2020-04-16, 19:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Contemplate
Hur smittar det när personen inte andas och ligger i en kista?

Alla som har dött och kommer att dö av covid kommer begravas i massgravar och där liket efter Alsing kommer ingå.

Corona i New York: Här begravs döda i massgrav på Hart Island
https://www.expressen.se/nyheter/bilderna-visar-har-begravs-coronadoda-i-massgraven
Citera
2020-04-16, 20:03
Medlem
mickedansks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rejdar
Inte för att vara sån, men en helyllekille var han väl ändå inte? Man kan repektra hans död och hans insats för samhället i alla fall tycker jag.

Vi snackar om en mediatränad kille (tänk också på vem som är hans pappa) som nog skylde över en hel del andra problem med "kommer att få diabetes om inte..." utan det kunde gott och väl funnits effekter av partydroger och alkohol i vimmel och nattliv i den kroppen.

Var med på den tiden då hans mejlkonto blev hackat, där fanns beställningar av nätdroger bland annat. Innan Flashback censurerade det hela fanns också t ex bilder jag själv laddade ner, alltså från Adams mejl, på Bingo Rimer och partner i sexuella situationer bilder, Bingo själv tagit och verkade skicka till vänner? Det var svårt att få Bingos renrakade stånd från näthinnan måste jag säga, så det är något jag ångrar att jag gjorde. Har inte haft så höga tankar om dessa herrar sen dess. Inte fan höll sig Adam till en kvinna under alla dessa år.

Men det betyder inte att man inte kan respektera honom och hans död för det, onödigt bara att skönmåla honom.

Edit: Sökte upp vad som fanns kvar i spår av hackade mejl här på FB, det var tydligen Martin Timell som skickat bilderna på Bingo med dam. En del finns i denna tråd, med början sida 6.

Fakk jag såg det framför mig 🙈🙈🙈🤣
Citera
2020-04-16, 20:03
Medlem
EggBoxJuans avatar
Kanal 5 hade just nyss en ganska fin hyllning till Adam.
Precis efter avsnittet av Big Bang så sade en speakerröst att "en fin medarbetare just lämnat oss, vi saknar dig Adam och tänker på din familj".
Och så visade de ett bildmontage under ett par minuter.
Citera
2020-04-16, 20:11
Medlem
Mosbulles avatar
51..
Vila I friden Adam.
Citera
2020-04-16, 20:12
Medlem
Talespins avatar
Stämmer det att Alsing var en kedjerökare?

En bekant till mig sade precis att han rökte/hade rökt en hel del genom åren.
Citera
2020-04-16, 20:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Stämmer det att Alsing var en kedjerökare?

En bekant till mig sade precis att han rökte/hade rökt en hel del genom åren.

Han rökte som mest när han arbetade som DJ under många herrans år och sedan var det inte vanliga cigaretter som han rökte då.
Citera
2020-04-16, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Du skrev ditt inlägg den 10 Mars 2020. Bör varit strax efter att han insjuknade?

Vad flamsade han om?
Det skrattades i studion och typ viruset nämndes som en vanlig influensa inget att oroa sig över.
Citera
2020-04-16, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slasktroll
RIP, han verkade trevlig, på riktigt, synd att det inte var någon som Aschberg som strök med istället.

Han var väl en mellanrolig kändis ok visst.
Men när han går på kändisfestorgie precis när utbrottet precis ska varva igång i Sverige, när en annan redan jobbar hemma, har ungarna hemma från dagis och skolor.. Svårt att känna mycket medlidande med dessa pestråttor faktiskt. Han och alla andra jävlar som bara måste sitta på uteserveringar och umgås hit och dit, som gör att vi med ansvarskänsla eller riskgrupper kommer behöva hålla oss isolerade i månader.
Citera
2020-04-16, 20:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Det skrattades i studion och typ viruset nämndes som en vanlig influensa inget att oroa sig över.

Jepp och Adam flamsade mest om det.
Citera
2020-04-16, 20:22
Medlem
forungs avatar
Alltså, jag vet att det här är 2000-talet, jag vet att det här är internet, jag vet att det här är flashback.

