2020-04-16, 23:50
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakap0
Nemen hejsan grabben!

Jag jobbar i butik och hostar konstant, året runt!
Kan bero på att vi pratar konstant i 9 timmar i streck med kunder och med varandra i personalen och inte får gå runt med dricka framför kunder och är torra i både munnen och halsen under HELA våra jävla arbetstider.

Var det något mer du undrade över eller är du nöjd över min feedback?

Mvh
Alla livsmedelskedjor i hela jävla Sverige

Gammal nog att höra skillnad på hosta och hosta. Ingen 18 åring springer runt med en djup sittande hosta pga. av att man pratar med människor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Ja exakt.. det är därför du bör citera andras ord om något och inte bara dina egna..
Igen: källor.

Kasta sten i glashus.. Vad jag såg så hade du inte heller ngn "källa" när du slängde ur dig din helt egna åsikt, dvs. att en annan person hade bias. Om du vet ngt om biasforskning, så vet du att det drabbar inte bara en grupp eller en person, utan alla.

Oavsett det, att du inte själv ger källa när du kastar dig över andra, men kräver att andra gör det vid protest mot detta, betyder att du är rätt oseriös i din debatt och således tyvärr inte särskilt värd att debattera med. Over and out.
Citera
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Huvudsyftet med presskonferenserna är att lugna folk. Det är det som hela Sveriges strategi går ut på. Inte att bekämpa sjukdomen utan att bekämpa rädsla. Regimen vill inte att folk skall ändra beteende för det är dåligt för ekonomin tror de. Det vet att folk inte vill bli smittade men för att uppnå så kallad flockimmunitet så är de tvungna att smitta ner en ansenlig del av befolkningen.

Någon kommer läcka förr eller senare. Måste vara tungt att bära så många oskyldiga liv på sitt samvete.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSomebody
Det går bra för Sverige nu, vi drar ifrån grannländerna ännu mer...

Javisst går det bara bättre och bättre för Sverige varje dag i denna pandemi!
Citera
2020-04-16, 23:52
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Jag klippte ut delen där du skrev att du skulle gå och lägga dig. Jag förstod ju på förhand att det bara var desinformation.

Det där gäller ju inte mig. Tyvärr måste jag jobba precis som vanligt

Vi ses i morgon då?

Nej du klippt bort mer än så men det bekräftar bara misstanken.

Tråkigt för dig. Hoppas det går bra.

Nej det gör vi nog inte. Det är fredag och jag kommer vara upptagen med annat troligen.

Ha en fin helg.
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sukp
Låter konstigt att man inte smittar när man är som sjukast. Har du källa på det?

Det blir en metadiskussion om detta i så fall. Är man sjuk om man har viruspartiklar i sig men inte har symtom eller smittar? Kan man säga att 950 000 är sjuka på samma gång då?
De symptom man upplever orsakas visst av immunförsvaret reaktion, inte av viruset självt. Så det man upplever när man är sjuk är i själva verket ett tillfrisknande, eller, om du så vill, immunförsvaret som för krig mot inkräktaren i din kropp. Du är en krigsskådeplats, så naturligtvis känns det. (Men jag är ingen expert.)
Citera
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
En undersökning/artikel som varit i tråden visade på att den som sheddade virus
längst gjorde det 37 dagar efter "friskförklarandet". Medel 20 dagar.

Kan även ha vart som så att man är som mest smittsam (vad det nu betyder?) under tiodagarsperioden jag nämnde.

Fan vet. Var på nyheterna för nån timme sedan. Lyssnade halvhjärtat från annat rum.
Citera
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maduro
Det är här jag tror du missar poängen. Nej, vi är inte alla glada hobbyepidimologer, inte alls faktiskt. För oss som inte är experter handlar det om att fundera över vad som är sant och vad som är troligt.

Det är inte troligt att resterande världens experter, beroende och oberoende har fel trots att de haft rätt i sina prognoser sedan i januari.

