2020-04-16, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Den 45-årige man som misstänks ha mördat Lena Wesström släpptes i onsdags på fri fot.
Nu meddelar åklagaren Åsa Hiding att hon inte tänker överklaga tingsrättens beslut.

Ok - hon kommer inte överklaga frisläppandet. Men vänta bara - hon kommer överklaga en eventuellt friande dom. Det är jag övertygad om.

Hiding ger inte upp i första taget. Det här blir det fortsättning på, jajamen.
Citera
2020-04-16, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Mmm..hoppas någon annan är på tårna och kan forska i detta!
Jag ser att den mappen från Juttacloud inte innehåller slutpläderingarna.
Det är sammanlagt 78 filer med vittnesupptagningar från TR, inkl. SD, HD, JG, m.m.

Slutpläderingarna ligger inte på Youtube heller.
Citera
2020-04-16, 22:23
Medlem
Citat:
Tror inte det handlar om prestige. Hon valde att väcka åtal och var övertygad om att utredningen skulle räcka till fällande dom. Å andra sidan säger hon själv att hon vet inte om hon kommer överklaga, utan måste få läsa domen först, och det är ju självklart. Vet inte hur man tänker i såna här fall - inte i andra heller för den delen.

Ingen av oss vill att en mördare skall gå lös enbart pga bristande bevisning. Det säger sig självt. Ja ja - vi lär få se så småningom.
Tror att du missuppfattade lite om det jag skrev gällande prestige.
Det var inte i själva åtalet jag menade att det skulle legat prestige
Det gällde i en tänkt framtid: OM åkl ÅH genom domen den 6 maj får reda på att hon varit, skall vi säga "oskicklig", hon då väljer att ändå gå till HR, ja handlar det rimligen om prestige! För att inte tala om det oansvariga i att slösa med mina skattepengar..
Är du med mig nu?
Senast redigerad av Carinah78 2020-04-16 kl. 22:27.
Citera
2020-04-16, 22:24
Medlem
@Nonada

Går det att ordna med login/lösen till ditt moln? Vissa bör inte ha "fri" entré till FUP. Tycker jag. Ingen nämnd. Ingen hängd.
Citera
2020-04-16, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Tror att du missuppfattade lite om det jag skrev gällande prestige.
Det var inte i själva åtalet jag menade att det skulle legat prestige
Det gällde i en tänkt framtid: OM åkl ÅH genom domen den 6 maj får reda på att hon varit, skall vi säga "oskicklig", hon då väljer att ändå gå till HR, ja handlar det rimligen om prestige!
Är du med mig nu?
Jag förstod vad du menade. Jag började bara om lite från början. Jo då. Jag är med :-)
Citera
2020-04-16, 22:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Tja, kan du göra den tolkningen av NFC:s redovisning så kan ju åklagaren och tingsrätten ha gjort samma tolkning när man fick se rapporten. Här kanske vi har förklaringen till att SD häktades på sannolika skäl i augusti 2019?

Jag minns att vi har gått igenom detta tidigare:

Aktbilaga 160/110

5702/23383-18/S099-------------------Två tops. Vä frontslda på tvättmaskin i källare

DNA
"Vid en förnyad analys av den tops som gav indikation på
blodförekomst (se delredovisning 2 daterad 2018-10-05)
påvisades DNA, Resultaten talar extremt starkt för att DNA:t
kommer från Lena Wesström (Grad +4)
, om man bortser från
möjligheten att det kommer från en nära släkting.
"
Citera
2020-04-16, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
@Nonada

Går det att ordna med login/lösen till ditt moln? Vissa bör inte ha "fri" entré till FUP. Tycker jag. Ingen nämnd. Ingen hängd.
Den ligger ändå öppen i Domar och förundersökningsprotokoll. Och den ÄR offentlig. Att människor väljer att missbruka detta skadar dom själva. Det skadar inte Lena på något sätt - dessa troll väljer att skada barnen. Jag hoppas de inte läser här.

SDs mördande skall INTE få skada barnen mer. Med eller utan fup. Det barnen kan vara nöjda med åtminstone, likaså resten av LWs familj, är att SDs bekantskapskrets alldeles säkert krympt avsevärt i och med detta. Inte många kommer vilja ses tillsammans med honom. Han är troligen ett stort no no nu. Frågan är om han ens är välkommen i något geocachingteam framöver. Får väl bli med enbart Hanna då. De kommer sitta på en egen liten isolerad ö i Örebro. Detta får bli hans straff om inte rättssamhället lyckas straffa honom.
Citera
2020-04-16, 22:48
Medlem
Citat:
Den 45-årige man som misstänks ha mördat Lena Wesström släpptes i onsdags på fri fot.
Nu meddelar åklagaren Åsa Hiding att hon inte tänker överklaga tingsrättens beslut.

Ok - hon kommer inte överklaga frisläppandet. Men vänta bara - hon kommer överklaga en eventuellt friande dom. Det är jag övertygad om.

Det tvivlar jag på.
Om man efter all denna tid och så många sidor och rader av indicier samt två häktningar,
låter honom lämna häktet, varifrån ska hon få argument för ett överklagande?
Citera
2020-04-16, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Det tvivlar jag på.
Om man efter all denna tid och så många sidor och rader av indicier samt två häktningar,
låter honom lämna häktet, varifrån ska hon få argument för ett överklagande?
Man behöver inga argument. Hon behöver bara be att få en second opinion på straffsatsen etc. Beroende på hur domen är skriven, så kan hon peka på felaktigheter i beslutet där också. Men vi får se vad som händer.
Citera
2020-04-16, 22:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Kanske var han mörkhårig dessutom.

Inte ens försvaret besvärade sig med det.

Däremot tyckte de ju att det inte var så troligt att SD var gm då han inte behövde ta hennes kontokort.
Han hade ju eget.
Citera
2020-04-16, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Youtube-avsnittet är ett hopkok av ljudfiler i Jottacloud.

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14762d2d347672dc 9bae376106eac29dbf9/list

Yes, tack! Bra förtydligande för alla att hitta rätt i det ganska stora arkivet.
Citera
2020-04-16, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Slutpläderingarna ligger inte på Youtube heller.

Nä, har du någon aning om varför de inte finns tillgängliga för allmänheten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in