Men helt seriöst, av alla dessa mediakändisar, av alla dessa stockholmare, av alla dessa svenskar, Så är Adam fan i mig unik.

Lyssna och läs, alla beskriver en person som är något i allafall jag antar, att alla vill sträva efter.
Jag har följt honom i nästan allt han gjort och är man direktsänd så ofantligt många gånger, alla dessa tusentals timmar med bild och ljud han har delat med sig av, då ser man lite vad det är för karaktär man har att göra med.

Adam hade humor som var flawless, han var alla anektoders våta dröm, han var REKO och väldigt väldigt underhållande. Bjöd på sig själv som få vill göra, riktigt jävla smart och samtidigt ödmjuk.

Han är en sådan person som folk kommer berätta om för sina barn, för att lära dom om humor, godhet och "hur man ska bete sig".

Att vissa loosers här inne verkar finna humor eller mening med att berätta om vad eran inavlade kusin berättat för er om att Adam gjort ditt eller datt, hoppas ni går och lägger er inatt och känner er stolta över er själva.

Är det någon jävla gång man ska hålla käften och visa lite jävla respekt så är det nu.

Sidnot, Det som grämer mig mest är att, alla gånger Adam fått komplimanger så har han förmodligen skrattat och sagt "lägg av", helt ovetandes om hur omtyckt och åtråvärd han var.
Vi som "känner" Adam vet hur mycket han älskade livet och hur extremt ont det gör att det var hans tur.

Tack för alla skratt
vila i frid
Citera
2020-04-16, 20:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neurowipe
Han var väl en mellanrolig kändis ok visst.
Men när han går på kändisfestorgie precis när utbrottet precis ska varva igång i Sverige, när en annan redan jobbar hemma, har ungarna hemma från dagis och skolor.. Svårt att känna mycket medlidande med dessa pestråttor faktiskt. Han och alla andra jävlar som bara måste sitta på uteserveringar och umgås hit och dit, som gör att vi med ansvarskänsla eller riskgrupper kommer behöva hålla oss isolerade i månader.

De tror att de är odödliga.

Men vem har det yttersta felet?
Är det Löfven som inte har förvärvat utegångsförbud i Stockholmsregionen eller hans egen som ignorerade karantän?
Citera
2020-04-16, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forung
Alltså, jag vet att det här är 2000-talet, jag vet att det här är internet, jag vet att det här är flashback.

Men helt seriöst, av alla dessa mediakändisar, av alla dessa stockholmare, av alla dessa svenskar, Så är Adam fan i mig unik.

Lyssna och läs, alla beskriver en person som är något i allafall jag antar, att alla vill sträva efter.
Jag har följt honom i nästan allt han gjort och är man direktsänd så ofantligt många gånger, alla dessa tusentals timmar med bild och ljud han har delat med sig av, då ser man lite vad det är för karaktär man har att göra med.

Adam hade humor som var flawless, han var alla anektoders våta dröm, han var REKO och väldigt väldigt underhållande. Bjöd på sig själv som få vill göra, riktigt jävla smart och samtidigt ödmjuk.

Han är en sådan person som folk kommer berätta om för sina barn, för att lära dom om humor, godhet och "hur man ska bete sig".

Att vissa loosers här inne verkar finna humor eller mening med att berätta om vad eran inavlade kusin berättat för er om att Adam gjort ditt eller datt, hoppas ni går och lägger er inatt och känner er stolta över er själva.

Är det någon jävla gång man ska hålla käften och visa lite jävla respekt så är det nu.

Sidnot, Det som grämer mig mest är att, alla gånger Adam fått komplimanger så har han förmodligen skrattat och sagt "lägg av", helt ovetandes om hur omtyckt och åtråvärd han var.
Vi som "känner" Adam vet hur mycket han älskade livet och hur extremt ont det gör att det var hans tur.

Tack för alla skratt
vila i frid

Väl skrivet. Adam verkade vara en genomgod, fin, genuint vänlig människa med stort hjärta och intelligens. Kommer vara oerhört saknad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in