Det är inte troligt att Anders Tegnell och hans gäng vet bättre än resterande världens experter, speciellt med tanke på att Tegnell och FHM till skillnad från resterande experter haft fel i 100% av sina prognoser,

Återigen blir jag nyfiken på vilken kompetens du har som gör att du kan ställa en prognos över hur troligt ett vaccin är. Att stänga Stockholm, restauranger och grundskolor är inte det samma som att stänga ner ett helt land, och ingen har pratat om att stänga ner i åratal. Däremot visar datan hur mängden smittade och döda minskas drastiskt även med bara en månads agerande.

"Vi har bara gasat på lite snabbre" - Förlåt, jag vill verkligen inte hacka på dig personligen men detta är mentaliteten hos på tok för många svenskar. Det är klart att du inte förstår detta komplexa ämne tillräckligt för att kunna göra ett sådant uttalande och om du funderar på det så ser du klart att det inte föreligger så.

Hur mycket du än vill stå bakom Tegnell och FHM - att du inte funderar på om det finns några logiska argument som talar emot dem. Ögna igenom lite vad resten av världen pratar om och vad forskarlag kommer fram till. Titta på uttalanden sedan i januari och till nu, vilka har haft rätt och vilka har haft fel.

Om det var din egen privatekonomi det handlade om och du var tvungen att investera hela ditt sparkapital. Inte skulle du satsa på en förvaltare som hittills haft 100%. Väl?
Nu var det iof WHO som gissade på något år minimum tills ett fungerande vaccin, inte jag personligen. Och det är egentligen allt som spelar någon roll. Det och att man kan få vården att klara av antalet sjuka.

Jag kan inte påstå att jag är något större fan av Tegnell. Vi hade vunnit mkt informationsmässigt och trovärdighetsmässigt på att ha en mer pragmatisk informationsförmedlare, men det gör inte strategin mindre lämplig.

Om vi nu ska tro WHO om att vi inte ska hoppas på ett vaccin förens om kanske något år, vilka vägar framåt har då "lockdown-länderna"? Ja i de demokratiska länderna finns inget annat val än att börja öppna upp igen, precis det som börjar ske nu runt om i Norden och Europa. Och när man börjar öppna upp kommer smittan sprids sig igen, sakta kanske men sprida sig likväl. Och för min lungsjuka mor är det en dödsdom oavsett om hon blir smittad idag eller om 5 månader. Dör gör hon ändå.
Det är egentligen ingen märklig strategi vi valt, möjligtvis lite mera riskabel eftersom vi hade så få IV-platser, så hade man haft fel i bedömningen att svensken skulle lyda bara rena uppmaningar så hade det kunna gått illa. Men som det är ut nu verkar det ha gått vägen. Och fortsätter det så kommer vi att klara oss lika bra som andra gällande dödstal men bättre ekonomiskt och ha haft mer frihet under tiden
Citera
Medlem
Robocraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Skrattretande att även fan cluben har fått sig en törn i en artikel från en respekterad källa

https://www.dn.se/ledare/lisa-magnusson-anders-tegnells-fanclub-beter-sig-som-pubertala-barn/

Ha ha..
Riktigt bra för att vara DN.
Vad kommer härnäst?
Dan Eliassons Fanclub?
Citera
2020-04-16, 23:53
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG

Det är för att vi räknar bäst.
Citera
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Han har haft fel men vart är lögnerna? Vart förvrider han statistik etc för att passa in i sin lögn?
Problemet är att han alltid har fel åt "samma håll". Det är ett mönster som tyder på en agenda att tona ner risker/problem.
Du ser inte detta?
Som sagt - ge mig ett exempel på när han har haft fel åt "andra hållet".

*edit om det inte är lögner utan bara "fel" så är han ju tyvärr inkompetent isf lögnaktig. Det kanske är bättre?
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Först i mål?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in