2020-04-16, 23:48
Medlem
DetBlirBraSnarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Som människa mår jag illa över denna typ av besinningslösa uttryck anonymt bakom tangenter o skärm.
Detta när goda människor avlider, dör ifrån sina barn, familjer och vänner i något allvarligt som pågår i och runt oss alla på jorden idag.
Ingen går fri.

Vilken lyx man unnar sig genom att skriva sån här skit då.
Fi fan!!

Som människa akiter jag fullständigt i hur du mår då du uppenbarligen inte mår så bra. Jag skrev inte nåt skit om Adam. Jag svarade på ett inlägg av typen "Varför skriver alla en massa skit om Adam först efter hans död" vilket blir lite komiskt i en tråd som startade för 15 år sedan.med ett inlägg om att Adam guck och fick röven smiskad hos den ökända Madame Kerstin 😆
Citera
2020-04-17, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktien
Härligt att det stör dig. Det glädjer mig!

Du måste ju vara ett riktigt praktmongo om du inte förstår varför människor blir sorgsna. Det handlar om igenkänning. Du är alltså helt likgiltig när en person du följt, t.ex. en TV-profil, skådis, idrottare eller musiker avlider? Du tycker att det är sak samma vem som avlider om det står mellan din favoritskådis och en random pakistanier som plussar på ett i statistiken i nån korrupt talibanregion i Himalaya? När din farsa går bort suckar du lite lätt och går till jobbet samma dag, gissar jag! Kanske drar en härlig runk till hästporren först? Skönt att du är så härligt neutral!

(PS jag är inget fan av Alsing, annat än att han var en skön lirare, men jag förstår likväl att människor berörs)...
haha, det va ju precis det jag skrev, att det bara handlar om igenkänning, att ens eget ego får en liten påminnelse om att oj kan han dö då kan jag dö, då är det ju bara egoistisk sorg. Och om du har empati så kan du väl känna lika mycket för en anonym person som för en B-kändis som Alsing.
Citera
2020-04-17, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo kanske. Man kommer förklara saken men han var ju tjock och kanske hade andra sjukdomar. Men sanna mina ord. Det kommer vara en ögonöppnare för folk. Att han dog! Folkkär som bara den. Om han dog kanske jag kan göra det också! eller mina nära och kära. Om det inte var panik innan kommer det bli det nu.
Ja, ungefär, eller tills det kommer fram att han hade en dold sjukdom. Sen kan alla tänka igen: Ojdå, så bra, det kommer inte hända mig...
Citera
2020-04-17, 00:43
Medlem
Och hur fan kan människor säga att Adam Alsing var en god människa och det var så synd om honom, e väl för fan ingen på Flashback som känner honom. Minns dock när han intervjuade 80-talsikonen Samantha Fox i sin talkshow på 3an, och kommenterade hennes stora bröst och hon replikerar: mina bröst var inte mycket större än dina och han var ju ännu fetare på den tiden så hennes observation var ju klokren. Och Adam Alsing blir skitsur för den kommentaren och börjar antyda att hennes bröstvårtor var fula. Så jävla pinsamt. Klippet finns säkert på Youtube om ni inte tror mig. Adam Alsing= Jävla fjant.
Citera
2020-04-17, 01:00
Medlem
ZNUTENs avatar
Adam var nog mer som en "vanlig kille" än de flesta i hans position.
Han stod mer med "bägge fötterna på jorden" än de flesta.
På det viset förtjänar han all heder och respekt och inte hat och hån.

Ingen levande människa är felfri och vi liksom Adam har begått eller kommer att begå
ett och annat misstag och då framförallt i ungdomen.
Det finns människor som inte ens efter döden förtjänar någon som helst respekt.
Adam Alsing tillhör absolut inte en av dom!

Som ett av tusen och åter tusen offer för en obarmhärtig sjukdom som
nu drabbat mänskligheten, så har också din blick slocknat och din röst för evigt tystnat.
Du har lämnat oss och gått över till den andra sidan, där du får möta
dina nära och kära.
Men för oss, som finns kvar här, har vi dig för alltid i ett ljust och kärt minne.
Citera
2020-04-17, 01:03
Medlem
TonyFlygares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NOVEMBERSPAWNED
Och hur fan kan människor säga att Adam Alsing var en god människa och det var så synd om honom, e väl för fan ingen på Flashback som känner honom. Minns dock när han intervjuade 80-talsikonen Samantha Fox i sin talkshow på 3an, och kommenterade hennes stora bröst och hon replikerar: mina bröst var inte mycket större än dina och han var ju ännu fetare på den tiden så hennes observation var ju klokren. Och Adam Alsing blir skitsur för den kommentaren och börjar antyda att hennes bröstvårtor var fula. Så jävla pinsamt. Klippet finns säkert på Youtube om ni inte tror mig. Adam Alsing= Jävla fjant.
Oj, Adam Alsing var dålig i en intervju med Samantha Fox en gång, fjant för livet, eller? Jag hoppas att du aldrig har gjort bort dig, annars lär alla som kommer på din begravning döma dig i all evighet och skriva det på gravstenen att du blev olämplig på firmafesten den där gången i juni 1985.
Citera
2020-04-17, 01:32
Medlem
Citat:

Varför kalla en död man för fjant? Inte lämplig just nu...
Citera
2020-04-17, 05:02
Medlem
Citat:

Samantha Fox gillar ju att visa brösten så hon får väl räkna med sådant ,eller hur?
Det var ett dåligt beteende från pinuppans sida.
Ingen på 80talet kunde missa hennes bröst och hon hade valt det själv.
Citera
2020-04-17, 05:08
Medlem
Hans PT B*ris fyllde 50 den 1 mars. Är det hans överraskningsfest som Steffo pratade om? En PT med corona är ju en jobbig Kombo...
Citera
2020-04-17, 06:34
Medlem
Facebacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagelidetbla
Hans PT B*ris fyllde 50 den 1 mars. Är det hans överraskningsfest som Steffo pratade om? En PT med corona är ju en jobbig Kombo...
Verkar som han tagit bort sin instagram iaf, tråkigt om han skulle känna sig skyldig på något sätt. Ingens fel sånt här inträffar mer än möjligen folkhälsomyndigheten och våra politiker.
Citera
2020-04-17, 06:40
Avstängd
Smisk av dominas, droger, otrohet, svinaktigt beteende mot medarbetare i tv-program.

Verkligheten stämmer inte alls med den helyllebild som han försökte måla upp. Trist.
Senast redigerad av borskungen 2020-04-17 kl. 06:43.
Citera
2020-04-17, 06:50
Medlem
vadskalljagtros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Smisk av dominas, droger, otrohet, svinaktigt beteende mot medarbetare i tv-program.

Verkligheten stämmer inte alls med den helyllebild som han försökte måla upp. Trist.
Ja han blir verkligen tokhyllad av varenda kändis här i Sverige! Jag blev väldigt chockad att han var så oerhört omtyckt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in