2020-04-16, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
But considering our lack of testing — this creates cracks for deaths to slip in between.

Vecka 15 testade vi lika många per capita som Norge så du har fel.
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag är kanske 5:a på bollen men Anders Tegnell skall i Norsk TV idag sagt att Stockholm KAN ha nått flockimmunitet i maj. Det vore ju positivt om det stämmer. Men faktum kvarstår att Sverige sticker ut för närvarande med en dödlighet som är mer än dubbelt så stor som övriga nordiska länder tillsammans. Och tänk om smittan tar fart i Göteborgsområdet.

Det är precis vad den gör nu
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Fast om det är ett antikroppstest är det nog blodprov som tas.

Ska man ta blodprov på sig själv?
Citera
2020-04-16, 22:34
Medlem
Maduros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Ja, och du borde förstå att vi någon tidpunkt så kommer kurvan att plana ut.

Ja det förstår jag men tack för att du säkerställer. Sen hur många medborgare som behöver dö i onödan innan dess är ju en annan fråga.

Citat:
Och vad är FHM's strategi? Att platta till kurvan och se till att sjukvården inte blir extremt överbelastad. Allt annat är struntprat.

Ja, man tycker ju att det borde vara FHM's mål. Nu pekar ju dock allt på att deras strategi i så fall är fel.

Citat:
Tror att det där hör till konspirationsforumet.

Att ifrågasätta hur en liten oliktänkande grupp talanglösa människor tillåts riskera ett helt folks liv och hälsa tycker jag inte behöver klassas som en konspirationsteori.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Svenska samhället har tyvärr utvecklats åt fel håll senaste 70 år. Feminism, hbtq, bögar, batihäxor...familjen håller på att försvinna. Ensamhet är påtaglig i svenska samhället. Ensamma, introverta människor bryr sig mindre om sina medmänniskor. Det är det som finns bakom svenska strategin. Ingen vill ge upp sin frihet. Som har ju lett till ensamhet. Och som gör att medmänniskor har inte så stort värde. I valet mellan frihet och solidaritet mot sina medmänniskor väljer svenska feminister, bögar och hbtq att vara fria. Att få knulla runt och dricka bärs och latte är fett mycket viktigare än att rädda gamlingar på boende.
Är inte ensamhet och introverthet något som motarbetar smittspridning?
Citera
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
I sverige samkörs registren, alla som testats positiva och sen dör (oavsett anledning) räknas som döda i Corona.
I Norge avgör läkaren dödsorsaken, kan tex vara hjärtstillestånd, även fast patienten har Covid-19

Ja, läkaren avgör dödsorsak, men skillnaden blir mycket liten eller ingen alls.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Tänk såhär. Ett virus är som ett skenande tåg.

När ingen är immun, då skenar tåget i 100 km/h.

När cirka 60% är smittade så står tåget still.

Dra ett rakt streck mellan de här två punkterna.

När 30% är smittade, så går tåget alltså i 50 km/h, halvfart.

Att tåget står still (60%) kallas att ha flockimmunitet. Men redan halvvägs dit, när bara 30% är smittade, så märker man att tåget har saktat ner till hälften.

Tågets hastighet motsvarar R-värdet. När 30% är smittade, så är R-värdet halverat. När 60% är smittade, så är R-värdet noll.

En mycket bra liknelse!
Kudos!
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SystemResearch
Eftersom att du vet hur allt kommer att sluta så får du gärna berätta. Jag kräver bara två saker: ren fakta och inget "KOLLA DÖDSTALEN!!!".

Vi kommer få risiga tal denna vecka och nästa vecka . Riktigt risiga tal.

Sen blir det bättre. Smittan kommer vi aldrig bli av med.

Sen kan du och jag glömma den levnadsstandard vi haft senaste 10-14 åren...

Blir väl inte barkbröd, men nästan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Jag är glad att du har en så positiv syn på Nordkorea då.
Grattis.
Hänger man eller avsätter ledaren om han gör misstag också förresten...
Jag har inte positiv syn på Nordkorea och hängning. Jag vill visa på konsekvenserna på handlingen.
Vad blir följderna att medvetet smitta befolkningen och orsaka så många människor dör onödan. Åtminstone en del av befolkningen kunde räddas om Tegnel inte körde sin ologisk dum flockimmunitet strategi.
Ska han straffas eller avlönas efter sin psykopatiska handlingar?
Citera
2020-04-16, 22:35
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Pååints taken.

Nä vi hoppas väl alla att skiten skall dämpa sig..jag vill bla till Creta under sommaren.

Men det innebär inte att fittslickare Anders Tegnell har rätt.
Och jag vill till Rumänien. Jo givetvis hoppas vi väl alla att det här ska gå över. Men jag ser framför oss att vi kommer få leva med den här jävla sjukdomen i minst ett eller två år till innan något säkert vaccin finns. Förhoppningsvis kan man kanske få fram något antiviralt botmedel snabbare om man kan hitta något som redan finns och är godkänt som biter.

Men stämmer det med 1,2,3 år så innebär det också att lockdowns är meningslösa sett i antal döda. De som är dödsdömda kommer att dö ändå, fast de kanske får några månader eller något år till innan de blir smittade.
Citera
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Det är precis vad den gör nu

Källa
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Fast det gäller väl att kunna göra testen rätt. Man ska långt uppe i näsan med pinnen.

Om man inte grejar det så bor man väl på gruppboendet tallgläntan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in