Citat:
Ursprungligen postat av
Korv-Bajs
Folkhälsomyndighetens kurvor pekar nedåt.
Alla andras kurvor pekar uppåt.
Det borde ligga i myndigheters uppdrag att visa sina uppgifters trovärdighet.
Jag tycker inte att dom har lyckats med det.
Citat:
Ursprungligen postat av
fr0g
varför säger man att smittspridningen planar ut? alla grafer på den här sidan jag hittade visar ju fortsatt uppgång? och en recovery-rate som blir lägre o lägre.
länk:
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/ (vars källor bl.a är svenska intensivvårdregistret)
Återigen gäller det att hålla två tankar i huvudet samtidigt.
Vem presenterar informationen, och vem tjänar något på det, hur görs urvalet osv osv.
Sverige och FHM är väldigt transparenta och exakta, vi kan liksom lita på de siffrorna.
(Här påstår de ska. Alarmisterna att det mörkas hårt)
Sedan tar vi något land som tex. Polen, vilket har katastrofala förhållanden på sina sjukhus och folk dör som flugor (Jag vet detta, eftersom dels finns det clip osv på nätet, dels är min frus bästa vönnina från Polen och jobbar själv inom vården) och dör skulle typ inga personer alls dö? Troligt.
I kina låg det så mycket folk som dog att det staplades på hög i kylrum osv. Och de skulle ha förra döda ön Italien?
Osv osv osv.
Det är nog fp seriösa länder som mörkar. Däremot presenterar man siffror och resultat på olika vis, som gagnar POLITIKEN. Danmark är ju praktexempel här.