Citat:
Lite ful härskarteknik av dig att tilldela folk känslotilstånd istället för att komma med sakargument, men det bekräftar bara vilken självisk egoist du är. Artikeln jag länkade till handlade om hus som borde evakueras på grund av höga radonhalter, inte hus som vore lämpliga som några månaders fängelse för att en bunt rabiata egoister skriker efter nedstängning. Din argumentation är helt igenom oärlig.
Ehh.. okej. Jag försökte förstå din oro bara, har svårt att se hur det kan tillskrivas att man har en ond avsikt då.... Då känns det mer som att det ligger hos dig själv, ifall en person försöker förstå och ha en ärlig dialog, men blir bortviftad.
Det är helt ok för mig, har inget behov av att bli bemött i det, men vill försäkra att jag har ingen ond avsikt. Min enda anledning varför jag är här och ens diskuterar på FB, är ju just för att jag vill att samhället ska göra mer för att förebygga död och ohälsa.
https://www.boverket.se/sv/byggande/halsa-och-inomhusmiljo/radon/hur-farligt-ar-radon1/ rädda liv...
Självklart OM det nu är så att man råkar bo i ett hus där det är konstaterat skadliga radonhalter, så ska man ju inte behöva sitta i karantän i dessa. Men det gäller ju oavsett corona. Då behöver man ju få hjälp från kommunen att hitta annat tillfälligt boende under corona-tiden.
Sen behöver ju de bostäderna saneras alt. rivas så snart som möjligt, men det är ju en lite annan femma, som inte har direkt med Corona att göra.