2020-04-16, 19:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gregory124
Offret heter ali al-******, 25 år och tidigare bombdådet var riktat mot honom. Har inget att göra med ndella mordet.
Hmmm .. någon som vet hur länge kroppen kan ha legat på platsen , jag menar det rör väl sig mängder med människor där.. borde ju ha upptäckts inom ett par tre timmar kan jag tycka ..
Citera
2020-04-16, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabiate Runar
Hittad 100 m från kapellet men även 50 m från Ndella Jacks grav så låt konspirationsteorierna flöda

Tillbaka från kvällens promenad med hundarna och som det redan har nämnts i tråden så hittade man kroppen efter kurvan på grusvägen om man går till höger från Tyresö infarten.

Kroppen verkar ha hittats bakom själva muren och där är det inte lika många personer som rör sig som på dom två andra vägarna men vissa brukar gå med sina hundar där också.

Angående Ndellas grav så skrev jag "låt konspirationsteorierna flöda" dvs man ta det med en nypa salt avståndet är nog snarare 3-400 m då kroppen låg i början av området från Tyresö och inte i mitten som jag trodde.
Citera
2020-04-16, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabiate Runar
Angående Ndellas grav så skrev jag "låt konspirationsteorierna flöda" dvs man ta det med en nypa salt avståndet är nog snarare 3-400 m då kroppen låg i början av området från Tyresö och inte i mitten som jag trodde.

Det verkar förvisso vara kopplat till en grav där, dock inte Ndellas
Citera
2020-04-16, 19:34
Medlem
Pannknackarns avatar
Har nån lust att visa på en vanlig karta vart kroppen hittats. Har lite svårt att fatta med länken från maps. Får liksom inget hum när jag bara ser träd.
Citera
2020-04-16, 19:49
Medlem
Hämnd för mordet i Mariehäll på Joaquin tror jag men vem vet?
Citera
2020-04-16, 19:52
Medlem
Rookie81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pannknackarn
Har nån lust att visa på en vanlig karta vart kroppen hittats. Har lite svårt att fatta med länken från maps. Får liksom inget hum när jag bara ser träd.

https://maps.app.goo.gl/jnz6cbwYtYdmHCmK9

Vet inte exakt vilken gravplats det gäller men efter den vägen du ser där ligger många gravar, kolla med satellit så ser du var man avverkat skog. På andra sidan gravarna går en mur längs alla gravplatser och en av användarna säger att det är på andra sidan muren. Ser inte ut att finnas gravar så långt bort som till Tyresövägen men det kan ju ha utökats sen Googles bilder.

Edit: Den andra användaren menar säkert strax före den korsande stigen som går ner mot Tyresövägen och det är ungefär där, enligt satellitbilderna, som gravplatserna börjar.
Senast redigerad av Rookie81 2020-04-16 kl. 19:55.
Citera
2020-04-16, 19:54
Medlem
FreeOJs avatar
Citat:
Offret heter ali al-******, 25 år och tidigare bombdådet var riktat mot honom. Har inget att göra med ndella mordet.

Vilka hade han konflikt med?
Citera
2020-04-16, 19:59
Medlem
Rookie81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiddleback
Hmmm .. någon som vet hur länge kroppen kan ha legat på platsen , jag menar det rör väl sig mängder med människor där.. borde ju ha upptäckts inom ett par tre timmar kan jag tycka ..

Om det är på andra sidan muren så kan den legat ett tag. De flesta strosar på stigarna och inte där men det är klart, så här års och med Corona-tider (extra mycket promenader) så är det mycket folk i rörelse.
Citera
2020-04-16, 20:13
Medlem
Biggedys avatar
Citat:

Kan du inte lägga till några fler asterisker, man kan ju nästan se hans fulla namn.
Citera
2020-04-16, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rookie81
Om det är på andra sidan muren så kan den legat ett tag. De flesta strosar på stigarna och inte där men det är klart, så här års och med Corona-tider (extra mycket promenader) så är det mycket folk i rörelse.

Vet att det är ett populärt ställe för terrängcyklister också och det ska ha varit på andra sidan muren.
Citera
2020-04-16, 20:26
Medlem
Ensligt expressen kopplat till mordet på birgerjarlsgatan
Citera
2020-04-16, 20:29
Medlem
hijodejuans avatar
Hur ser hotbilden för övriga familjen ut? Vad har de för gängtillhörighet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in