Citat:
Ursprungligen postat av
Greatestmaddaeff
Jag tycker att du lägger för mycket skuld på Lennie! Han ska inte behöva förklara varför han inte vill sova nära henne eller umgås med henne. Han är en lugn och skön person som inte vill någon illa och det vet hon, men väljer att ställa honom i svåra positioner!
Jag menar om någon inte vill umgås med mig så struntar jag i personen i fråga inte börjar lipa och ge personen skuldkänslor. Men det kanske bara är jag 🤔
Jag håller generellt med dig! Jag tog bara in i beräkningen av att hur det måste vara att vara instängd sådär. Och faktiskt inte ha någon precis som hon säger. Hon och Frida är ju dom mest utsatta i huset för dom har ingen.
Så när Lennie beter så trots att dom har bråkat om det tidigare tycker jag att det är förståeligt att det är frustrerande för han säger ju en sak men menar något annat, det vet vi, det vet han och det vet förmodligen hon också.
Men hon vill gärna tro det han faktiskt säger istället för det han visar för det är en bättre verklighet. Synd det är en lögn bara.
Önskar han bara kunde dra en gräns, skulle inte skada deras vänskap speciellt mycket ändå tror jag. Amilia vill bara ha raka svar lixom, och vrider och vänder för att försöka få ur han det han egentligen menar. Men det skadar bara henne själv hur hon än gör det 😥