. Jobbig tung hosta, ont i skallen, hög feber, ont i kroppen, svårt att andas men framförallt hög jävla puls och högt blodtryck. Gick jag upp för trappan hemma fick jag sätta mig och lugna ner mig 10 minuter innan jag kunde fokusera på att kolla på tv.

Var hängig i tre fyra dagar innan det bröt ut, sedan var jag sjuk och dålig i 3 dagar sen frisk.

Jag har hela tiden tänkt att det var influensan, men jag har aldrig haft problem med pulsen och blodtrycket samt varit totalt andfådd av att koka kaffe av influensan tidigare. Blir småsjuk i en två dagar sen är jag frisk. Det sjuka är att 3 till i min arbetsgrupp blev också sjuka i liknande symptom.

Jobbar på ett bolag där många reser i jobbet. Usa, italien, england osv osv.

Tror ni vi kan ha haft corona i Sverige redan Januari/Februari?

Ja absolut kan många varit smittade vid den tidpunkten..andfåddheten du haft lutar ju också mot den tror jag. Har också känt symptom allt från svårigheter med andning, nackstelhet, ryggvärk till lättare symptom som snuva uppemot 10 veckor nu.
Citera
2020-04-17, 07:52
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Eller så driver man en human sjukvård och söver patienten när det börjar närma sig vilket man inte kan göra utan andningshjälp.
Precis. Ordet human behöver fler lära sig.

Människor verkar inte förstå hur vidrigt det är att dö genom långsam kvävning, jag vill knappt tänka på det. Även om vi alla förstår att många av de äldre som insjuknar i svåra symptom inte blir friska även om de får vård så är det en fruktansvärd skillnad på att få avsluta sitt liv på sjukhus med tillgång till lindrande åtgärder än om de måste stanna hemma och dö!

Fy fan.
Citera
2020-04-17, 07:52
Bannlyst
4500 rapporterade covid-dödsfall i USA det senaste dygnet.
Citera
2020-04-17, 07:53
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Fast vänta, om du kör mörkläggningskonspirationen på Sverige så kan den ju lika gärna gälla för Norge.

Jag är först ut: Det är uppenbart att Norges siffror är 10ggr högre än deras officiella!

Såja, då är bollen i rullning. Gör vad ni vill med den här informationen!

Jämför med https://www.euromomo.eu/
Vilken är din teori?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Intressant.

De länder som baserat sina åtgärder på kinesiska siffror kanske blir rädda nu när dödstalen i Wuhan nu justerats upp med 50%.

Om något land baserat åtgärder utifrån Kinas/diktaturstyret CCPs siffror blir jag fan rädd Då "skramlar det uppe i verkstaden". CCPs siffror går inte att lita på öht och det borde de flesta känna till och veta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Intressant.

De länder som baserat sina åtgärder på kinesiska siffror kanske blir rädda nu när dödstalen i Wuhan nu justerats upp med 50%.

Om kinas siffror stämmer, så skulle det ju innebära närmare 10% dödlighet.
Tror inte att någon tror på det.
Hur stämmer det med ex Sydkorea, Tyskland och Diamond princess?
Citera
2020-04-17, 07:54
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är ju svårt att ansvara för alla märkligheter som olika knasbollar påstår att någon ska ha sagt utan att de länkar till det.
Så här har jag bara sett kvinnor resonera i grupp när dom saknat agument.

Du har varit med och diskuterat i tråden länge men har inte hört talas om att Tegnell har sagt 3 helger på raken nu att kurvan har plattats ut? Du har aldrig hört tegnell säga att masker är verkningslösa? Att man inte smittar under inkubationstiden eller utan symptom?

Jag tycker du skall söka jobb inom omsorgen. Där hittar du människor med samma intellektuella kapacitet som dig själv. Sedan förstår jag att det är roligare att vara med oss vuxna som är pålästa och kan agumentera.
Citera
2020-04-17, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Bra! Du får gärna skapa tabeller från februari och framåt, jämföra med: 1. medelvärdet för 2010-2019.
Jag har redan gjort detta ett par gånger. Du får gräva (djupt) i min posthistorik, eller göra jobbet själv. Jag tar inte emot beställningar

Kortfattat, fritt ur minnet, så var det en överdödlighet på drygt 500 pers på en period om ca 9 dagar, och det korta intervallet innehöll ett datum då svenska rekordet slogs för antal döda på en dag för den senaste 6-årsperioden, dvs serien inehöll maxvärdet för en serie på drygt 1500 datum.

