2020-04-17, 07:45
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Jag var sjuk i början av februari. Jobbig tung hosta, ont i skallen, hög feber, ont i kroppen, svårt att andas men framförallt hög jävla puls och högt blodtryck. Gick jag upp för trappan hemma fick jag sätta mig och lugna ner mig 10 minuter innan jag kunde fokusera på att kolla på tv.

Var hängig i tre fyra dagar innan det bröt ut, sedan var jag sjuk och dålig i 3 dagar sen frisk.

Jag har hela tiden tänkt att det var influensan, men jag har aldrig haft problem med pulsen och blodtrycket samt varit totalt andfådd av att koka kaffe av influensan tidigare. Blir småsjuk i en två dagar sen är jag frisk. Det sjuka är att 3 till i min arbetsgrupp blev också sjuka i liknande symptom.

Jobbar på ett bolag där många reser i jobbet. Usa, italien, england osv osv.

Tror ni vi kan ha haft corona i Sverige redan Januari/Februari?
Hur kollar du ditt blodtryck själv? Pulsen förstår jag, men blodtrycket?
Citera
Medlem
milofos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Fast vänta, om du kör mörkläggningskonspirationen på Sverige så kan den ju lika gärna gälla för Norge.

Jag är först ut: Det är uppenbart att Norges siffror är 10ggr högre än deras officiella!

Såja, då är bollen i rullning. Gör vad ni vill med dem här informationen!

Helt klart så underrapporterar ju även Norge till en viss mån precis som alla andra. Men detta syns ju då till skillnad mot Sverige inte i statistik, dokumentation och utsagor som vittnar om ett oproportionerligt antal som sorteras bort bland deras äldre, vilket ju då är hela poängen med olika insatser - att man inte i onödan ska behöva neka vård och låta sårbara grupper dö utan adekvat vård. Så där har Norge lyckats. Och vi har misslyckats. Tycker inte som vissa att vård är någonting man "erbjuder" typ som om det vore en gåva från staten:

Citat:
Om vi gör en bedömning att patienten inte kan dra fördel av vården kan vi avstå från att erbjuda den.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zGJzGw/80-procent-overlever-intensivvarden-pa-karolinska-hoppfullt

Eller att man har rätt att tala om "onödiga transporter":

Pressträff om covid-19 (coronavirus) 3 april 2020 (8:15)

Dessa uttalanden kommer från en grupp kriminella som har brutit mot Smittskyddslagen och Hälso- och sjukvårdslagen och förhoppningsvis kommer dömas för Vållande till annans död när den här härvan har nystats upp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Närmare sanningen i alla fall.

https://omni.se/kina-justerar-dodssiffran-i-wuhan-hojer-50-procent/a/dO11jz

Citat:
Ursprungligen postat av guldkorn
De har ”korrigerat” de tidigare dödsfallen från Wuhan.

Okej, tack. Då gör det alltså ingen skillnad för trenden sista månaden.
Citera
Medlem
Menarduatts avatar
Jag upplever att jag allt oftare läser nyheter om bränder, att det börjar brinna mer på balkonger, i hem osv kan ju ha sin orsak i och med att fler är hemma. Men imorse var det en brand på en elfirma i Kristianstad, börjar folk försäkringsmygla för att affärerna går trögt i och med pandemin? Brann inte en dagis/skola nyss upp också? Rädda föräldrar som inte vill skicka iväg barnen? Det var en tanke som slog mig bara....
Citera
2020-04-17, 07:47
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Jag slutar läsa efter ordet vänsterbliven, vilket jävla nednött ord. Går det inte att komma på något annat. Diskussionen går liksom inte längre än så.
Sanningen är alltid oförskämd har det sagts. Att vänsterblivna inte vill bli påminda om sin egen cynism och dumhet är väl inte så konstigt.
Corona visar som sagt vad som finns bakom vänsterns och liberalernas godhetssignalering.
Citera
2020-04-17, 07:47
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrullstol
Att de har mörkrat är jag inte förvånad över. Mer förvånad att de erkänner mer dödsfall

Dom inser väl det orealistiska i sina siffror, nu när siffror från demokratier i väst ligger flerdubbelt högre. Dom kanske tom skäms en aning?
Citera
2020-04-17, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menarduatt
Jag upplever att jag allt oftare läser nyheter om bränder, att det börjar brinna mer på balkonger, i hem osv kan ju ha sin orsak i och med att fler är hemma. Men imorse var det en brand på en elfirma i Kristianstad, börjar folk försäkringsmygla för att affärerna går trögt i och med pandemin? Brann inte en dagis/skola nyss upp också? Rädda föräldrar som inte vill skicka iväg barnen? Det var en tanke som slog mig bara....

Förskola är en longshot eftersom du i princip kan mygla med VAB bäst du vill. Speciellt i dessa tider.

Men den el-affären ska man nog inte avskriva helt.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Det handlar väl om att de har skrivit upp dödssiffran.

https://www.vk.se/2020-04-17/virusdoden-i-wuhan-skrivs-upp-rejalt
Intressant.

De länder som baserat sina åtgärder på kinesiska siffror kanske blir rädda nu när dödstalen i Wuhan nu justerats upp med 50%.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
https://www.apotea.se/beurer-blodtrycksmatare-bm45
Citera
2020-04-17, 07:50
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Varsågod:

https://www.scb.se/om-scb/nyheter-och-pressmeddelanden/ovanligt-manga-dog-vecka-14/

Bra! Du får gärna skapa tabeller från februari och framåt, jämföra med: 1. medelvärdet för 2010-2019. 2. Spanska sjukan 1918-20. 3. Asiaten 1957. 4. Hongkong 1968-70.

Överdödligheten för landet och länen i jämförande grafer vore mycket intressant. Då framkommer toppar och dalar, medelvärden per månad e.t.c. När året är slut kan man även se om CoVid19 lett till överdödlighet för total antalet döda.
Tanken är att metodiskt vrida och vända på pandemins effekter i mortalitet (även andra mätetal), transpararent som det skall vara.

En jobbig influensa leder till överdödlighet vissa veckor, inget märkligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Med en blodtrycksmätare?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Intressant.

De länder som baserat sina åtgärder på kinesiska siffror kanske blir rädda nu när dödstalen i Wuhan nu justerats upp med 50%.

Varför skulle dom det? Länder som Italien hade inget val än att sätta allt i karantän och försöka få en 'reset' i spridningen för att sedan försöka med mer smittspårning. Som många andra länder lyckats med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in