2020-04-16, 20:29
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Det är lika mycket sant som Tegnells påstående om att kulmen var nådd vid ca 20 döda. Ska du vara så obotligt dum att du tar ännu ett av hans citat som sanningar så har du gjort dig förtjänt av att idiotförklaras många gånger om, det får du ta.

Du tror alltså att flockimmuniteten inte syns i siffrorna överhuvudtaget innan det når den magiska siffran och då stannar allt och solen slocknar?

Eftersom smittspridningen bromsas långt innan fullständig flockimmunitet så sjunker även R0 drastiskt. Långt före din magiska gräns.

Detta har inget med Tegnell eller FHM att göra. Det är bara helt vanligt logiskt tänkande. Så du kan inte gömma din fail bakom hatstormen mot Tegnell tyvärr.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Sammanfattningsvis. Är man pensis så kan man hälsa hem. Lika bra att hänga sig om man får förkylningssymptom.

I och med Alsing vet vi nu att man ligger risigt till om man är fetto. Alltså de 3 f:en - fula, feta och fattiga, då kommer vården inte att bry sig om man kommer in med coronan. Undrar vilka feta kändisar som ligger näst i tur. Edvard Blom? Hanna Hellqvist? Fast kvinnor brukar inte dö i den här sjukdomen.
Alsing var inte längre fet.
Citera
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Haha. Så jävla dålig alltså. Men jaja vi kör en engelskakurs.

Definition "as of today"=
"from the beginning up until now, including today"
Googla själv så ser du.

Plus, om vi hade haft 1 miljon smittade samtidigt skulle dödstalen troligen inte ligga på 60-90 per dygn. Det borde du förstått redan på mitt förra svar.

Jag kan inte ta dig seriöst. Och det finns en anledning till att jag inte tyckt det varit värt att ens svara på den här invändningen från dig tidigare.

By the way... Det var DU som skrev "haft" vilket är kapitalt fel slutsats.
Sedan insåg du hur pantad du är och körde en snabb googling.

Tuffing där...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Hur katastrofalt illa ser våra deathstats ut nu vs. Finland och Baltikum.

Nån?

Lika många döda här på två dagar som de du nämnde haft sammanlagt hittills
Citera
2020-04-16, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ronkmonken
Ja detta stämmer ju i Sverige.
Men inte i Stockholm, där bor ju bara bögar och negrer. Därav siffrorna för Stockholm.

Nu ska du inte projicera ut din etnictet och sexualitet på andra. Det är inget du ska skämmas över.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
D

Övriga länder har ju ständigt redovisat dödssiffror varje dag utan eftersläpning som Sverige gör.

Hur vet du att det är utan eftersläpning?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
De visar det kl 14:00 varje dag med ett stapeldiagram där de fyller i de dagar då personerna dog. 14 dagar är den bakåt i tiden är det få som läggs till eftersom de rapporterats in innan dess.

Du kan väl läsa av stapeldiagram?

Jag var kass på matte när jag gick ekonomiskt på gymnasiet på nittiotalet. Så det är lite osäkert det.

Dock kan jag tyda +130 döda på en population på 2.5 Mill (som det egentligen är Stor-Sthlm) är dunderdåligt.
Senast redigerad av antisocial666 2020-04-16 kl. 20:32.
Citera
2020-04-16, 20:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Lika många döda här på två dagar som de du nämnde haft sammanlagt hittills

Är de blattar? Va tror du?
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Tvivlar på att regeringen har något uttalat mål i detta, däremot om du frågar epidemiologer och smittskyddsexperter kommer de säga att det är det enda som tillslut på ett eller annat sätt kommer funka.

Ja, och det [flockimmunitet] är ju inte ett mål. Det är ett objektivt faktum att viruset kommer spridas tills vi når flockimmunitet.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
För det första kommer högst troligt inte dödligheten ligga på 10%. Du får räkna på alla smittade som inte är med i statistiken också. T ex. De siffrorna har vi inte ännu och de kommer aldrig att bli exakta. Gäller hela världen.

Sedan undrar jag om vi verkligen såg samma presskonferens. Det har visserligen varit tydligt länge att vi uppfattar det vi ser och hör väldigt olika.

Även om dödligheten ligger på 1% så blir det hemska siffror men jag råder dig (fastän du inte har bett mig om det och fast att du antagligen inte vill ha mina råd) att
* andas lugnt
* försök slappna av lite och
* stressa inte upp dig
* ta en promenad i naturen
* tänk på något annat än virus en stund

Talade med en läkare idag som tror att det hamnar på 1 procent av befolkning och inte mer.
Citera
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Skulle gissa att minst två år är minimum innan vaccin finns befolkningen tillhanda. I bästa fall. Kan även bli 3, 4 eller mer än fem år.
Ja, så kan det säkerligen vara. Och jag skulle vilja se övriga EUs strategi i det fallet. Vi kommer ligga ett år före dem genom det här
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
En dåraktig desertörs försvarstal.

Var du tacksam för att det finns män och kvinnor som ställer upp i kris och krig, istället för att inbilla dig att det finaste som finns är att gömma sig så fort det blåser upp till storm.

Det är ok att du inte fixar mer, men det blir lite larvigt att du försöker få din feghet att låta som en styrka och de som tar risker för andras skull för oansvariga.

Om du hade haft lite mod i dig hade också du anmält dig till region och kommun för att stötta den hårt belastade sjukvården och äldrevården. Det är bara en knapptryckning på deras hemsida bort. Du kan också stötta ensamma riskgrupper genom att göra ärenden åt dem.

Om inte , kan du i alla fall ge oss som gör det lite respekt genom att hålla käften!

Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Tack för att du kämpar på! Ge aldrig upp. Dig skulle jag gärna ha bredvid mig i en skyttegrav om det skulle bli ww3 nån dag. Exakt rätt inställning, alla uppgifter om att motståndet skall upphöra, skall anses som falska. Jag har så svårt att förstå den här passiva inställningen som många har, att man bara ska låta viruset bränna igenom befolkningen som det vill... Man ska väl kämpa allt vad man kan, emot det. Varje person som dör i onödan i Corona är en för mycket....

Säger ju det "krmkr". VÅR sida är den kämpande. Fatta det nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in