Jämföra med Spanska sjukan osv låter sig nog inte göras. I ena fallet har vi facit, i detta fall är vi mitt i pågående epidemi. Dessutom statistik som är 100 år gammal, respektive dagsfärsk. Men kanske det går ändå. Visa gärna vad du kommer fram till
Citera
2020-04-17, 07:58
Medlem
Aspsusas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Jag var sjuk i början av februari. Jobbig tung hosta, ont i skallen, hög feber, ont i kroppen, svårt att andas men framförallt hög jävla puls och högt blodtryck. Gick jag upp för trappan hemma fick jag sätta mig och lugna ner mig 10 minuter innan jag kunde fokusera på att kolla på tv.

Var hängig i tre fyra dagar innan det bröt ut, sedan var jag sjuk och dålig i 3 dagar sen frisk.

Jag har hela tiden tänkt att det var influensan, men jag har aldrig haft problem med pulsen och blodtrycket samt varit totalt andfådd av att koka kaffe av influensan tidigare. Blir småsjuk i en två dagar sen är jag frisk. Det sjuka är att 3 till i min arbetsgrupp blev också sjuka i liknande symptom.

Jobbar på ett bolag där många reser i jobbet. Usa, italien, england osv osv.

Tror ni vi kan ha haft corona i Sverige redan Januari/Februari?

Personligen tror jag att det absolut är möjligt.

Själv hade jag en märklig (men lindrig) sjuka, som var löjligt långdragen. Detta efter en resa till en stor internationell mässa i Frankfurt i slutet av januari. Inga dramatiska symptom, men blev löjligt trött och matt av minsta sak. Kunde känna mig helt frisk för att sedan gå och handla (70 meter) och konstatera att det var liksom allt jag orkade den dagen, och bäst att inte ens tänka på något program följande dag heller.

På mässan i Frankfurt så var det många utställare och besökare från Italien (&naturligtvis vimmlade det av kineser), så när det small till där så funderade jag ju extra mycket.
Men när jag läste på om de Italienska utbrotten så verkar det ganska klart att de inte kan ha haft sin upprinnelse i smitta hämtad från frankfurt-mässa 25-28 januari - inte tillräckligt med tid för sekundärsmittor att bli sjuka och vara bland de första döda, smittan i norra Italien måste ha kommit in tidigare.

Jag tror absolut att det är möjligt med små kluster av smitta så gott som var som helst redan i månadskiftet januari/februari.

Om "lindrig sjukdom"* är rätt för 70-80% i alla ålderskategorier så är det ju nog möjligt att små kluster här och där kan slinka under radarn. Isynnerhet om många i klustret är asociala jävlar som helst sitter på Flashback

*Det är irriterande att vi inte ännu har bättre differentiering än "lindrig" och "behöver sjukhusvård". Leder till alldeles för vilda spekulationer om enorma asymptomatisk mörkertal. Pålitliga antikroppstester i allmänt bruk kan inte komma snabbt nog.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Om kinas siffror stämmer, så skulle det ju innebära närmare 10% dödlighet.
Tror inte att någon tror på det.
Hur stämmer det med ex Sydkorea, Tyskland och Diamond princess?

Man testade inte alla helt enkelt. Vi pratar om att så många som 9/10 som har smittats av viruset testades aldrig och största delen av dem fick milda eller inga symptom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Jämföra med Spanska sjukan osv låter sig nog inte göras. I ena fallet har vi facit, i detta fall är vi mitt i pågående epidemi. Dessutom statistik som är 100 år gammal, respektive dagsfärsk. Men kanske det går ändå. Visa gärna vad du kommer fram till

Spanska sjukan är väl långt ifrån ett facit. Spannet på hur många den sjukan dödade är enormt.
Citera
2020-04-17, 07:59
Medlem
milofos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Bra av er att agera proaktivt! Kudos till er. Ni har ju tydligt visat att med rätt åtgärder tidigt så går det att hantera Coronavirus. FHM vill ju ha smittade för sin flockimmunitet så deras agenda är inte samma som för många av oss som förstår att covid19 inte är att leka med.

Kanske var otydlig men jag tillhör inte vårdpersonalen utan det var morsan som gav sig ut för att träffa en bekant men nekades inträde och förhörde sig lite om ändringarna. Men håller med om att det var jävligt bra gjort av dom. Hjälpte mig att få morsan att inse allvaret så deras signaler hjälpte nog långt fler än bara de som befann sig på boendet. Hade ju varit önskvärt att de signalerna kommit från FHM också som då i det här läget motarbetade det jag i min ände försökte få in morsans huvud. Vet liksom inte hur många gånger jag hört "jamen, Tegnell säger". Jag bor ju liksom inte med henne och kan inte passa henne 24/7, så det är inte så jävla kul när man själv säger en sak och en autistisk byfåne säger en helt annan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in