2020-04-16, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Och hur tillskriver han detta till flockimmunitet? Har man helt plötsligt börjat göra antikroppsmätningar nu som man skulle börja med under nästa vecka- något han säger i samma klipp som han påstår man ser antydningar till flockimmunitet?

Det verkar inte vara vetenskap den mannen håller på med överhuvudtaget.
Ska han tillskriva det till lock-down?
Citera
2020-04-16, 21:16
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Vi skall stänga ner våra No Go Zoner, samt ge hemtjänsten rätt filter för sina munnar.

Sen skall vi be till gud och Jesusbarnet.

Jag är inte kristen men att stänga ner alla no go zoner funkar för mig. Där har vi något gemensamt.
Citera
Medlem
Dagens skörd:

Sverige 130
Befolkning: 10 miljoner

Tyskland 86
Österrike 12
Danmark 12
Finland 3
Norge 2
Litauen 2
Estland 1
Island 0
Lettland 0
Summa 118
Befolkning: 115 miljoner
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Hur är det för äldre på äldreboenden?

Lite inside info från äldrevården. Just pratat med min anhörig (arbetar på äldreboende).

Personen är mkt upprörd över att syrgas inte finns på äldreboenden - personen upplever att detta är fruktansvärt och att det är hemskt att man inte pratar om detta mer, i samhället.

Personen menar att detta är ett "plågeri", personen upplever att det är fullkomligt horribelt att personerna får avlida utan ens hjälp med syrgas. Och att som sjuksköterska behöva se detta.

Men är det lönsamt med syrgas?
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
Jan Albert känns bättre än Tegnell
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
På 1 månad har de stoppat ..sextio(60) personer att åka in i landet

Iaf 60 stora vinster! Allt räknas!
Citera
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Samtidigt kommer, beroende hur mycket man väljer att satsa på att rädda coronaliv, resurser till exempelvis cancervård minska, vilket kommer medför att cancerpatienter kommer dö i "onödan" . Dels kortsiktigt pga att alla resurser just nu allokeras till coronavård samt långsiktig pga av den ekonomiska nedgången. Vars djup troligtvis korrelerar kraftigt med hur mkt och länge vi stänger samhällen för att rädda coronaliv. Min killgissning är att världen är på väg mot en gigantisk suboptimering. Både avseende ekonomi samt antal döda/räddade liv, tyvärr.

Du har nog helt rätt i det. Har inte ens resonerat i de banorna. Tack för den huvudbry liksom... nu har jag ytterligare nåt att fundera över i dessa tider :-)
Citera
2020-04-16, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Vi måste tänka med hjärnan, inte bara hjärtat. Det gäller att inte bli allt för känslosam i tider som dessa.

Det är precis det som saknas i Sverige idag , KÄNSLOR och MEDMÄNSKLIGHET!! Hade vi haft mer känslor så hade fler människor varit vid liv idag och inte offrats på ekonomins altare.
Citera
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Och var hittar du tio med dödsdag i dag?
https://experience.arcgis.com/experience/09f821667ce64bf7be6f9f87457ed9aa
https://adamaltmejd.se/covid/

Med det sagt är det naturligvis inte bara 10st som dött idag. Hur många det är har varken du, jag eller Björn en aning om.
Citera
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Och hur tillskriver han detta till flockimmunitet? Har man helt plötsligt börjat göra antikroppsmätningar nu som man skulle börja med under nästa vecka- något han säger i samma klipp som han påstår man ser antydningar till flockimmunitet?

Det verkar inte vara vetenskap den mannen håller på med överhuvudtaget.
1000 person håller på att testas runt om i Sverige med hjälp av militär personal. Han har tillgång till preliminära resultat.
Citera
2020-04-16, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Smittan börjar avta.

För att smittan ska avta behöver vi uppnått flockimmunitet. Han pratar om att ökningen avtar. Skillnad.
Citera
2020-04-16, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Bra! Just arbetskraften i jordbruk är en kritisk resurs.
Och om man släpper in dessa, så hjälper man alla som bor i landet.

Se där! En som kan tänka, även i pressade situationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in