Citat:
Ursprungligen postat av
naturtvål
Jag kan förstå dom i utlandet som ser Sverige som nordens Nordkorea.
För dom är det obegripligt att så många tror på dessa lögner som den svenska befolkningen korvstoppas med dagligen...
När dödsiffrorna rusar i höjden så är det en ljusning i sikte och det är dax att börja vara försiktigt positiva till utvecklingen.
I Nordkorea upplyser deras SVT om att deras ledare aldrig behöver gå på toaletten och det tror fårskocken på.
I ärlighetens namn ligger inte Sverige långt efter i enfaldighet.
Våra dödsiffror är alarmerande i jämförelse med våra grannländer och borde ha skapat en folkstorm i ett normalt funtat land. Men icke sa Nicke...
Fast du ser inte helheten tycker jag. Det borde orsaka en folkstorm om det hade varit över och siffrorna såg ut så här. Men nu är vi ju i starten av ett ett eller flera år långt maratonlopp.
Vi har bara dragit på i början, men kommer inget vaccin halvvägs in inloppet (vilket med nuvarande kunskap är otroligt) så kommer övriga länder komma i kapp eftersom de inte kommer kunna hålla sin befolkning och sina gränser stängda i ett eller flera år.
Vänta med domen tills vi har ett vaccin eller antiviralt medel.
Har vi högre dödstal då så är jag den förste att erkänna att jag hade fel. Sådant har jag inga problem med, jag försöker vara logisk och faktabaserad. Men just nu i och med att den svenska vården fortfarande klarar av sitt uppdrag så tyder allt på att vår modell är korrekt.