Citat:
Ursprungligen postat av
jagheteringenting
Livsmedelsverket har tillgång till exakt samma studier du hänvisar till och trots detta är deras rekommendation 75mg/dygn. Amerikanska FDA rekommenderar ungefär samma mängd, dvs långt under några 5-15g/dygn som du nämner, och nej jag tror inte att varken svenska eller amerikanska myndigheter medvetet rekommenderar låga doser för att göra folk känsliga för virusangrepp. Finns det överhuvudtaget någon myndighet i något utvecklat land som ens kommer i närheten av de megadoser du pratar om?
1. Du fick studier med vetenskaplig forskningar som du bad om.
2. Ja det stämmer att de antagligen har tillgång till samma studier som mig, men att studierna inte påverkar deras rekommendation, jag tycker de studier som finns är tillräckligt för bevis för att höja den dagliga rekommendation till den här nivån. Det blir otroligt svårt att ge dig ännu mer forskning ifrån myndigheter.
3. Därför är det nu viktigt när samhällen utvecklas åt dessa håll, sjukvården blir mer styrd, det tar längre tid att få hjälp när hjälp krävs. För två månader sen läste jag en forskningsbok angående den riktiga pandemin som pågår i vår värld, den om våra lavinartade metaboliska pandemin (som inte hör hemma här då vi pratar om ett virus som folk har panik över som börjar mer och mer visa sig inte vara dödligare än en vanlig influensa.
Det fick mig att bli min egna doktor, eftersom idag har vi tillgång till flertal olika forskningar som gör att man själv kan bedöma och testa på de olika metoderna och vitaminerna som vi länge har blivit rekomenderade att följa till ett visst sätt. Som jag framförde i min text ligger den rekomenderade dosen precis över att man inte ska utveckla sjukdomen sjöbugg. Därför när jag för snart 8 veckor sen började prova att följa dessa råd och nya rekommendationer ifrån personer jag har tillit till.
Jag har nu i 8 veckor haft varierat intag mellan 3-13g C-vitamin dagligt fördelat över 24 timmar. Vilket har visat sig vara bra för mitt egna immunförsvar, men flera positiva saker har hänt med min kropp sen dess att jag började med min dos. Jag har inte fått några större biverkningar mer än att jag någon dag fick använda toaletten för nummer två någon gång extra än vanligt. Jag testade den dagen att ha en högre dos än vad ett däggdjur i vår viktstorlek kan skapa i sina kroppar eftersom dem har lyxen att kunna producera sitt egna c-vitamin i sina kroppar upp till 20g fördelat över en 24 timmar period.
Det är helt upp till dig själv att läsa forskningen jag har lagt fram till dig, antigen tar man åt sig informationen eller så är man ett sheep och följer råden som sin herre säger åt en att följa