2020-04-18, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Nej vi ska diskutera nuläge eftersom det är nu vi kan påverka saker eller kunde ha påverkat för en viss tid sedan. Därför är årssiffror som du bidrar med inte fullt så intressant då vi befinner oss här och nu.

Vad vill du diskutera? Att Sveriges privatisering av äldreomsorgen har lett till alltför få och outbildade vårdare som varken har kunskap eller vet hur en organisations ska se ut ur ett smittskyddsperspektiv? Skillnader mellan just äldrevården i Norden?
Citera
2020-04-18, 22:05
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TemaSweg
Det verkar som att det börjat lugna ner sig i Europa nu, inte samma stora ökning av fall som innan. I både Spanien och Italien verkar både nya fall och dödstal sjunka. UK är ett undantag. I Frankrike har antalet intensivvårdade sjunkit i flera dagar nu.

Att hålla koll på framöver blir främst Sydamerika med Brasilien och Mexiko i täten samt Turkiet. Oroande utveckling där. Även Ryssland ser ut att gå mot en förvärrad situation.

Kul att lockdown fungerar!
Citera
2020-04-18, 22:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Verkar som om Belgien är värst drabbade landet i världen nu med hela 471 dödsfall per en miljon. Intressant då jag hela tiden följt Belgien och tänkt att vi kommer ha en likvärdig utveckling i Sverige. Belgien drog iväg efter en lugn start precis som Sverige.

Ni är för roliga, ni drar alltid upp Belgien som någon sorts argument för att Dr Tengele och FMH har rätt. Ja, det finns ett eller två länder som har en mer galopperande dödsstatistik än Sverige och ett av dem är Belgien.

Vi är inte sämst i klassen, bara näst sämst. Utan Dr Tengele hade kanske väldigt många fler varit i livet.
Citera
2020-04-18, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Det gäller att ha is i magen.
(Och kanske att försöka röra sig också utanför sin ekokammare.)

Finns det något antikroppstest som ännu är rimligt validerat?

Ja, finns ett som är CE märkt nu.
Jag skall ta ett i veckan.
Citera
Medlem
fluffypuffys avatar
Ännu en vecka har gått och jag tar ännu en gång tempen på tråden, har det nyktrats till i insikterna om ofarligheten kring detta "virus", har gemene man börjat fatta vad det egentligen handlar om?
Efter att ha läst de senaste 10 sidorna i tråden kan jag konstatera att folket börjar friskna till så smått. Visst, det finns fortfarande en och annan domedagsprofet kvar som tror att det är ett zombievirus, men tråden börjar sakta sakta likna den generella koncensus som befolkningen i verkligheten upplever, dvs att detta är svininfluensan 2.0, och att vaccinet som kommer är den verkliga faran.
Gott att se!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Ni är för roliga, ni drar alltid upp Belgien som någon sorts argument för att Dr Tengele och FMH har rätt. Ja, det finns ett eller två länder som har en mer galopperande dödsstatistik än Sverige och ett av dem är Belgien.

Vi är inte sämst i klassen, bara näst sämst. Utan Dr Tengele hade kanske väldigt många fler varit i livet.

Lås in alla gamlingar och bögar så är problemet löst.
Citera
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Det känns som att vi planar ut nu, fan vad skönt att detta snart är över så att vi kan återgå till ett jävla liv. Efter midsommar är Sverige öppet igen, gamlingar och personer med underliggande sjukdomar lär behöva stanna hemma en längre period men vi friska och starka och framförallt alla som redan varit sjuka kan återgå till livet.

Fy fan vad jag är trött på att isolera mig.

Japp nu när det börjar plana ut kan vi börja leva som vanligt. I min stadr gymmen knökfulla, var även på krogen och där såg jag då inga virus flyga omkring. Riktigt skönt att se att paniken mest verkar finnas på Flashback och inte i verkliga livet.

Det positiva är att man slipper att möta illaluktande domedagsprofeter som sitter i karantän med sina ravioliburkar när man traskar runt på stan.
Citera
2020-04-18, 22:07
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Palliativ vård är populärt i Sverige. Det är ett annat namn för dödshjälp som är förbjuden.
Man undrar hur det kommer att gå för Stockholms sjukhem när patienterna dör. De fär väl ersättning från landstinget för patienterna. Skulle många dö så minskar intäkterna.
Det som är märkligast är hur denna smitta lyckas komma in på vartenda äldreboende.
Personal som har smittat ner patienter borde avskedas.

Ja jag tycker också att det är konstigt att smittan tar sig in på så många äldreboenden. Men det är uppenbart inte enkelt då vi ser samma problematik i stora delar av Europa.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrivateBusiness
Det går inte på grund av att staten inte har kontroll, varken ekonomiskt eller genom sitt våldsmonopol.
Under alliansregeringen skrevs avtal med NATO, där bland annat anges att NATO får sättas in mot svenska medborgare på regeringens begäran.

I mitt tycke något av det snuskigaste som skrivits i svensk historia. Tro inte för en sekund att regeringen inte kan slå ned motstånd, om de vill!
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joffrey.baratheon
Nobelspriset folkmord borde gå till Anders "dr tengele" Tegnell.

Dr Mengele Tegnell menar du
Citera
Medlem
För er som händelsevis vill lära er mer om det här lurendrejeriet: https://www.youtube.com/watch?v=WGbYHJcMbz8&fbclid=IwAR2fQInNCnU1wnvfj5IJH fckAqeXvMuqTrAtGrqR3XLdFFZDOmZeYzmN7lg
Citera
2020-04-18, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsen

Dr Tengele?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in