2020-04-16, 01:23
Medlem
Adam skulle bli farfar i slutet av maj. För 9 veckor sedan kommenterade han att längtar starkt efter det. Nu är han död. Mycket tragiskt.
Citera
2020-04-16, 01:30
Bannlyst
Är chockad över att Adam Alsing gått bort.. satt och lyssnade på podden från 18 Mars pigg glad och alert och nu är han borta😩 Vila i Frid🕊❤️
Citera
2020-04-16, 01:38
Medlem
Facebacks avatar
Fy fan vad tråkigt, min favorit kändis.. Han var ju i god form dessutom, tävlingscykla osv
Citera
2020-04-16, 01:40
Medlem
rex144s avatar
Jag minns när han lovade banta och ett tag tränade han och gick ner en hel del men sedan var han tjock igen. Han har verkligen fått ut max av sitt kändisskap, Big Brother projektet lade grunden för hans karriär, sedan rullade det på, han har liksom alltid funnits där i tv-rutan,
den glade tjockisen... nu när jag tänker efter så gillade jag inte honom, han verkade självgod, narcissistisk och falsk,

men när jag läste på text tv att han dött så blev jag ändå ledsen, vilken jävla otur att dö i covid
Citera
2020-04-16, 02:01
Medlem
504umMadLads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
nu när jag tänker efter så gillade jag inte honom, han verkade självgod, narcissistisk och falsk,

Jag har heller inget gott intryck av honom likt alla dessa nonsens-pratare på de komersiella radiokanalerna. "Vinn Adams pengar! Hahahah! Skojsi! Ha en schysst fredagsmorgon för nuska vi rocka loss med ZZ Top! Ha det gött alla lyssnare! HAHAHA!" Tål dem inte ett smack.
Citera
2020-04-16, 02:25
Medlem
TruckUrbans avatar
Sjukt att man lyssnade på hans podd i förrgår och tänkte ”Fan, är han fortfarande sjuk? Men han kommer aldrig dö”
Citera
2020-04-16, 02:46
Medlem
Det är givetvis trist att folk dör, men samtidigt blir jag så trött på den här kändiskåtheten. Jag tyckte aldrig om den typ av program han höll på med. Jeopardy blev sämre när han tog över och de andra serierna var helt ointressanta för mig. Det blir som en jävla masshypnos när en kändis dör och alla ska skriva "RIP". Det är så jävla töntigt. Folk dör! Förr eller senare ska ni ALLA dö. Tänk på alla andra som dött av Corona, och deras familjer. Folk e så jävla självupptagna, bara för att det är en känd person så ringer det en klocka inom folk att oj, ja, han vet jag ju vem han är, nu känns det lite inombords. Usch ja, så hemskt bl a bl a. Vi kommer snart att få veta att han hade en bakomliggande sjukdom, dessutom har han levt större delen av sitt vuxna liv med 40-50 kg övervikt. Det sliter på hjärta t ex, och kan ge diabetes.
Citera
2020-04-16, 02:49
Medlem
rubin22s avatar
Adam var en väldigt ödmjuk och fin person, inte märkvärdig som vissa andra kändisar som kommit i ens väg, så himla ledsen! Stackars familj!

Förstår inte varför hans alltför tidiga död, diskuteras i denna skvallertråd?
Känns inte ok alls!
Citera
2020-04-16, 02:55
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Förstår inte varför hans alltför tidiga död, diskuteras i denna skvallertråd?
Känns inte ok alls!

Vad ska diskuteras i tråden om just Adam Alsing tycker du? Balett? Vädret? Tyska hockeyligan?

Om topic: var inte Adam Alsing förekommande i en svensk serie på 90-talet av någon kvinnlig serieskapare? Tror den gick i Knasen av alla tidningar. Han gick under namnet Adam Kalsing (höhö) och hade som i verkliga livet en talkshow. Minns någon?

Hans far Rolf var den siste chefredaktören på Aftonbladet som åtnjöt något slags förtroende hos LO-kollektivet. Efter det gick det utför. Far och son stod varandra nära, eller hur?
Citera
2020-04-16, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NOVEMBERSPAWNED
meningslöst pladder

Härligt att det stör dig. Det glädjer mig!

Du måste ju vara ett riktigt praktmongo om du inte förstår varför människor blir sorgsna. Det handlar om igenkänning. Du är alltså helt likgiltig när en person du följt, t.ex. en TV-profil, skådis, idrottare eller musiker avlider? Du tycker att det är sak samma vem som avlider om det står mellan din favoritskådis och en random pakistanier som plussar på ett i statistiken i nån korrupt talibanregion i Himalaya? När din farsa går bort suckar du lite lätt och går till jobbet samma dag, gissar jag! Kanske drar en härlig runk till hästporren först? Skönt att du är så härligt neutral!

(PS jag är inget fan av Alsing, annat än att han var en skön lirare, men jag förstår likväl att människor berörs)...
Citera
2020-04-16, 04:06
Medlem
SiteCommentatives avatar
Andres Lokko:
Alsing var en av våra stora lättunderhållare
Citat:
Han var en pionjär som briljerade i bredden. Adam Alsing befann sig alltid en bit utanför de traditionella public service-finrummen, och vann folkets kärlek, snarare än kulturell status.
[...]
I början av 1990-talet ledde Alsing en talkshow som hette just bara ”Adam” på TV3. Vad han hade gjort tidigare, det var inte så intressant just då – för här hade han ju redan hittat hem.

Hans talkshow utgjorde något av en revolution eftersom ”Adam” var det första svenska pratprogrammet som faktiskt gjorde som man gör i USA: det sändes varje vardagskväll. Sverige hade haft mängder av program – och programledare – som var karbonkopior av amerikanska underhållningsformat innan dess. Men ingen som hade vågat ta steget fullt ut och faktiskt försöka skapa en ”svensk Letterman/O’Brien” på riktigt.
[...]
Dessutom – kanske till och med framförallt – var Alsing en älskad radioröst på både Radio Rix, Mix Megapol och NRJ.
[...]
Han befann sig alltid en bit utanför de traditionella public service-finrummen. Då vinner man snarare folkets kärlek men den där fina kulturella statusen uteblir.
[...]
Adam Alsing var en av våra stora lättunderhållare, dessutom en verklig pionjär på området.

Sverige har bara ännu inte skrivit sin egen åtta timmar långa lättunderhållningshistoria.

I den berättelsen kommer Adam Alsing att ha en av de bärande huvudrollerna.
https://www.svd.se/alsing-var-en-av-vara-stora-lattunderhallare
Citera
2020-04-16, 04:13
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Jag minns när han lovade banta och ett tag tränade han och gick ner en hel del men sedan var han tjock igen. Han har verkligen fått ut max av sitt kändisskap, Big Brother projektet lade grunden för hans karriär, sedan rullade det på, han har liksom alltid funnits där i tv-rutan,
den glade tjockisen... nu när jag tänker efter så gillade jag inte honom, han verkade självgod, narcissistisk och falsk,

men när jag läste på text tv att han dött så blev jag ändå ledsen, vilken jävla otur att dö i covid

Eh, hur gammal är du?
Under 90 talet la program som Tur i kärlek, Casanova och Adam grunden för Adams karriär.
Han började inte sin karriär som Big brother programledare 🙄
Senast redigerad av cece123 2020-04-16 kl. 04:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in